Zdravím
chci se zeptat na montáž světel,viz.návod...
Elektrické zapojení
1. odpojit záporný pól akumulátoru
2. připojit bílý vodič přiložené kabeláže na kladný pól spínaný zapalováním (svorka 15)
3. připojit žlutý vodič kabeláže na kladný pól obrysových světel
4. připojit černý vodič kabeláže na kostru vozidla
5. připojit záporný pól akumulátoru
Vše je celkem jasné až na tu svorku 15(jestli to platí i u Punt?),ale hlavně jak se napojit žlutým vodičem na kladný pol obrysových světel?Poraďte kdo má zkušenost.Dík moc
Montáž denních světel
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Montáž denních světel
FIAT PUNTO II r.v. 2000 1242ccm 44kW
- Reklama
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž denních světel
zlozis kryt svetla, vyberies parkovacku, premerias ktory z vodicov je kladny a na ten pripojis zlty kabel, zalozis kryt naspat. biely potiahni k spinacej skrinke a pripoj na kabel do ktoreho ide elektrika po otoceni kluca do prvej polohy, ja mam biely pripojeny v poistkovej skrinke ku poistke ovladania okien, takze mi denne svetla svietia este dve minuty po vypnuti kluca alebo pokial neotvorim dvere
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž denních světel
Já bych si ten žlutý napojil z přívodu potkávacího světla.Když náhodou necháš přepínač světel v poloze parkovaček tak budeš za jízdy svítit jenom parkovačkama.Do toho + přívodu od klíčku bych si vřadil příslušně dimenzovanou pojisku v pouzdru.Jinak v případě skratu ty tenké přívody k denním světlům shoří.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž denních světel
vela ludi to ma tak zapojene, samozrejme jazdia aj s dennymi aj s parkovackami, co je pekna blbost (este aj protizakonna), dajme tomu ze to zapojis na stretavacky, ides na dennych svetlach, zastavi ta hliadka a policajt ti povie aby si zapol parkovacky (tie stacia kedze pri prepnuty do parkovaciek sa maju denne vypnut) tebe sa parkovacky zapnu a denne ostanu svietit, ako im to vysvetlis?? nijako zarobil si min 30€,
a druha vec: kupim si denne svetla preco? abu som ich mal aktivne cez den a na noc zapinam stretavacky, tak preco by si mal packu zabudnut v polohe parkovaciek predsa ked uz je vonku sero resp tma tak vidim ci mi svietia resp nesvietia stretavacky alebo len parkovacky, ja som si zvykol na sposob ze ked pridem po tme domov tak vypnem svetla a vidim ze sa zapli denne, rano nemusim saskovat so svetlami, nastartujem a idem
a druha vec: kupim si denne svetla preco? abu som ich mal aktivne cez den a na noc zapinam stretavacky, tak preco by si mal packu zabudnut v polohe parkovaciek predsa ked uz je vonku sero resp tma tak vidim ci mi svietia resp nesvietia stretavacky alebo len parkovacky, ja som si zvykol na sposob ze ked pridem po tme domov tak vypnem svetla a vidim ze sa zapli denne, rano nemusim saskovat so svetlami, nastartujem a idem
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: Montáž denních světel
Souhlasím s Xeromaxem, že to je vhodné zapojit na parkovací světla.
Jen bych doplnil, že není třeba tahat kabel z motorového prostoru do kabiny, ale stačí to napojit na pojistku F1. Je to pojistka řídící jednotky, takže se spíná po otočení klíčku. Ještě by to šlo na pojistku F3 - palivové čerpadlo.
Já to spojoval dráty pájkou a cínem, je to podle mne nejjistější způsob. Věřím tomu více než těm rychlospojkám.
Jen bych doplnil, že není třeba tahat kabel z motorového prostoru do kabiny, ale stačí to napojit na pojistku F1. Je to pojistka řídící jednotky, takže se spíná po otočení klíčku. Ještě by to šlo na pojistku F3 - palivové čerpadlo.
Já to spojoval dráty pájkou a cínem, je to podle mne nejjistější způsob. Věřím tomu více než těm rychlospojkám.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž denních světel
betisa mi pisal aj nejake sz a jednu z dalsich moznosti bol aj plusovy kabel spinaca spiatockoveho svetla
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
- karelsoucek
- Fiaťák
- Příspěvky: 71
- Registrován: 26 úno 2009, 22:52
- Bydliště: Jihlava
Re: Montáž denních světel
mám je zapojené na spínač zpátečky viz.můj příspěvek:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=69&t=13850
funkce bez problémů
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=69&t=13850
funkce bez problémů
Karel Jihlava
Fiat Punto Cabriolet 1,2 16V 85
Fiat Punto Cabriolet 1,2 16V 85