Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
Ahoj, mám Punto MK2 1,2 8V r.v. 2003 (před facelift).
Potřebuju poradit s nesmyslným kolísáním otáček motoru.
dělá to pouze když je motor v provozní teplotě (za studena vůbec).
když se stím jezdí dálky v kuse rychlejším tempem tak to také nedělá
jakmile se dostanu na dýl jak 10-15 minut do města nebo nechám auto na volnoběh tak to zase začne, stáčí stím vyjet mimo město dat tomu trochu a po 5minutách jako by nic. Někdy je to doprovázeno rozsvícením oranžové kontrolky motoru. stačí také projet a nechat dýl (2-3 min) odstavené nebo tak s rozumným odstupem 5 startů. Další věc je že se mě to zdá líný (není to pouze pocitová záležitost fabia 1,2 šedý HTP 40KW je mnohem živější.. obě auta mají najeto stejně kolem 103 000km)
když už to blbne:
někdy to drží 2 000RPM, někdy to lítá mezi volnoběhem a 2 500RPM a někdy (co je už velmi nepříjemné) to celkem pomalu roste až přes 5 000 (to už vypínám klíček).
co pomáhá je trochu zmáčknout plyn (vetšinou to přestané lítat, popřípadě otáčky spadnou)
už tak nějak nevim co stím, zkuste něco poradit a pobavíme se o tom.
jinak jsem z Prostějova kdyby měl doma někdo z okoli diagnostiku.
Potřebuju poradit s nesmyslným kolísáním otáček motoru.
dělá to pouze když je motor v provozní teplotě (za studena vůbec).
když se stím jezdí dálky v kuse rychlejším tempem tak to také nedělá
jakmile se dostanu na dýl jak 10-15 minut do města nebo nechám auto na volnoběh tak to zase začne, stáčí stím vyjet mimo město dat tomu trochu a po 5minutách jako by nic. Někdy je to doprovázeno rozsvícením oranžové kontrolky motoru. stačí také projet a nechat dýl (2-3 min) odstavené nebo tak s rozumným odstupem 5 startů. Další věc je že se mě to zdá líný (není to pouze pocitová záležitost fabia 1,2 šedý HTP 40KW je mnohem živější.. obě auta mají najeto stejně kolem 103 000km)
když už to blbne:
někdy to drží 2 000RPM, někdy to lítá mezi volnoběhem a 2 500RPM a někdy (co je už velmi nepříjemné) to celkem pomalu roste až přes 5 000 (to už vypínám klíček).
co pomáhá je trochu zmáčknout plyn (vetšinou to přestané lítat, popřípadě otáčky spadnou)
už tak nějak nevim co stím, zkuste něco poradit a pobavíme se o tom.
jinak jsem z Prostějova kdyby měl doma někdo z okoli diagnostiku.
- Reklama
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
už jsem koukla po forum.. koukal jsem že se tu často opakuje krokomotor bajpasu volnoběhu.. ale ten mě asi funguje dost spolehlivě když je schopný od volnoběhu jít plynule až nad 5 000 jinak klapku jsem čistil (neměl jsem ji sundanou jen jsem j vytřel a vyčistil kolem ŠK klapky a prostříkal sprejem ten kanál pro volnoběh) pochybuju že by tam mohl být ještě bordel.. i tak.. 5 000 není jenom tak...
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
Měl jsi po vyčištění klapky odpojenou baterku?
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
este napis pls, kedy sa ti objavilo to kolisanie otacok. z nicoho nic? mne sa to objavilo po vycisteni skrtiacej klapky.
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=16097
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=16097
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
baterku jsem měl odpojenou několikrát,
kdy se to objevilo.. nevim .. auto se koupilo před 4ma rokama, najelo se pár km, udělali se rozvody, fitry, oleje apod.
a pak se to na 2 roky odstavilo do garáže, mezi tím se uplně vyštavila baterka a už jak se to sporvoznilo tak jednak svítili pytle a pak toto.. pytle jsem proměřil a došel jsem k závěru že je vše ok.. tak jsem jel do servisu tam mě řekli že by to mohlo být tím že se ta baterka vybila tak to napíchly a vymazali a je to ok. ale toto stále přetrvává... (v servisu mazali pouze ty pytle na ty otáčky se nikdo nedíval, tak přemýšlím že to je možná taky tím že se ta baterka vybila... .
kdy se to objevilo.. nevim .. auto se koupilo před 4ma rokama, najelo se pár km, udělali se rozvody, fitry, oleje apod.
a pak se to na 2 roky odstavilo do garáže, mezi tím se uplně vyštavila baterka a už jak se to sporvoznilo tak jednak svítili pytle a pak toto.. pytle jsem proměřil a došel jsem k závěru že je vše ok.. tak jsem jel do servisu tam mě řekli že by to mohlo být tím že se ta baterka vybila tak to napíchly a vymazali a je to ok. ale toto stále přetrvává... (v servisu mazali pouze ty pytle na ty otáčky se nikdo nedíval, tak přemýšlím že to je možná taky tím že se ta baterka vybila... .
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
tak dnes jsem čistil tu klapku a volnoběžný krokomotorek + jaký si senzor v sání, vypadal jak kdyby měřil teplotu ale na něm bylo 100 Kpa což je tlak takže nevim, jako nebylo to čisty ale vyloženě zas.any aby to bránilo funkci to nebylo, po složení a resetování stále blbne
zaráží mě že je tam na štelování šroubek kterym se jakoby nastavuje doraz (jakoby volnoběhu)vim že si to volnoběh reguluje samo ale toto je divný, každopádně když to uplně povolim (klapka uplně zavřeno) tak to má díru při rozjezdu když to rozumně utíhnu (klapka trochu pootevřena) tak to na plyn reaguje pěkně..
zaráží mě že je tam na štelování šroubek kterym se jakoby nastavuje doraz (jakoby volnoběhu)vim že si to volnoběh reguluje samo ale toto je divný, každopádně když to uplně povolim (klapka uplně zavřeno) tak to má díru při rozjezdu když to rozumně utíhnu (klapka trochu pootevřena) tak to na plyn reaguje pěkně..
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
to v tym manuálu neumim hledat nebo tam nejsou jednotlivý snímače jejich měřni a hodnoty...
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
ahoj, ja mam z lietanim otacok taku skusenost ze chyba bola v riadiacej jednotke, studeny spoj - bolo to po buracke.
Punto EVO Dynamic, rv 04/2011, 1.2 8v 69k,
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
a jak jsi k tomu došel
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
auto bolo nove po roku som ho rozbil, servisovalo sa to neautorizovane a ked som to dal do autorizovaneho vyjadrenie bolo mate poskodenu jednotku co ste s tym robili bla bla.... vymenili to na zaruku a odvtedy je uz 8r klud.
Punto EVO Dynamic, rv 04/2011, 1.2 8v 69k,
-
- Začátečník
- Příspěvky: 26
- Registrován: 22 kvě 2009, 06:06
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
Pozrý sa,či máš na spojkovom pedály vypínač a či pri zošliapnutí pedala je funkčný.Má to vplyv na otáčky pri preraďovaní,tým že riadiaca jednotka ustáli otačky,aby nepadli dole.
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
chyba moze byt okrem spominanych moznosti aj v snimaci otacok. Doporucujem napichnut na diagnopstiku ale nezamerat sa na chybove kody, ale pozret hodnoty cidiel v realnom case ci to nehadze nejake nezmysly - uvidis tam teploty (je jasne ze ked je vonku +20 tak nemoze byt v motore -40 a pod. Zamerat sa na otacky ktore to ukazuje, ci to skace ako blbe alebo to ukazuje realne otacky ake ma motor. Zameraj sa na vsetky veliciny ci neskacu, mali by sa menit plynule pri pridavani plynu - bude sa menit uhol zapalu, otacky a nepatrne dlzka vstrekov. Cidlo tlaku by to robit nemalo. Neviem ci to ma vahu vzduchu alebo to pocita z teplot, tlaku a otacok ako u Mk1, ale ak je tam vaha vzduchu, tak by som to tipoval na nu.
Tip : Ak skacu otacky samy od seba na volnobeh bez zatazenia a na diagnostike uvidis ze sa chaoticky meni dlzka vstrekov, tak by som to tipoval na 90% na lambda sondu, ktora riadi bohatost zmesi. Proste ked dava blby signal, RJ tam pusta viac resp. menej paliva v snahe dosiahnut stechiometricky pomer. Ak ma RJ nezmyselne vstupne udaje, tak produkuje nezmyselne riadenie. Lambda sa da odskusat osciloskopom, ked funguje, malo by byt na nej napatie priblizne sinusoveho priebehu. Ked nemas osciloskop, skus ju odpojit a uvidis ci sa bude motor chovat inak, ak nie, tak je vadna. Ak sa zacne chovat este horsie, je dobra.
Tip : Ak skacu otacky samy od seba na volnobeh bez zatazenia a na diagnostike uvidis ze sa chaoticky meni dlzka vstrekov, tak by som to tipoval na 90% na lambda sondu, ktora riadi bohatost zmesi. Proste ked dava blby signal, RJ tam pusta viac resp. menej paliva v snahe dosiahnut stechiometricky pomer. Ak ma RJ nezmyselne vstupne udaje, tak produkuje nezmyselne riadenie. Lambda sa da odskusat osciloskopom, ked funguje, malo by byt na nej napatie priblizne sinusoveho priebehu. Ked nemas osciloskop, skus ju odpojit a uvidis ci sa bude motor chovat inak, ak nie, tak je vadna. Ak sa zacne chovat este horsie, je dobra.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
rád bych to napojil na diagnostiku, ale v servisu to tvrdě zaplatim (civění na hodnoty) a já nemám jestli někdo má v okolí Prostějovska olomoucka bylo by to dobré.. popřípadě někdo v okolí trasy Prostějov-Olomouc-mohelnice-svitavy-vysoké mýto-Lytomyšl- hradec-jičín-boleslav-česká lípa...
Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček
Ma to 3-pinovy konektor ? Resp. aku RJ to ma ? Ak je to 3-pin, pripadne klasicke OBD, tak mam kabel a zhodou okolnosti zajtra odchadzam na konferenciu do Blanska, tak mozem zobrat diagnosticky kabel a snad by sme nasli nejaku volnu chvilku. Osciloskop nemam prenosny, takze lambdu by sme skontrolovali len odpojenim.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km