Ahoj,
Objevil se mi (na Mk.1 1,2 44kW) takový zajímavý ale otravný jev: Pokud je teplo, a nádrž ne zcela plná, auto sténá. Projev to má takový: asi tři čtyři minuty po vyjetí se začne ozývat skřípavý zvuk, podobný ucházení zvuku z balónku. Trvá 3-4 vteřiny a pak je cca půl minuty až minutu klid. Pak se to ozve znovu. Pokud se zastaví a motor se vypne, ozve se to ještě tak 3x - 5x a pak už ne. Když v průběhu zvuku otevřu víčko nádrže a ta si ufoukne, tak zvuk jako když utne a už se pak neozve. Zase až když se znovu nastartuje a vyjede. Je to docela hodně slyšet, ohlížejí se i lidi v sousedním pruhu, třeba na semaforu.
Mám podezření na ventil co reguluje přetlak v nádrži, že je ucpaný / přicpaný. Ale netuším jak se k němu dostat, nevíte prosím někdo ? Jediné co vím že je někde u plnícího hrdla nádrže, ale jestli se k němu leze z pod auta podběhem, nebo zevnitř pod boční polstr kufru... nemám zdání.
Díky za jakékoliv rady.
Skřípavý zvuk - okolí nádrže
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Skřípavý zvuk - okolí nádrže
Punto Mk.I - 1.2 60 SX
- Reklama
Re: Skřípavý zvuk - okolí nádrže
nad pravym zadnym kolesom ho najdes,ide do nej hadicka z plniaceho hrdla nadrze a dalej cez nu do nadrze,aj mne to robi,ze sici,pravdepodobne je ventil upchaty,este som nemal moznost sa k tomu dostat,ale zevraj sa neda opravit,vycistit,len vymenit za novy,neviem co je na tom pravdy.
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
- earthquaker
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 03 črc 2010, 09:46
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Skřípavý zvuk - okolí nádrže
Přesně tak,
Ale divné je čím by byl ucpaný???do tohoto ventilu se dostane palivo jen při přelití nádrže a tím tam mohlo být spláchnuto trochu nečistoty z hrdla, ale nepřijde mi to moc pravděpodobné.Ale zkus jej provizorně nahradit pouze kouskem trubičky (nic se nestane je tam jen proto aby se ti neodpařoval benzín ve velkých vedrech, kdy má bránit unikání výparů které se vyvýjejí víc a mnohem rychleji) a pokud zvuk přestane máš jasno.Pokud ne, jdi po této hadičce až k nádrži, zdali není skříplá a nakonec hlavní příčina kterou to bývá nejčastěji: vezmi si do ruky víčko nádrže, otoč jej a zkontroluj jeho těsnění zda není na odchodu a jsou v něm dvě dírky na odvod výparů a v těch bývá zapadlý kousek bordelu a pak auto vydává v horku zvuky jak parní lokomotiva.Jestli je to víčkem zkusíš nejjednodušeji když ho necháš povolené, pokud zvuk nebude, ventil a hledání pod autem si můžeš ušetřit a vyčisti si víčko a případně vyměň těsnění víčka-k tomuto se přikláním já.Jinak ještě zkoukni hrdlo, jestli si ho tankovací pistolí někde neprohnul, protože nový těsnění by ti bylo na p... (prd)
Ale divné je čím by byl ucpaný???do tohoto ventilu se dostane palivo jen při přelití nádrže a tím tam mohlo být spláchnuto trochu nečistoty z hrdla, ale nepřijde mi to moc pravděpodobné.Ale zkus jej provizorně nahradit pouze kouskem trubičky (nic se nestane je tam jen proto aby se ti neodpařoval benzín ve velkých vedrech, kdy má bránit unikání výparů které se vyvýjejí víc a mnohem rychleji) a pokud zvuk přestane máš jasno.Pokud ne, jdi po této hadičce až k nádrži, zdali není skříplá a nakonec hlavní příčina kterou to bývá nejčastěji: vezmi si do ruky víčko nádrže, otoč jej a zkontroluj jeho těsnění zda není na odchodu a jsou v něm dvě dírky na odvod výparů a v těch bývá zapadlý kousek bordelu a pak auto vydává v horku zvuky jak parní lokomotiva.Jestli je to víčkem zkusíš nejjednodušeji když ho necháš povolené, pokud zvuk nebude, ventil a hledání pod autem si můžeš ušetřit a vyčisti si víčko a případně vyměň těsnění víčka-k tomuto se přikláním já.Jinak ještě zkoukni hrdlo, jestli si ho tankovací pistolí někde neprohnul, protože nový těsnění by ti bylo na p... (prd)
Re: Skřípavý zvuk - okolí nádrže
Možné dvě příčiny. Jak bylo zmiňováno, je to tím víčkem. Dá se to rozdělat a vyčistit - opatrně vyloupnout ten vršek s dírkama a pak i další části.
Druhou možnou příčinou je recyklace výparů. Lze to zkontrolovat přes ten regenerační ventil. Sundej nadkolí (ty plastové kryty) na PP kole. Je k němu pak perfektní přístup, takže zvednout auto, kolo sundat a odšroubovat pár šroubků.
Druhou možnou příčinou je recyklace výparů. Lze to zkontrolovat přes ten regenerační ventil. Sundej nadkolí (ty plastové kryty) na PP kole. Je k němu pak perfektní přístup, takže zvednout auto, kolo sundat a odšroubovat pár šroubků.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)