Zdravim,
prosim vas, pomozte mi a napiste krok po kroku ( ako magorovi ) ako mam odvzdusnit chladiacu kvapalinu na Punte II Sporting 1,2 16V. Zohriat motor? Nechat nastartovane? Ktory ventil otvorit prvy? ...
Asi pred mesiacom som menil termostat a odvtedy je pocut zblkot vody (viem ze uz to tu bolo rozberane, uz som to skusal odvzdusnovat vseliako, ale bez vysledku). Auto sa zohreje, rucicka teplomeru ukazuje na stred, kúri celkom dobre. Uz som z toho zufaly
Dakujem!
Kompletný postup odvzdušnenia chladiacej sústavy
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Kompletný postup odvzdušnenia chladiacej sústavy
Punto II Sporting 1,2 16V
- Reklama
Re: Kompletný postup odvzdušnenia chladiacej sústavy
hladat po fore, citat a skusat. ja som to skusal pol roka (ako zas nie kazdy den... ). mne pomohlo ked som chladiacu dolial skoro po vrch hrdla (cca 5cm od vrchu), zavrel, zohrial motor - vtedy sa to natlakuje tak opatrne - no a odvzdusnoval kym nesla sama voda. medzitym potocit motor vo vyssich otackach. a opakovat kym nebude dobre, pripadne doliat dalsiu chladiacu inak netusim, kde sa tam moze vzduchova bublina zachytit, ale urcite je to nestastne riesenie na puntach.
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Re: Kompletný postup odvzdušnenia chladiacej sústavy
Práve toto ma trápi tiež a už som skúšal všetko možné,ale stále žblnká. Robí to len po štarte,keď pridám na vyšie otáčky cca 2200 .Potom je klud a keď auto odstavím a trošku ochladne,naštartujem a zasa to počuť.Začínam si myslieť,že to bude spôsobené tesnením pod hlavou,ale nedostáva sa chl. kvapalina do oleja,ale uniká tlak z valca do chladiaceho okruhu.Ono tam je to tesnenie najtenšie,tak si myslím,že má asi dosť.Čo si o tomto myslíte?
Punto 1,2 8V 5dv
Re: Kompletný postup odvzdušnenia chladiacej sústavy
ja som si tiez myslel, ze to bude testnenim, ale podarilo sa mi to ovzdusnit. ako som pisal - skoro doplna chladiacej kvapaliny (aby to bolo najvyssie miesto), potom ovzdusnit zastudena, zatepla.. a opakovat, zvysovat otacky, dolievat kvapalinu. bud treba ovzdusnovat s otvorenym vieckom - zastudena, potom zavriet viecko a pockat, kym sa cely system natlakuje a tak ovzdusnovat. urcite treba ovzdusnovat cez obidva ventile. ja som "nasiel" bublinu na vrchu chladica - tam sa asi ten vzduch dostane ked je motor zohriaty a toci sa pri vyssich otackach.
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006