Dekarbonizace motoru-ano-ne?

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
r.aper
Fiaťák
Příspěvky: 64
Registrován: 06 lis 2009, 09:02
Bydliště: Ostrava

Dekarbonizace motoru-ano-ne?

Příspěvek od r.aper »

Mám takovou otázku:nezkoušel někdo z Vás dekarbonizaci motoru? Co si o tom myslíte?Servisy to doporučujou,ale na stránkách Ústavu paliv a maziv od toho zrazujou.Uvolněné nečistoty prý můžou ucpat mané kanálky motou...A teď babo raď...
Reklama
 

bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?

Příspěvek od bikus »

Taky chci a taky váhám.....
Chtěl bych motoru udělat dobře, ale taky chci jezdit :-)

Osobně jsem slyšel jenom o vyčištění turba, prý to provedou ultrazvukem a je lesklý jak psí kulky. Nevím jaký je přístup k samotnému turbu a s tím spojená demontáž a zpětná montáž, ale dot toho bych ještě šel.
Celkovou dekarbonizaci zatím jen zvažuju....
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?

Příspěvek od mad mike »

víc hlav víc názorů. i když nejsem odborník tak se přikláním k názoru nedekarbonizovat, za prvé motor má po určitém provozu vymezené vůle(i právě tím karbonem)- vyčistíte a začne třeba klepat a žrát olej. za druhé jak je psáno výše, nějaký plát sajrajtu se uvolní a něco ucpe atd. u nových aut je čištění samo o sobě blbost. bylo tady zminované celkové vyčištění- to ale znamená kompletní rozebrání motoru a hafo práce, v případě servisu i hafo peněz - přiznejte se, má smysl do toho jít?
já sám osobně jsem u Tipa vyzkoušel několik čistících přípravků, včetně ředidla a vody, a byly to akorát vyhozené prachy.
důležitá a smyslupná je jedině pravidelná výměna kvalitního oleje, jízda v optimálních otáčkách(žádné dušení na čtvrt plynu) a nebát se občas autu v rozumných mezích naložit, tzv. lidově vypálit karbon :D
jinak slovy známého a dle vlastních zkušeností: "chceš aby ti auto jezdilo? tak do něho nedrbej a nevymýšlej blbosti!"
tot můj laický názor
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?

Příspěvek od Petr1968 »

"chceš aby ti auto jezdilo? tak do něho nedrbej a nevymýšlej blbosti!" vytesat do kamene. Pokud se pravidelně(spíš dříve než později) mění kvalitní olej,jezdí se normálním stylem(nedusit kvůli Bursíkovi) tak v motoru žádný karbon ,který by stál za řeč není. A samo sebou,dát tomu občas kotel je také dobrý počin. Největší jed pro motor je tzv. longlife výměnný interval ,nebo jak ta blbá věc jmenuje. Tedy měnit olej ,až mi chytré auto samo řekne. Je lepší měnit 2x levnější olej po 15000,než na 2x dražší jezdit 30000.
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?

Příspěvek od Alda »

Petr1968 píše:"chceš aby ti auto jezdilo? tak do něho nedrbej a nevymýšlej blbosti!" vytesat do kamene. Pokud se pravidelně(spíš dříve než později) mění kvalitní olej,jezdí se normálním stylem(nedusit kvůli Bursíkovi) tak v motoru žádný karbon ,který by stál za řeč není. A samo sebou,dát tomu občas kotel je také dobrý počin. Největší jed pro motor je tzv. longlife výměnný interval ,nebo jak ta blbá věc jmenuje. Tedy měnit olej ,až mi chytré auto samo řekne. Je lepší měnit 2x levnější olej po 15000,než na 2x dražší jezdit 30000.
Přesně tak, v práci jezdím s P.Partner Teepee a teď jsem byl na první výměně po 30.000...Moc dobrý pocit z toho taky nemám.
1,6 16V BiPower
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?

Příspěvek od kubiii »

Přes ropáky nejsem, ale věřil bych určitě spíš Ústavu paliv a maziv než servisům, pro který je to kšeft!

Olej dát nejlevnější splňující dané výkonostní normy - ACEA, API... (případně pokud má někdo nějakou úchylku na konkrétní značku) a měnit dle předpisu výrobce, ale raději o něco dřív!!! Viskozita dle způsobu užívání.

Teď jsem měnil olej u svýho Mloka, zítra o tom napíšu nějakej referát :roll:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“