1.2 16V klepání v motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od žabak »

Nazdar. Mám takový problém. Podařilo se mi 2x po sobě přehřát motor, pak jsem to 2x odvzdušnil, dolil do něj asi 3l vody a pak mi ještě prasknul chladič. No prostě štěstí :? Koupil jsem nový chladič, dolil chladicí kapalinu a nastartoval ... a v tom jsem poslouchal že mi tam něco klepe :? podle pravidelnosti to vypadá na ventil, když přidám plyn, tak to přestane, ale na volnoběhu to zas po chvíli začne klepat :( uvažuji, jak jsem to přehřal, jestli se mi nezapekl hydroštel, ale nikde jsem zatím nenašel kolik stojí, jak se mění, a hlavně jak se pak nastaví rozvody. Neporadí mi někdo please? Díky
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Reklama
 

Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od johnyvine »

Ahoj kamo tak na toto by som sa radsej nechytal, aj tak na 16V potrebujes pripravok na nastavenie rozvodov. Je to podrobne popisane vo velkom servisnom manuali k Puntu str 693 az 699 . pokial je novy diel drahy, skus si zohnat niekde na vrakovisku celu vackovicu
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od žabak »

Nazdar. Jo díky, zkusím se kuknout do toho manuálu, ale italsky moc neumím, tak snad tam bude dost obrázků :lol: Po starší hlavě jsem se už díval dřív, ale zatím neůspěšně :( No uvidím, ale až tak složité to snad nebude 8) Ale kdybych sehnal někde aspoň něco kde by to bylo rozkreslené, tak by to bylo lepší, ať vím co mě čeká :roll:
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od johnyvine »

Ale ved ten navod je v cestine :)) tomu budes rozumiet..tu niekde som na fore videl link.. je to pdf subor, ma asi 150 MB, a ak by bolo treba tak kamarat chodi do IT donesie ti to mozno, alebo mozno aj cely motor..
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od žabak »

Jóó tak celý motor bych bral, to bych si ho pak pěkně poladil :twisted: ale teď mě zatím trápí ten můj :(
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od žabak »

:shock: tak manuál jsem si stáhnul, tak mě čeká studium, ale na italiancars jsem našel fotky od típka, který to tam má rozdělané a jde tam něco kapku vidět, ale ještě mi chybí ceny těch hydroštelů :roll:
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
karelsoucek
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 úno 2009, 22:52
Bydliště: Jihlava

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od karelsoucek »

např. na AutoKelly 604 Kč
http://obchod.autokelly.cz/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Karel Jihlava
Fiat Punto Cabriolet 1,2 16V 85
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od žabak »

Jo díky, tak na to jsem fakt zapoměl :oops: já se spíše díval na http://www.fiatdily.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo http://www.dilyfiatov.cz" onclick="window.open(this.href);return false; a tam to nemají :( ale cena je teda zajimavá :(
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od peta.smolik »

žabak píše:Jo díky, tak na to jsem fakt zapoměl :oops: já se spíše díval na http://www.fiatdily.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo http://www.dilyfiatov.cz" onclick="window.open(this.href);return false; a tam to nemají :( ale cena je teda zajimavá :(
A jak si přišel na ty hydroštely??? Bych spíš tušil prasklý těsnění pod hlavou
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od žabak »

Žeby prasklé těsnění vydávalo pracidelný kovový klepavý zvuk při volnoběhu? Ale když přidám plyn tak to přestane, což mi připadá, že hydroštel dostane tlak a přestane klepat.
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od peta.smolik »

žabak píše:Žeby prasklé těsnění vydávalo pracidelný kovový klepavý zvuk při volnoběhu? Ale když přidám plyn tak to přestane, což mi připadá, že hydroštel dostane tlak a přestane klepat.
U mně drhl jeden píst o těsnění který tam jeden kretén mechoš dal obráceně a klepalo to ostře kovově a všichni typovali kliku Nejspíš tam těsnění nemáš obráceně ale jestli je prasklý může o něj drhnout píst možná
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od johnyvine »

Inak aj ja som dostal informaciu ze tesnenia pod hlavou odchadzaju casto... takze aj to je mozne.. no nechcem ta naviest na spatnu identifikaciu. mal by si to zvazit. Ak sa ti stracala chladiaca kvapalina a hovoris ze si to prehrial tak je mozno zavada aj v tom tesneni
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od johnyvine »

žabak píše:Žeby prasklé těsnění vydávalo pracidelný kovový klepavý zvuk při volnoběhu? Ale když přidám plyn tak to přestane, což mi připadá, že hydroštel dostane tlak a přestane klepat.

skus nahrat zvukovou stopu ako sa to prejavuje.. chcel by som to pocut ak sa da Dik
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od johnyvine »

žabak píše:Žeby prasklé těsnění vydávalo pracidelný kovový klepavý zvuk při volnoběhu? Ale když přidám plyn tak to přestane, což mi připadá, že hydroštel dostane tlak a přestane klepat.
Ak to je vlastne ventilove zdvihatko, budes vediet ktore to konkretne je? ked ich je tam 16 ? nechcem si predstavit ze by som ich musel kupovat vsetky aby som mal istotu ze to bude potom v poriadku.
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.2 16V klepání v motoru

Příspěvek od žabak »

Tak zvuk jsem ti poslal na meil, ale píše to že máš plnou schránku, tak když tak dej nový meil.
Plánuji sundat tu jakoby hlavu, kde jsou vačky a hydroštely a celé to vyčistit a podívat se zda to tam někde není zapečené, a pak možna dolu tu hlavu s ventilama a pak nové těsnění pod hlavu, případně ji nechám přebrousit do roviny, a kuknu se jak vypadají sedla ventilů atd. Už se těším :) kdybych měl kupovat všechny hydroštely tak se nedoplatím ... 370eur :roll: tak to zkusím zatím jen vyčistit a kdyby nějaký vypadal očividně špatně tak bych ho vyměnil.
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“