dusenie motora
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
dusenie motora
Ahojte, vymenil som v našom Punte 1.2 8V 44kW sviečky, dal som tam BRISK ALINE 36 DR17YCY -jednoelektródové.Takisto som vymenil zapalovacie káble - značka Starline .
Odpich sviečok som ešte nenastavoval nakoľko sme nenašli dedove špáromierky.Takže sú pôvodných 0,9mm .
teraz ku probléme :
Po naštartovaní (chytá viac menej ihneď) otáčky sú vyššie ako boli,okolo 1300 a pomaličky klesajú (ale fakt pomali) na 1000 a ešte pomalšie na 800 . Po dupnutí na plyn motor ako keby zadusí -úplne stíchne a potom vyletia otáčky adekvátne hore.Pri cca 1500-2000otáčkať počuť "kašlanie" motora. Pri jazde necítiť žiadnu "neochotu" zo strany auta. Otáčky idú hore dobre,takisto dobre ťahá.
Staré sviečky boli čisté -elektródy krémovo svetlej farby . mali ale najazdené hoooodne veľa.
Ešte sa chystám vyčistiť škrtiacu klapku,pretože samotná klapka je od oleja (vyzerá že motor dýcha) ale olej je čistý a neprehrieva sa . Možno to pomôže.
Čo to ináč môže spôsobovať ? Ďakujem za každé rady
Odpich sviečok som ešte nenastavoval nakoľko sme nenašli dedove špáromierky.Takže sú pôvodných 0,9mm .
teraz ku probléme :
Po naštartovaní (chytá viac menej ihneď) otáčky sú vyššie ako boli,okolo 1300 a pomaličky klesajú (ale fakt pomali) na 1000 a ešte pomalšie na 800 . Po dupnutí na plyn motor ako keby zadusí -úplne stíchne a potom vyletia otáčky adekvátne hore.Pri cca 1500-2000otáčkať počuť "kašlanie" motora. Pri jazde necítiť žiadnu "neochotu" zo strany auta. Otáčky idú hore dobre,takisto dobre ťahá.
Staré sviečky boli čisté -elektródy krémovo svetlej farby . mali ale najazdené hoooodne veľa.
Ešte sa chystám vyčistiť škrtiacu klapku,pretože samotná klapka je od oleja (vyzerá že motor dýcha) ale olej je čistý a neprehrieva sa . Možno to pomôže.
Čo to ináč môže spôsobovať ? Ďakujem za každé rady
- Reklama
Re: dusenie motora
a se starejma svíčkama to dělalo taky??
jinak bílá barva na svíčkách znamená že je motor moc chudej.svíčky mají mít cihlovou barvu
jinak bílá barva na svíčkách znamená že je motor moc chudej.svíčky mají mít cihlovou barvu
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: dusenie motora
zo starými to nerobilo. Zo starými to nechcelo už ani štartovať
od tehlovej farby to má daleko. je to viac biele ako červené.
Chudobná zmes znamená čo? čo mám skontrolovať? Palilový filter ? Vstreky ? Všetky boli rovnaké.
Teoreticky by to mohla spôsobovať aj zasraná škrtiaca nie ? Prípadne lambda. Tá lambda by sa ale prejavovala aj ináč.
Navyše z výfuku sa valí čierny dym.
od tehlovej farby to má daleko. je to viac biele ako červené.
Chudobná zmes znamená čo? čo mám skontrolovať? Palilový filter ? Vstreky ? Všetky boli rovnaké.
Teoreticky by to mohla spôsobovať aj zasraná škrtiaca nie ? Prípadne lambda. Tá lambda by sa ale prejavovala aj ináč.
Navyše z výfuku sa valí čierny dym.
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: dusenie motora
Možno by pomohlo zresetovať RJ,proste odpojiť baterku na nejakú polhodinku a sklepnúť aj tie sviečky na 0,8mm a malo by sa to upraviť do normálu.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: dusenie motora
Jaké svíčky si tam měl předtím? Já osobně mám s těmi Brisky špatné zkušenosti, auto nechtělo jezdit jak mělo. Když jsem tam dal ty NGK, které tam patří, tak je to v pořádku.
S tou klapkou bych to udělal. Může se "zasekávat" krokomotor volnoběhu a tím pádem to chodí takto.
Pokud nemáš možnost vyčistit ty vstřikovače ultrazvukem, tak buď si kup nějaký prostředek na čistění (do paliva - např. STP Fuel Injector Cleaner) nebo vyzkoušet pojezdit s E85 v poměru 1:1 s naturalem N95. Vyčistíš si tím perfektně nádrž od veškerých nečistot a marastu, vč. vody.
S tou klapkou bych to udělal. Může se "zasekávat" krokomotor volnoběhu a tím pádem to chodí takto.
Pokud nemáš možnost vyčistit ty vstřikovače ultrazvukem, tak buď si kup nějaký prostředek na čistění (do paliva - např. STP Fuel Injector Cleaner) nebo vyzkoušet pojezdit s E85 v poměru 1:1 s naturalem N95. Vyčistíš si tím perfektně nádrž od veškerých nečistot a marastu, vč. vody.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: dusenie motora
Taky bych nejprve zkusil vymazat ŘJ.Odpoj baterku,brzovým pedálem vybij zbytkové napětí,po hoďce znovu připoj baterku a uvidíš.Mám ten samý motor,svíčky NGK.
Re: dusenie motora
nádrž sice perfektně vyčistíš ale veškerý sračky ti pudou do filtru a motoru.Fakt super rada!!
chudá směs znamená že máš špatný poměr benzínu ku vzduchu,konkrétně máš málo benzínu a spaluje to při větší teplotě,ale s tím asi nic neuděláš na to se ladily hlavně karburátorový motory.U tebe by to mohlo znamenat že ti začíná odcházet lambda ale stejně tak to může být továrním nastavením motoru.
Já měl brisky v autě 30 000km a vpohodě,ale byli tříbodový a bylo to v 1,6ce.
Zkus tam dát ty starý svíčky zpět a uvidíš jestli ten motor alespoň trochu půjde,vzhledem ke stáří těch svíček.Pokud ano tak je to svíčkama.Do motoru nemůžeš dát svíčku jaká tě napadne ale musí být na konkrétní typ motoru.
chudá směs znamená že máš špatný poměr benzínu ku vzduchu,konkrétně máš málo benzínu a spaluje to při větší teplotě,ale s tím asi nic neuděláš na to se ladily hlavně karburátorový motory.U tebe by to mohlo znamenat že ti začíná odcházet lambda ale stejně tak to může být továrním nastavením motoru.
Já měl brisky v autě 30 000km a vpohodě,ale byli tříbodový a bylo to v 1,6ce.
Zkus tam dát ty starý svíčky zpět a uvidíš jestli ten motor alespoň trochu půjde,vzhledem ke stáří těch svíček.Pokud ano tak je to svíčkama.Do motoru nemůžeš dát svíčku jaká tě napadne ale musí být na konkrétní typ motoru.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: dusenie motora
Nemaluj čerta na zeď. Jde o to, že se postupně začíná čistit nádrž a jednotlivé komponenty. Jde taky o vodu, kterou máš v nádrži. Proč se tedy kupují přípravky na pročištění palivového systému? Snad né proto, aby si zadřel motor.
Já s tím mám pozitivní zkušenosti, bez problému mi auto jezdí i startuje. Je to již třetí ital co máme doma (Tipo mělo najeto 270tis km a jezdilo výborně, Marea a teď i Punto).
Btw ta LS může mít na to vliv, ale spíše to je tak, že když neni plně f-ní má spíše opačný efekt - bohatá směs a vyšší spotřeba.
Ještě mne napadla jedna věc. Máš v autě seriový box na filtr nebo nějakou předělávku? Zkus ještě proměřit čidlo teploty nasávaného vzduchu.
Já s tím mám pozitivní zkušenosti, bez problému mi auto jezdí i startuje. Je to již třetí ital co máme doma (Tipo mělo najeto 270tis km a jezdilo výborně, Marea a teď i Punto).
Btw ta LS může mít na to vliv, ale spíše to je tak, že když neni plně f-ní má spíše opačný efekt - bohatá směs a vyšší spotřeba.
Ještě mne napadla jedna věc. Máš v autě seriový box na filtr nebo nějakou předělávku? Zkus ještě proměřit čidlo teploty nasávaného vzduchu.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: dusenie motora
BRISKy sú vyberané podľa čísla motora. Box na filter je origoš. Žiaden hustotuning.
Re: dusenie motora
víš co přípravků k ničemu se prodává??navíc kam si myslíš že půjde všechno co je usazený v nádrži???
to že tam něco naleješ může mít jen dva výsledky:
1.nádrž byla čistá(nebo to nemá účinek) takže se nic nestane
2.vyčístí ji to a veškerej sajrajt ti půjde přez filtr,takže ho to ucpe.v horším případě to může poškodit vstřikovače.(o zadřenym motoru jsem nic nepsal.tohle by ho zadřít nemělo)
Zkoušel jsi ty starý svíčky??
to že tam něco naleješ může mít jen dva výsledky:
1.nádrž byla čistá(nebo to nemá účinek) takže se nic nestane
2.vyčístí ji to a veškerej sajrajt ti půjde přez filtr,takže ho to ucpe.v horším případě to může poškodit vstřikovače.(o zadřenym motoru jsem nic nepsal.tohle by ho zadřít nemělo)
Zkoušel jsi ty starý svíčky??
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: dusenie motora
ešte som sa k tomu nedostal lebo som ochorel a furt je zlé počasie - dážď .
Dnes som ale na ňom spravil 40km a nezdalo sa žeby sa mu nechcelo alebo by ho dusilo.
Do otáčok šiel pomerne ľahko. Takisto ťahá dobre. Je dosť možné že odišlo nejaké čidlo.Po zohriatí som to už nepozoroval (týmto som si nie je istý)
Dnes som ale na ňom spravil 40km a nezdalo sa žeby sa mu nechcelo alebo by ho dusilo.
Do otáčok šiel pomerne ľahko. Takisto ťahá dobre. Je dosť možné že odišlo nejaké čidlo.Po zohriatí som to už nepozoroval (týmto som si nie je istý)
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: dusenie motora
Používám Brisk extra 3pol a v pohodě Myslím že svíčkama to nebude Kdy naposled si měnil palivovej filtr? Může bejt zanešenej a tím pádem špatně průchodnej
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: dusenie motora
tááááákže, po dnešnom snažení som prišiel na toto : dusenie pri prechodu z nízkych otáčok do vysokých nie je príčina ani škrtiacej,ani káblov ani sviečok, škrtiacu som vybral a vyčistil, skúšal som tam dať staré sviečky - bez výsledku, nové sviečky bez výsledku, staré káble staré sviečky - bez výsledku , nové sviečky staré káble bez výsledku. Robí to aj pri zhodenom vzduchovom filtri takže tam chyba nebude . Vidím to buď na snímač otáčok alebo na palivový filter...
Re: dusenie motora
snímač otáček to nebude to by si ani nenastartoval. Spíše to pal. čerpadlo.Může být někde v nádrži prasklina na trubkách a tama utiká tlak.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: dusenie motora
tak zajeď na diagnostiku.pokračovat způsobem pokus omyl,dál je dost drahý.to nemusí dělat ani filtr ani čerpadlo,ale třeba regulátor tlaku paliva,jakýkoliv čidlo nebo senzor,ale třeba i přicpanej vstřikovač,chyba v elektronice jednotky,EGR ventil....tohle nemá řešení že by ti někdo řekl co máš vyměnit a najednou zázrak.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2