chladenie

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
markus48
Fiaťák
Příspěvky: 102
Registrován: 19 dub 2010, 11:57
Bydliště: Košice - Praha

chladenie

Příspěvek od markus48 »

vyvrela mi voda v chladici ale kontrolka sa nerozsvietila, stalo sa po ceste na dialnici ked som sa na hranici postavil do fronty (rychlost nebola nijak extremna 110-120km/h)

neviem presne cim to moze byt pretoze doteraz mi auto nikdy nieco take neurobilo a kontrolka sa mi za ten rok co pouzivam auto rozsvietila len raz a to v kolone na dialnici

viem ze som dolieval destilku pred cestou
napadaju ma dva dovody
- ze som to prelial
- ze som neodvzdusnil

vie niekto poradit?

inak po doliati a odvzdusneni som presiel v pohode z madarsko-chorvatskej hranice az do prahy
Punto MK1 55S 1,1 40kW 3dv. r.v. 1996
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Reklama
 

corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Re: chladenie

Příspěvek od corleone »

Obojí je možné, ještě je tu možnost nefunkčního ventilátoru za chladičem. Nastartuj a nech to běžet na volnoběh, dokud se to nezahřeje, sleduj, jestli se zapíná ventilátor. Jestli ano a už jsi to odvzdušnil, jen bych sledoval, jestli při se dalším provozu bude nějak měnit hladina mezi MIN-MAX. Jestli ne, pustil bych to z hlavy.
Punto 55S Mk I
Uživatelský avatar
markus48
Fiaťák
Příspěvky: 102
Registrován: 19 dub 2010, 11:57
Bydliště: Košice - Praha

Re: chladenie

Příspěvek od markus48 »

ventilator sa toci, to som pozeral
snad to bude ok
Punto MK1 55S 1,1 40kW 3dv. r.v. 1996
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: chladenie

Příspěvek od PotkanGT »

No ja veru ziadnym kontrolkam neverim.kazdu chvilu jednym okom mrknem na rucicku a mam istotu.akonahle je vyssie nez ma byt tak viem ze nieco nieje v poriadku.v poslednej dobe mi to zacalo robit to ze rucicka stupne az za polovicu stupnice a potom zopne saharu.dovtedy ju zopinalo presne v polke.davam to za vinu prasknutej nadobke na vodu.ked ju vymenim uvidim co to spravi.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
markus48
Fiaťák
Příspěvky: 102
Registrován: 19 dub 2010, 11:57
Bydliště: Košice - Praha

Re: chladenie

Příspěvek od markus48 »

tak keby mam rucicku tiez na nu pozriem ale mam akurat rucicku stavu nadrze :(
Punto MK1 55S 1,1 40kW 3dv. r.v. 1996
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Uživatelský avatar
tequilla1981
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 07 zář 2010, 09:10

Re: chladenie

Příspěvek od tequilla1981 »

Mám problém také s chlazením. Punto 1.2 8V, 2002. Venkovní teplota tak 12°C a když jedu 70-90 km/h, tak vše OK. Když ale po 25km přijedu do města a popojíždím ve městě, tak se začne podle ukazatele teploty přehřívat motor. Stoupá až do červeného a a rozsvítí se kontrolka. Sahara běží jak divá ale nepomáhá. Zajímavé je že mi ale netopí topení. Vodu jsem kontroloval a je jí tam něco mezi min a max. Když otevřu kapotu, tak chladič není nijak rozehřátý a ani nádobka s vodou není rozpálená. Skoro to vypadá jako by mi necirkulovala voda :( Tak nevím čím to je, poraďte.
Můj Fiat je třídveřové Punto 1.2 8V rv. 2002.
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie

Příspěvek od xeromax »

aku teplotu ma hadica ktora ide od chladica do motora?
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Uživatelský avatar
tequilla1981
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 07 zář 2010, 09:10

Re: chladenie

Příspěvek od tequilla1981 »

Jo, tak to nevím. Budu muset vyzkoušet až se mi to zase stane. Ale asi moc vysokou ne. Když jsem tak ošahával motor a šmátral rukou v motorovém prostoru, tak tam přímo nic nežhnulo.
Můj Fiat je třídveřové Punto 1.2 8V rv. 2002.
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Re: chladenie

Příspěvek od majco »

Ak ti netopí to znamená že to máš zavzdušnené a ak si s tým nič nerobil tak je to pravdepodobne tesnenie pod hlavou . ked ideš po dialnici máš motor vo všších otáčkach a tolko čerpadlo vodu zozhodí a malo by to aj kúriť ale ak vojdeš do mesta a motor ide na volnobeh tak čerpadlo stratí na učinku a motor sa prehrieva a za to môže vzduch . skús odvzdušniť kúrenie ak pôjde vzduch tak je tam problém s tesnením.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
tequilla1981
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 07 zář 2010, 09:10

Re: chladenie

Příspěvek od tequilla1981 »

To by mohlo být ono. Pravda je že motor je už trochu olejnička, tak by mohlo být špatné těsnění. Do teď jsem to neřešil, protože to žralo litr od výměny k výměně. Díky moc za radu.
Můj Fiat je třídveřové Punto 1.2 8V rv. 2002.
Uživatelský avatar
tequilla1981
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 07 zář 2010, 09:10

Re: chladenie

Příspěvek od tequilla1981 »

Tak to nakonec byl zavzdušněný chladící systém. Stačilo odvzdušnit a už to jede jak má. Jen bylo trochu drbání s ukrouceným plastovým šroubkem odvzdušňování. Musel jsme nahradit ocelovým. Nevím co je napadlo to dělat z plastu, navíc ten můj měl v sobě bublinku, takže se ukroutil jak nic :( Prostě zmetek.
Můj Fiat je třídveřové Punto 1.2 8V rv. 2002.
Pornosor
Začátečník
Příspěvky: 43
Registrován: 23 kvě 2011, 15:33
Bydliště: praha

Re: chladenie

Příspěvek od Pornosor »

ahoj mam trochu jiny problém..kdyzt jedu je vse ok kdyz zastavim topeni prestane po par minutach topit ale kdyz mam prislaplej plyn na 1400 otacek tak to topí jak dabel....mam prasklinku na hadici z motoru u toho tesniciho utahovaku u motoru...jednou za cas odvzdusnim a 1000 km to jde ok...myslite ze to zpusibuje ta prasklinka??
Uživatelský avatar
Otomar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 217
Registrován: 13 led 2012, 20:46
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie

Příspěvek od Otomar »

To je normální, lopatky na vodní pumpě nestačí při volnoběhu prohánět dostatečně vodu okruhem. Když bys kupoval nové, porovnej si různé značky, některé mají větší lopatky.
Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004
Pornosor
Začátečník
Příspěvky: 43
Registrován: 23 kvě 2011, 15:33
Bydliště: praha

Re: chladenie

Příspěvek od Pornosor »

děkuji za připomínku..ale ja jsem pred rokem nechal delat rozvody i pumpu takze mi nepride ze by to bylo tim......
Uživatelský avatar
Otomar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 217
Registrován: 13 led 2012, 20:46
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie

Příspěvek od Otomar »

Tak jestli to dělá až s tou prasklinou, tak je problém v ní...jestli to dělá odjakživa, jet tou pumpou. Najdeš to tu v historii...
Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“