DISKUZE - pohon LPG

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
jery
Začátečník
Příspěvky: 43
Registrován: 23 bře 2006, 17:25

DISKUZE - pohon LPG

Příspěvek od jery »

uvažuju o plynu , ale má to cenu když má auto najeto 180 000 a pak, nevím jestli plyn nesnižuje životnost motoru, ve smyslu plyn prej nemá additiva nebo nějaký jiný přísady a zničí se sedla ventilů. nevíte někdo něco bližšího
Reklama
 

sexo
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 26 úno 2006, 00:12
Bydliště: Trnava

Příspěvek od sexo »

Zatial bez problemov.len trochu slabsie taha do kopca. v meste to ani neucitis.
0-100 za 4,7s
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No ono se to vsechno da brat ze dvou stran. Co se tyce max. vykonu, je urcite nizsi. Nadruhou stranu malokdo premysli o dusledcich vyuzivani max. vykonu na plyn. Plyn ma o dost vyssi teplotu horeni, tudiz vice zahriva motor a vic namaha sedla ventilu. Pokud nekdo proste zalozi plnej kotel na dalnici a jede furt plnej, je vice nez pravdepodobne, ze za chvilku podpali ventil, v extremu se muze i upalit. Co se tyce aditiv, ty samozrejme nema, nicmene aditiva potrebujou max naky skodovenky. Fire motory maji celkem tvrdy hlavy, takze problemy tam vesmes nebyvaji. Vseobecne se da rict, ze pokud motory potrebuji olovo, je nevhodny je provozovat na plyn. Je ale potreba casteji kontrolovat vule na ventilech. Nejlepe pri vymene oleje. Ja sem kontroloval po dvaceti a temer se nehly. Jenomze ja kdyz vim, ze budu vyuzivat plnej vykon (chystam se na predjeti, pred velkym kopcem, atd.), tak si prepnu na benzin. Takze na benzin jezdim skoro porad... :-D

Plyn nema cenu montovat, pokud clovek najede cca 10 tis. rocne. Protoze cena porizeni na jednobodovej vstrik s toroidni nadrzi je cca 20 tis., kdyz je pouzitej nejakej obyc. system. Pak by mela kazdej rok, nebo po ujeti 15tis km nasledovat nejaka prohlidka v ramci zaruky, cena je cca do 15 kil. A jednou za dva roky prohlidka revizni skrz technickou. Ta taky stoji kolem tisicovky. Emise sou taky drazsi. Me uz se to ale vratilo osumkrat a to to mam namontovany cca rok. :-)

Nevyhoda tam je, ze pokud se pouzije nadrz valcova, zabere to kufr a ikdyz clovek sklopi sedacky, nema pruchozi otvor. Ja sem zvolil toroida misto rezervy za cenu toho, ze rezervu mam hozenou v kufru a zavazi tam. Ale kdyz sklopim sedacky a rezervu hodim do kša, tak je pruchozi otvor.

K te zivotnosti: pokud se to pouziva s rozumem, cili na normalni jezdeni, zivotnost se nesnizi. Dokonce sem nekde cetl nazory, ze se jeste prodlouzi, ale to je uz polemizovani. Na Dacii sme na plynu najeli cca 200 tis., na Unu, ktery melo mimochodem cca 250 tis. najeto, sem na plynu najel dalsich 100 tis. A motor je v plne kondici. Na Puntu to mam cca 40 tis. a co se tyce motorizace je to bez problemu. Ikdyz za tech par kilometriku se toho moc nepozna. Akorat me trosku zlobi elektronika, tak musim reklamovat. Ale to je drobnost. Potom je plyn jeste haklivej na cistotu vzduchovyho filtru, protoze se nasava plyn primo nad klapku a rozdilna prostupnost filtru urcuje bohatost smesi. Je potreba dodrzovat intervaly vymeny oleje, protoze plyn vytvari takovy svinsky usady, ktery se nalepijou zespoda na viko ventilu a nejdou sundat... :-) No a esi sou po celym motoru, tak pekne dekuju.

Takze aditiva potreba nejsou, v naturalu jich stejne moc neni, zivotnost cca zustava a je jedno, kolik ma motor najeto. Jestli je to firemotor, tak ten bez problemu zvladne 400 tis, pokud vim.

No a este se pomerne casto stava, ze ti, coz plyn maji absolutne kaslou na benzin. At uz ho tam nemaji, anebo tam natankujou plnou a jezdi s tim. Jelikoz system musi byt udelanej tak, aby cerpadlo porad bezelo, tak kdyz benzin neni, nebo je ho tam sakra malo, cerpadlo se doslova roztrhne. Pokud tam clovek ma rok ten stejnej benzin a neobmeni ho, tak mu to sezere membrany ve vstrikovacu, atd. Nejlepe je udrzovat kontrolku hladovyho voka zhasnutou neustale cerstvym benzinem. I pri provozu na plyn benzin ubyva. Starty, obcas kotleni :twisted: , a odpar.

A uz mlcim. Sem se nak rozkecal...
Hustokrutost
jery
Začátečník
Příspěvky: 43
Registrován: 23 bře 2006, 17:25

Příspěvek od jery »

ty jo to bylo vyčerpávající :roll: :roll: :roll:
jery
Začátečník
Příspěvky: 43
Registrován: 23 bře 2006, 17:25

Příspěvek od jery »

prej jsou nejlepší holandský systémy, ty italský prej nestojej za nic
Long
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 dub 2006, 19:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Long »

punto zas tolik nezere aby muselo mit plyn:)
Fiat Punto II HLX 1,2 16V
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Long píše:punto zas tolik nezere aby muselo mit plyn:)
moja reč! !!!! 8)
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No sak rikam: kdo ma auto na divani a natrcka, neboli naparkuje s nim deset tisic rocne, tak co nema cenu. :-D Cim vic se najede, tim vic se to vyplati.
Hustokrutost
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“