1,3 MJTD - kolísanie otáček

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
BaDDog
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 08 úno 2009, 16:58
Bydliště: Malacky - SR
Kontaktovat uživatele:

1,3 MJTD - kolísanie otáček

Příspěvek od BaDDog »

Zdravím.. mam sice Grande Punto.. ale motor je tam 1,3 multiJTD ako u klasickeho punta...
Mám ale 66kW verziu s 6-kvaltom... ktora ma už dvojhmotny zotrvačnik...

Problem je takyto:
Ked naštartujem, a potiahnem povedzme 50m a nasledne zastavím... tak mi otáčky klesnu ako keby malo motor tendenciu zhasnut a nasledne potom otačky malinko vyskočia povedzme na 1200-1300 a hned sa ustalia....
Potom sa tento jav už nezopakuje... ale opakuje sa len ked znovu by som zhasol motor a znovu naštartoval a opakoval tento postup...

Zdalo sa mi že tieto otačky ako keby nezakolisali ked som mal pri brzdeni stlačeny spojkovy pedal..
Napadal ma dvojhmotny zotrvačnik ... ale ten by bychotal na volnobehu... lenže komplet spojka (mekano+lamela) s vypinacim ložiskom aj zotrvačnikom je cca pred 4ooo Km menení za nový (origo fiat)...

Ešte jeden príznak som si všimol... že mi ako keby sičí vnutri vzduch.. a jeden mechanik hovoril že to asi prepušta membrana na brzdovom posilovači, lebo ked sa malinko zatlači na brzdovy pedal tak to prestane...

Može to robit aj niečo s tymto vzduchom?

Inak vo fiate na origo diagnostike žiadny problem nenašli...

Vopred Ďakujem.
Fiat Grande Punto 1,3MultiJET - Dynamic (66kW / 6-speed / 26.10.2008)
Reklama
 

kimo
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 31 črc 2011, 17:06

Re: 1,3 MJTD - kolísanie otácek

Příspěvek od kimo »

Nazdar. MultiJet 1.3 mame od roku 2003 t.j. od jeho uvedenia na trh. To, co popisujes s kolisanim otacok, je na tomto type motora uplne normalne. Myslim, ze len riadiaca jednotka sa snazi udrzat motor v optimalnom stave.Mne to robi aj pri zastaveni na krizovatke (otacky prudko klesnu a potom sa upravia na optimum) a este nikdy mi za 8 rokov nezdochol.
Podobne ako u ostatnych novych modeloch FIATu, kde sa skusa nova technologia, nam hned na zaciatku odislo turbo. Ale vymenili nam ho v zarucnej dobe. Pred par rokmi sa motor dokonca zadrel (nie mojou vinou :)) - vymenili jeden piest a fici ako hodinky.
Je to snad najekonomickejsi motor aky som od FIATu videl. Ked mam chut jazdit na spotrebu, tak sa mi podari dostat na 4,2 az 4,7 l/ 100 km...tankovanie raz za mesiac. S benzinom neporovnatelna spotreba, no vyssia investicia na zaciatok.

Ale ako tak pozeram, vela ludi nema tento motor, takze mi asi neporadia s mojim problemom :).
BaDDog
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 08 úno 2009, 16:58
Bydliště: Malacky - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3 MJTD - kolísanie otáček

Příspěvek od BaDDog »

... s tym zadretím motora je to možne asi preto lebo u fiatu predpisuju 30t km interval na olej čo je vela... ja som auto kupil jazdene s 120t km.. ale hned po kupe som dal vymenit olej... a chystam sa to každy rok alebo najbližšie 15t km...

S tymi otačkami je to čudne... mne to robi len ked naštartujem.. a dojdem po prvu križovatku kedy musim zastavit...
Potom mi to už nikdy neurobi...

Menila sa nova spojka s zotrvačnikom aj ložiskom aj olej v prevodovke sa menil...
Jedine ma napada či to nemože robit napr. EGR ventil pripadne ničo so vzduchom...
Fiat Grande Punto 1,3MultiJET - Dynamic (66kW / 6-speed / 26.10.2008)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“