Koncovka na výfuk
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Koncovka na výfuk
Akú koncovku na výfuk pre Punto Evo 1.2? Zváranú, alebo montovanú? Chrómovanú, alebo nerez? Univerzálnu, alebo značkovú? Na aký priemer a dĺžku to zháňať? Ten výfuk je zahnutý smerom dole. V podstate sa mi jedná len o okrasu, lebo sa mi to páči na iných autách. Asi to bude rovnaké ako pre Punto Grande. Kde sa to dá dostať? Každá rada a názor budú dobré. Vopred ďakujem
- Reklama
Re: Koncovka na výfuk
tak vzhledem k tomu že ta trubka je ohnutá dolů, tak připadá v úvahu navařovaná koncovka a průměr a délku si změř na výfuku . jestli chrom, nerez, uni nebo značka záleží už jenom na tobě
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Koncovka na výfuk
Mal som na mysli konkrétnu, resp. overenú radu. Takto všeobecne si viem odpovedať aj sám. Chcel by som napr. typ, adresu predajcu, osvedčenú značku apod. Našiel som totiž milión koncoviek na nete, tak som sa sa chcel poradiť s niekým kto to už prežil. Prakticky je to otázka aj na majiteľov Grande. Evo je skoro to isté. Ja viem, že výfuk Eva má koleno, ale zdá sa mi, že som videl na nete aj zahnuté koncovky so svorkou. Tomu zváraniu by som sa však radšej vyhol. Bojím sa, že by som prišiel o záruku vo Fiate, pretože auto je prakticky ešte nové. Kvôli čomu sa to musí privariť? Čo sa týka materiálu, myslel som na konkrétne klady a zápory. Viem, že rolu tu hrá cena, značka, životnosť, odolnosť voči vysokej teplote, atď., ale nie s v spojení s konkrétnou značkou a druhom materiálu. Ako sa zorientovať pri kúpe?
Re: Koncovka na výfuk
Takže stopa ma priviedla k poľskej firme Ulter http://new.ulter.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Majú obrovský výber nerezových výfukov a koncoviek podľa značiek aut a certifikáty TUV (dá sa stiahnuť katalóg a stránka je aj v slovenčine a češtine). Bol som aj na britských fórach pre Punto na nete a bol som veľmi prekvapený aké obľúbené je Punto v UK. Čítal som tam množstvo konkrétnych a podnetných rád a typov už aj na Punto Evo, len je škoda, že tamojšie firmy sa venujú hlavne domácemu trhu a ich ceny v librách sú pre mňa trochu "neatraktívne". Poľsko je predsa len aj "finančne" bližšie. Koncovka pre Punto Grande NX10.22 (95×65) od firmy Ulter vychádza na 87 ZŁ (22,12 €). Chcem to risknúť a ak zistím ako ju zohnať, tak dám vedieť či je vhodná aj pre Evo. Montáž trvá 5 minút a zvládnuť by ju mal aj amatér (ako som ja .
Re: Koncovka na výfuk
Tak som to zvladol za 5 minut - stacilo s imbusacikom dotiahnut dve sruby. Koncovka pasuje, vyzera elegantne, lenze sa dotyka plastu. Neviem totiz aka moze byt teplota na konci vyfuku hlavne v lete. Na obrazkoch to vyzera, ze aj originaly tam nemaju nejaku vnimatelnu medzeru. Poradi mi niekto z machrov ci to moze vadit, ci tam dat nejaku izolaciu, alebo to kludne nechat tak? Teda ak by sa nasiel niekto, komu sa ta koncovka tiez dotyka spodneho dielu Punta, tak by ma poriadne ukludnil. Rezat medzeru by som este zatial nechcel, auto je v zaruke. Pocitace si viem vytuningovat sam a viem si poskladat aj zosilovac, ale autotuning ma chytil len nedavno tak ma prosim nedefenestrujte
- Přílohy
-
- nx10.22.jpg (42.02 KiB) Zobrazeno 13827 x
Naposledy upravil(a) rafo dne 05 pro 2010, 15:45, celkem upraveno 1 x.
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncovka na výfuk
kedze tam mas len koncovku ta sa nema sancu zohriat na taku teplotu, ja mam o naraznik oprety koncovy tlmic, dvojruru, od jari a nic sa nedeje, ten plast je kvality a vyfuk sa pri jazde chladi, takze tam by nemal byt problem
PS: autotuning uz davno nieje o koncovkach vyfukov, doba sa posunula a z tohoto uz tuneri vyrastli
PS: autotuning uz davno nieje o koncovkach vyfukov, doba sa posunula a z tohoto uz tuneri vyrastli
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: Koncovka na výfuk
No zaciatky su vzdy tazke. Vdaka za uistenie, kamen mi spadol zo srdca. Mne zatial ide len o to, aby som sa v tom aute citil ako doma. Ved aj Bill Gates uz tiez davno prisiel na to, ze kazdy si chce jeho Windows "privlastnit" ci uz tapetami, alebo inymi utilitkami. Je to aj otazka prachov a osobneho vkusu. Mne sa paci taliansky styl, ale na Lanciu, alebo Alfa Romeo nemam, takze sa snazim si to vynahradit takto Prave som bol na anglickych strankach, ktore Ti davali za pravdu: tuning sa siri celym svetom. Priznam sa, ze asi len tusim kde je dnes, ale mna sa to zatial velmi netyka, lebo nechcem prist o zaruku. Cital som aj o powerboxe pre zvysenie vykonu motora, ale pre moju smiesnu kubaturu 1,2 to asi tiez nema vyznam. Mas na mysli supravy od Arbathu, alebo Novitecu, resp. cele auta pod tymito znackami? Rozmyslal som aj o tom, ale obavam sam ze by som si za tie prachy radsej kupil obycajne (aj jazdene) Alfa Romeo.
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncovka na výfuk
1: powerbox je urceny pre TDI motory, na jednadvojke nema vyznam pustat sa do vykonostnej stranky auta
2: diely abarth dostanes aj vo fiate, kedze abarth parti priamo pod koncern fiat, (planuje sa aj otvorenie showroomov Abarth na slovensku a v ceskej republike) vo fiate ti ich aj namontuju samozrejme bez straty zaruky, ostatne diely od inych firiem by som pre istotu konzultoval s fiatom, najlepsie s viacerimi pobockami kedze je mozne ze niekde ta budu zavadzat, ale taky bodykit, by nemal mat absolutne ziadny vplyv na zaruku auta, teoreticky ani vyfuk z europskou certifikaciou, ale to ti presnejsie povedia vo fiate
2: diely abarth dostanes aj vo fiate, kedze abarth parti priamo pod koncern fiat, (planuje sa aj otvorenie showroomov Abarth na slovensku a v ceskej republike) vo fiate ti ich aj namontuju samozrejme bez straty zaruky, ostatne diely od inych firiem by som pre istotu konzultoval s fiatom, najlepsie s viacerimi pobockami kedze je mozne ze niekde ta budu zavadzat, ale taky bodykit, by nemal mat absolutne ziadny vplyv na zaruku auta, teoreticky ani vyfuk z europskou certifikaciou, ale to ti presnejsie povedia vo fiate
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: Koncovka na výfuk
Jasne, ja vykon ani nepotrebujem, vrazil som radsej do komfortu ako do vykonu. Aj ked kto vie... Najprv ma uplne pohltila hudba, potom pocitace, nechcem aby som si zase rozhasil osobne vztahy. O powerboxe ani neuvazujem (aj vdaka tomuto blogu), len keby som si ho postavil sam - okopiroval elektroniku a program . Kedysi davno som sa s tym zaoberal, ale v inej branzi. Dnes uz elektronicke suciastky nie su take drahe. Plati sa za vynalezy, ale tie su chranene. (Extremny priklad: software si mozes kupit za 200€, alebo ho mozes mat aj zadarmo - hoci nelegalne. Stavil by som sa, ze niektore chiptuningove firmy to tak robia. Stiahnu hotovy program a preprogramuju originalnu pamat.) Neviem, ci powerbox je naozaj taka dobra vec, alebo je to placebo. Zaujimal by ma vsak tak po elektronickej stranke. Vela elektroniky v nom urcite nie je, ale urcite je drahsi ako chiptuning. Powerbox udajne existuje jak pre vznetove, tak aj pre zazehove motory: http://www.autotuning.sk/data/File/PDF/ ... 20boxy.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; , len to nie je take caste.
Re: Koncovka na výfuk
powerbox je jen jednoduchá plastová krabička s odporem či jinou elektrosoučástkou za řádově 1euro, která oblbuje určité čidla. tokže hovadina na ntou
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Koncovka na výfuk
Na anglickom Fiatfore spominaju G Tech Powerbox pre Bravo 2 za 699€: http://www.italiatec.de/20252_Fiat-B...Powerbox-1.htm" onclick="window.open(this.href);return false; . Pre Punto Evo je to asi Powerrail od Novitecu za 399€: http://www.italiatec.de/26679_Fiat-Punt ... rail-5.htm" onclick="window.open(this.href);return false; . Ak by v tom bol len odpor, tak by sa na to ihned prislo. Myslim, ze je v tom aj mikroprocesor, len otazne je ci nie je len na oblbnutie. Nieco podobne som nasiel aj na http://www.speedbox.sk/index.php?option ... &Itemid=71" onclick="window.open(this.href);return false; , ale tiez som ohladom toho skepticky. Je to strasne drahe. Keby to bolo take jednoduche, tak by na to uz asi davno skocili aj vyrobcovia samotnych aut. Hlavne ak ich tlacia ceny a konkurencia. Ale nasiel som aj nieco lacnejsie od 15€ na http://www.alibaba.com/trade/search?Sea ... irect_0914" onclick="window.open(this.href);return false;. Je tam vidiet aj elektroniku. A tu je taliansky genercom, ktory robi aj pre Abarth: http://www.genercom.com/en-us/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) rafo dne 18 lis 2010, 21:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Koncovka na výfuk
jo je tam vidět pár mikročipů, hromada odporů a trimry. a zapojuje se to místo nějakého čidla. třeba vzduchu- tzn. víc vzduchu + víc paliva = zákonitě vyšší výkon a to je celý fór
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Koncovka na výfuk
V podstate je na to treba jedneho programatora, jedneho elektronika, ale hlavne skuseneho strojara, ktory tomu da inteligenciu. A nakoniec sa ten maly kusok moze dobre predavat. Ja mam k elektronike blizsie ako k strojarine, takze budem hovorit zo svojich skusenosti, ze ked som vyladil - pretaktoval graficky, alebo centrálny procesor na maximalny vykon, tak som z toho mal urcitu dobu radost, ale casom sa to prejavilo na stabilite celeho systemu a zivotnost procesorov sa zacala skracovat. Chcem tym povedat, ze nejaka ta rezerva je ponechana uz od vyrobcov, aby to spolahlivo a co najdlhsie slapalo. Neviem, ci udajne zvysenie vykonu o 15 - 20% powerboxom nema rovnaky vplyv. Ked nastanu problemy, tak sa to vyriesi tym, ze sa to da v tichosti do povodneho stavu a viac sa to uz neskusa. Ale to je uz v povahe vrtakov, ze musia stale do niecoho vrtat a obcas sa im aj nieco podari. Mne osobne by sa tiez pacilo zvysit vykon hoci len o 4kW, ale uz z uvedeneho principu to nepovazujem za mozne. Asi by sa mal o tom vyjadrit niekto, kto to uz dlhsiu dobu pouziva, ale bez zaujatosti. Ale to je uz asi ina rubrika ako vyfuky .
Re: Koncovka na výfuk
Tak dnes som tu koncovku vyskusal naostro. Po 50 km som zistil, ze ten plast nad nou sa predsa len trosicku roztavil, ale vreckovym nozikom som to ocistil a po dalsich 50 km uz po roztaveni nezostali ziadne stopy.
Re: Koncovka na výfuk
Kontaktoval som taliansky Genercom ohladne toho powerboxu. Je to len pre turbo model, 1.4 Tjet. Do Arbath Punto Evo ide tiez Tuning Box od TMC: http://www.youtube.com/watch?v=4YsTRKUIdDo" onclick="window.open(this.href);return false; . Toto su digitalne powerboxy. Okrem odporovych su aj analogove.