EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Moderátor: peta.smolik
EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Je mi jasne, ze toto tema tu uz probehlo nekolikrate, ale mam problem s EGR ventilem. Vycistil jsem cele sani i EGR ventil a stale se mne ukazuje chyba EGR - zpetne sani. Zkousel jsem i zaslepeni, ale multijet je nejakej moc chytrej a pozna to. Napadlo mne nahradit EGR ventil nejakym odporem, ale nejak jsem nikde nedohledal, zdali s tim ma nekdo nejakou zkusenost pripadne jaky odpor by se dal pouzit ... Proto se ptam, nemate nekdo nejake zkusenosti? Koukal jsem, ze se da sehnat i samotny elektromagnet, ale jeste jsem se take docetl, ze by mohla byt vadna vaha vzduchu. Takze bez zeptani se mne do kupovani cehokoliv jit nechce.
- Reklama
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Zdarec něco málo máš tady: http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... hlight=egr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... hlight=egr" onclick="window.open(this.href);return false;
Předpokládám,že jsi to už asi četl,když tym máš taky dotaz
http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... hlight=egr" onclick="window.open(this.href);return false;
Předpokládám,že jsi to už asi četl,když tym máš taky dotaz
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Cetl, a diky tomu vznikla i moje otazka.
Rikal jsem si, jak nahradit EGR ventil nejakym odporovym siditkem pripadne civkou, aby nevyskakovala hlaska "Check engine". Po zaslepeni EGR ventilu mi aute jede uplne suprove, jen mi obcas vyskoci hlaska "Check engine" coz bych rekl je malinko neesteticke Pry JTD oproti MultiJetu je malinko "hloupejsi" diky tomu, ze ma jen euro 3, tak po zaslepeni zapisuje tuto hlasku jen do mezizavad.
Pripadne mne jeste napadlo, nejde nejak softwarove vypnout tuto hlasku, aby se nezobrazovala? Koukal jsem, ze v diagnostice ma status zobrazovat - neda se tento status nejak zmenit na nezobrazovat ?
Diik
Rikal jsem si, jak nahradit EGR ventil nejakym odporovym siditkem pripadne civkou, aby nevyskakovala hlaska "Check engine". Po zaslepeni EGR ventilu mi aute jede uplne suprove, jen mi obcas vyskoci hlaska "Check engine" coz bych rekl je malinko neesteticke Pry JTD oproti MultiJetu je malinko "hloupejsi" diky tomu, ze ma jen euro 3, tak po zaslepeni zapisuje tuto hlasku jen do mezizavad.
Pripadne mne jeste napadlo, nejde nejak softwarove vypnout tuto hlasku, aby se nezobrazovala? Koukal jsem, ze v diagnostice ma status zobrazovat - neda se tento status nejak zmenit na nezobrazovat ?
Diik
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Jeste mne nepadla jedna otazka, neda se nejak rozebrat ten elektromagnet co je na EGR ventilu (samozdrejmne bez poskozeni) pripada mi, jak kdyz je ten vrchni kryt nalisovanej, zkousel jsem ho prostriknout cistidlem, ale podle mne je jeste uvnitr bordel.
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Tak mne napadlo, jak vlastne diagnostikuje ridici jednotka, ze EGR ma mali prutok. Ze by se menil opravdu ten opor/vyjeti pistu EGR ventilu, pripadne, co jeste muze poznat, ze je EGR zaslepeny?
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
tak tak u me to taky dela jen ten elektromagnet vzdy ho prostrikam a 3.mesice je klid
stilo 1,9jtd 2003 85/110kw
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Tak vyreseno, a vse je fcni bez zadne zaslepky ani vypnuti zavady v ridici jednotce - auto jede lepe jak nove Problem byl zaseknuty EGR - elektromagnet. V pripade zajmu o radu napiste na baculak.pavel@post.cz. Prostrikani elektromagnetu neni moc dlouhodobe reseni .... je potreba ten elektromagnet opravit ....
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
já myslím,že nejlepší bude,když tu radu vložíš rovnou sem,tak šup
stilo 1,9jtd 2003 85/110kw
-
- Začátečník
- Příspěvky: 7
- Registrován: 31 led 2012, 21:39
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Prečítal som si o tvojich problémoch s egr ventilom na fiate stilo 88 kw multijet. mám rovnaké auto a od nového roka mám problém s kontrolkou motora na palubovke. začala mi svietiť počas jazdy ale auto sa chovalo ale sa aj stále chová rovnako. Normálne funguje. bol som ho dať napichnúť na počítač a ukázalo mi chybu egr ventilu. egr ventil som vymontoval, mechanickú časť som vyčistil a ide úplne lahúčko. skúšal som teda pripojiť elektromagnet priamo na baterku a elektromagnet ani nehlo. Neviem či si to skúšal aj ty, ale logicky mi vychádza, že keď pripojím na svorky cievky 12 V, hriadelka vnútri cievky by sa mala vysunúť a tým ovládať samotnú mechanickú časť ventilu. skúsil som aj samotnú cievku nechať pripojenú na konektor tak ako to má byť a zvyšoval som otáčky motora od minima až po 3000 ale cievka sa ani nehla. Ohmicky som cievku premeral a ziostil som, že vinutie nie je prerušené. potom mi už asi ostáva len zaseknutý ten hriadelik vnútri cievky, tak ako to bol ten tvoj prípad, ale zatlačiť do vnútra cievky ide, keď ho potlačím do protismeru. Zohnal som si aj druhý elektromagnet ale choval sa tak isto, ako ten čo mám momentálne namontovaný na egr v aute. Skúšal si rovnaké postupy ako ja? som z toho už zúfalý. už mesiac jazdím so svietiacou kontrolkou a dosť ma to znervózňuje. Ako si to vyriešil ty?baci píše:Tak vyreseno, a vse je fcni bez zadne zaslepky ani vypnuti zavady v ridici jednotce - auto jede lepe jak nove Problem byl zaseknuty EGR - elektromagnet. V pripade zajmu o radu napiste na baculak.pavel@post.cz. Prostrikani elektromagnetu neni moc dlouhodobe reseni .... je potreba ten elektromagnet opravit ....
tu náhradnú cievku som ináč dal do smútku, ale aspoň som zistil, že rozobrať sa dá a do od strany ventilu nie od jej napájania, ale musel som odpíliť na štyroch miestach skelet cievky od spodného plechu, ktorý sa uchycuje štyrmi skrutkami na ventil a potom som ten spodný plech vypáčil a tým som otvolil vnútro jadra cievky a mohol som vybrať aj tú hriadelku - všetko bolo pomerne čisté a mal som dojem, že nemohol byť zaseknutý. neviem ale, ako by som cievku dal dokopy - jedine navŕtať do štyroch odpílených miest diery, narezať závity a priskrutkovať naspäť. ako si to vyriešil ty? Ako si ten elektromagnet opravil?
ďakujem za odpoveď, lebo nový ventil za 150 eur sa mi moc nechce kupovať, zvlášť keď auto funguje tak isto ako predtým a ani spotreba nejde hore.
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
EGR ventil, pokud je nefunkční v elektrické části, tím myslím, že když po přívodu napětí do cívky nevytvoří potřebný magnet aby cívka pohla nechanickou částí, tak je neopravitelný, můžeš ho jen mechanicky vyčistit, ale ne určitě převinout. Jinak při zaplém zapalování jde do cívky stálé napětí +12V a řídící jednotka motoru spíná podle programu -12V který jde do cívky, a pokud je EGR zaslepený či nefunkční, chyba je na světě, pokud bude otevřený, nic se neděje, a to ikdyž bude otevřený stále i v případě opačné poruchy nečinností cívky,takže dle mého názoru ho žádným odporem místo cívky nahradít nejde, zde bude jistě vazba mezi řídící jednotkou motorku a snímačem tlaku v sacím potrubí,jakmile řídící jednotka dá pokyn k otevření EGR, musí dojít i ke změně tlaku v sacím potrubí a to k jeho nárůstu.To je můj názor, taky jsem měl EGR vadný, u mě zůstal pootevřený a vše bylo v pořádku až do té doby, než jsem ho zaslepil. Auto sice jelo notmálně, ale házelo chybové hlášení, takže jediná věc a to výměna EGR a je klid.
Čauky Kiňas.
Čauky Kiňas.
Stilo 1,9 Multijet 88kW
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
co zkusit odpojit a zaslepit hadičku ovládání klapky?jestli teda na mj je....tím by nehlásilo čidlo neotevřený EGR
Petr,Stilo 1,9 jtd,alfa 156SW,1,9 m-jet 110kw,Lancia Thesis 2,4jtd 110kw
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Zpětná klapka na motoru je, ale na činnost recirkulace výfukových plynů mít vliv asi nebude. Ta se zavírá když vypneš zapalování a zdecháš motor, tím že se v tu chvíli klapka zavře nedochází k žádným zpětným rázům v sacím ústrojí, které je tím takto chráněno a motor vklidu zdechne. Kdyby se klapka zavírala při činností EGR, tak se ti motor zastaví a nejede, neměl by vzduch, a bez toho to nejde.
Čauky Kiňas
Čauky Kiňas
Stilo 1,9 Multijet 88kW
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
nevím přesně,ale myslel sem,že se přivírá,aby vznikl podtlak na přisátí spalin z EGR...
Petr,Stilo 1,9 jtd,alfa 156SW,1,9 m-jet 110kw,Lancia Thesis 2,4jtd 110kw
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Při činnosti recirkulace, je do sání přivedena část výfukových plynů na zmenšení obsahu škodlivin ve výfukových plynech, kdyby se v tu chvíli klapka zavřela, motor by se zastavil, na co by jel, kdyby neměl čistý vzduch, klapka je buď otevřená, nebo zavřená. V činnosti je při zastavování motoru, nastartuj si motor a pozoruj, jakmile se změní zvuk na volnoběh, jakoby trochu ztiší je otevřený EGR,ale klapka je v nečinnosti, probíhá recirkulace, poznat to je i na potrubí co jde do EGR,začne se zahřívat.
Čauky Kiňas.
Čauky Kiňas.
Stilo 1,9 Multijet 88kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 7
- Registrován: 31 led 2012, 21:39
Re: EGR Stilo MultiJet 8V 88kW
Spravol som to presne tek ako to opísal BACI, samozrejme po konzultácii s ním na adrese, ktorú zanechal. Cievku na egr som opravil, kontrolka motor engine zhasla a auto funguje bezchybne. Ak niekto chce, odpoviem mu na richtopeto@gmail.com a aj BACI bol veľmi ochotný.Kiňas píše:EGR ventil, pokud je nefunkční v elektrické části, tím myslím, že když po přívodu napětí do cívky nevytvoří potřebný magnet aby cívka pohla nechanickou částí, tak je neopravitelný, můžeš ho jen mechanicky vyčistit, ale ne určitě převinout. Jinak při zaplém zapalování jde do cívky stálé napětí +12V a řídící jednotka motoru spíná podle programu -12V který jde do cívky, a pokud je EGR zaslepený či nefunkční, chyba je na světě, pokud bude otevřený, nic se neděje, a to ikdyž bude otevřený stále i v případě opačné poruchy nečinností cívky,takže dle mého názoru ho žádným odporem místo cívky nahradít nejde, zde bude jistě vazba mezi řídící jednotkou motorku a snímačem tlaku v sacím potrubí,jakmile řídící jednotka dá pokyn k otevření EGR, musí dojít i ke změně tlaku v sacím potrubí a to k jeho nárůstu.To je můj názor, taky jsem měl EGR vadný, u mě zůstal pootevřený a vše bylo v pořádku až do té doby, než jsem ho zaslepil. Auto sice jelo notmálně, ale házelo chybové hlášení, takže jediná věc a to výměna EGR a je klid.
Čauky Kiňas.