Zdravim, nevim ci mi funguje turbo, pri otackach vydava tichy, piskavy zvuk, nic vysoke. Z jazdy mam ale pocit, ze to ide len ako 1,7D. Ono aj 1,2 60 ide sviznejsie.
Do sania mi vyhadzuje olej, nie moc, turbo je cele zad*bkane od oleja. Zatial to vobec nedymi pri startovani, ani pri jazde. Ono co sa stym robieva ? Staci repas turba, alebo kupit nove turbo ? Kolko bude stat jedno a druhe ?
Repas turba
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Repas turba
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
- Reklama
Re: Repas turba
zkus dát budík tlaku turba a bedudeš vědět hned... další možnost ucpaný přívod vzduchu nebo odvod spalin.. zkouška se dá ikdyž to je nesmysl.. zmačkni hadici za turbem do motoru a prudce přidej měla by se nafouknout..
Re: Repas turba
Inak pozor na to, ked turbo je uz v takom stave, ze pusta olej. Je to velmi nebezpecne pre TD motory, moze sa stat, ze motor zacne spalovat olej namiesto nafty a nebude sa dat zastavit, otacky vyletia do nebies a ked sa roztrhnu rozvody je z motorom amen, pripadne ked sa ventil nestihne zavret, to iste, a ked nic z toho, tak sa motor zadre ked mu dojde olej. Keby sa to uz stalo, da sa to zastavit dvoma sposobmi - bud nastriekat do sania nieco nehorlave, CO2, dusik, argon..., alebo dat najvyssi rychlostny stupen a doslova pustenim spojky to udusit. Odnesie to spojka ale motor mozno prezije.
Takto vyzera ked sa to stane a vodic nevie co s tym :
http://www.youtube.com/watch?v=A9gjhOiC ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;
Takto vyzera ked sa to stane a vodic nevie co s tym :
http://www.youtube.com/watch?v=A9gjhOiC ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Repas turba
Existuje na punte nieco ako klukova skryna ktora sa ma odvzdusnit ? Vraj to sposobuje tlacenie oleja sade mozne (do sania, cez trubky do turba, veko motora)
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
Re: Repas turba
No hej, je tam klukova skrina a spravidla byva spojena so sanim takou hadicou, ale ono nic odvzdusnovat netreba, pretoze tam vzduch ma byt. Problem je ze tade casto ide olejova hmla do sania, ale tomu sa neda vyhnut.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Repas turba
Sakris, ako zistit ci mi to turbo funguje ? Dym mi z vyfuku nejde ziadny ,ani pri startovani, pri 2300-2500 jemne piiska, velme slabo a ma to 130k km no ma zasebou dlhu dobu podtacania. Jedina vada je, ze mam pocit ze slabo taha a ze mi cez vsetky otovri tlaci olej.
To aby som sa previezol v plne funkcnom 1,7TD a uvidel ako to taha. Lebo mne sa to na 70koni zda prilis lenive, pokial sme v aute 4 osoby tak to z vedlajsich uliciek do kopca s rozbehom ledva ledva vyjde. Zatial co 1,2 nema problem.
To aby som sa previezol v plne funkcnom 1,7TD a uvidel ako to taha. Lebo mne sa to na 70koni zda prilis lenive, pokial sme v aute 4 osoby tak to z vedlajsich uliciek do kopca s rozbehom ledva ledva vyjde. Zatial co 1,2 nema problem.
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
Re: Repas turba
Nuz asi by som zhodil to turbo a kukol sa donho ci nieje zasvinene (na vyfukovej strane) a ci sa vsetko hybe ako ma. Ak je zasvinene, tak by som ho jednoducho vycistil pekne dokladne pripadne nechal vycistit. To, ci na nom uz neodchadza lozisko zistis napriklad podla toho kolko oleja mas v intercooleri, ak moc, tak by som ho dal asi na repas. Ono podtacanim sa to lozisko nanom neznici, to skor naopak, ale podtacanie ho moze akurat tak zasvinit, takze by som to az tak tragicky nevidel.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km