ranny start

Všeobecná témata týkající se motoru, např. servo, topení, rozvody apod.

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
buzinkaj
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 30 črc 2009, 22:29

ranny start

Příspěvek od buzinkaj »

prirannom starte ked ide multinka na sitic tak motor nejde rovnakymi otackami ale s nim cuka a ide nepravidelne ked sa zohreje tak ide dobre ,ako keby bola bohata zmes.vie mi niekto poradit .Sviecky som vymenil,kable este nie.Mam r.v. 8.2002 ma to aj tempomat ale nechapem ako to funguje vie mi niekto poradit?
Reklama
 

Uživatelský avatar
godolphin
Fiaťák
Příspěvky: 63
Registrován: 21 črc 2007, 16:18
Bydliště: Slovenská republika - LEVOČA
Kontaktovat uživatele:

Re: ranny start

Příspěvek od godolphin »

To nevyriešiš, to je stará známa "choroba" u našich áut...Hlavné je, že po chvílke zahriatia sa to už neopakuje.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ranny start

Příspěvek od kubiii »

buzinkaj píše:prirannom starte ked ide multinka na sitic tak motor nejde rovnakymi otackami ale s nim cuka a ide nepravidelne ked sa zohreje tak ide dobre ,ako keby bola bohata zmes.vie mi niekto poradit .Sviecky som vymenil,kable este nie.Mam r.v. 8.2002 ma to aj tempomat ale nechapem ako to funguje vie mi niekto poradit?
A není to jen klasická doba, než se vymezí hydroštely, je to dokonce napsané v návodu, že vyšší hlučnost a nekultivovanost motoru je nějakou dobu po startu normální a po pár minutách se motor zklidní?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
buzinkaj
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 30 črc 2009, 22:29

Re: ranny start

Příspěvek od buzinkaj »

bol som na diagnostike lebo mi zacala svietit kontrolka zlta ENG.CTRL.FAULID.Na diagnostike vysli dve chyby 1.bohata zmes 2.katalizator1. Vautorizovanom servise fiat mi podla tychto vysledkov nevedeli povedat ako tuto pricinu odstranim. Ale povedali, že je to asi chybná lamda sonda. Jedna je pred katalyzátorom a druhá za ním. Tvrdia, že je to /asi/ tá druhá, nič konkrétne. A toto si hovoria Fiat servis. Urobili mi aj kontrolu CO bola OK. Mám si kúpiť lamdu sondu za 158 EURO a že uvidíme či sa to zlepší. A toto je ich riešenie. Môžte mi napísať svoje názory.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: ranny start

Příspěvek od mad mike »

lambda sondu universal Bosch koupíš za 2600kč.http://www.mjauto.cz. jinak lambda sonda se dá změřit pomocí multimetru. do konektoru píchneš opatrně 2 špendlíky(musíš najít ty správné káble, 2 jsou vyhřívání lambdy a 2 signál, na vyhřívání je myslím+-12V) a měříš napětí- hodnota by měla být za chodu 0-1V
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ranny start

Příspěvek od kubiii »

buzinkaj píše:bol som na diagnostike lebo mi zacala svietit kontrolka zlta ENG.CTRL.FAULID.Na diagnostike vysli dve chyby 1.bohata zmes 2.katalizator1. Vautorizovanom servise fiat mi podla tychto vysledkov nevedeli povedat a o tuto pricinu odstranim. Ale povedali, že je to asi chybná lamda sonda. Jedna je pred katalyzátorom a druhá za ním. Tvrdia, že je to /asi/ tá druhá, nič konkrétne. A toto si hovoria Fiat servis. Urobili mi aj kontrolu CO bola OK. Mám si kúpiť lamdu sondu za 158 EURO a že uvidíme či sa to zlepší. A toto je ich riešenie. Môžte mi napísať svoje názory.
Že by tam byly 2 lambdy? To slyším prvně, myslím si, že na mé je jen jedna, klasicky na výfukovým potrubí, je pod kapotou celkem dobře přístupná, ale mám auto z roku 1999, takže možná klucíí opálení z fiatu vymysleli něco navíc (nějaká eko-vychytávka? :mrgreen:).

Určitě si ji nech proměřit, než ji vyměníš. Já to teda nikdy nedělal, ale vím, že si to spousta lidí dělá doma v garáži sama (stačí multimetr a znát hodnoty, které má dávat, když je ok - takto se dají proměřit snad všechny čidla), takže by to měl zvládnout každej slušnej servis. Jinak na autorizovaný servisy pozor, alespoň u nás v ČR mají vesměs strašně špatnou pověst. Lepší je, nechat si od někoho spokojeného doporučit nějaký servis v okolí!

Dej vědět, když budeš mít nějaký nový zprávy o svým problému :idea:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ranny start

Příspěvek od kubiii »

Ještě tu mám odkaz na lambu Magneti Marelli za pusu:

http://www.vyfukyonline.cz/info/Lambda- ... lni-14227/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
buzinkaj
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 30 črc 2009, 22:29

Re: ranny start

Příspěvek od buzinkaj »

Vo stvrtok som objednany do bosch servisu ,potom napisem co mi poradili zasa iny tzv.profici.
buzinkaj
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 30 črc 2009, 22:29

Re: ranny start

Příspěvek od buzinkaj »

v bosch servise mi povedali ze mam pravdepodobne znecistene vstreky takze mi ide nepravidelne motor. Bud treba kupit nove od 100E alebo sa daju vycistit jedna 50E tak sa musim rozhodnut.Zatial si mam davat pri tankovani do benzinu cistic palivovej sustavy moze to pomoct ., tak uvidime tak za mesiac.
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ranny start

Příspěvek od kubiii »

Já teda nevím, než bych investoval tolik éček do vstřiků, tak bych vyzkoušel všechno ostatní: proměřit čidla, vyčistit klapku, aplikovat čistič vstřiků do nádrže (např: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1502" onclick="window.open(this.href);return false; ), vyměnit vzduchovej filtr, káble...

Tohle téma mě zajímá, protože já po delším stání startuju na 2x až 3x a motor má potom taky chod na chcípnutí dokud neprošlápnu plyn... furt nevím, čím to :roll: Čistič vstřiků už jsem dával, ale myslím, že u mě to bude jinde...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ranny start

Příspěvek od kubiii »

Já jsem problém svého startování s velkou pravděpodobností diagnostikoval, ale půjdu s tím k doktorovi, až se mi vrátí z dovolené, sám si na to netroufám...

Více na tomto vláknu: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=3362
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

Re: ranny start

Příspěvek od darko »

jak vidím problém z rannímy starty se rozšiřuje jak prasečí chřipka.U mě,pokud auto stojí venku,lze nastartovat až na třetí pokus a chod motoru je hooodně nepravidelný.Tak 100 metrů si musím "odskákat" a pak to jede normálně.Pokud je auto v garáži,kde je přes noc tepleji,je to o hodně lepší.Jeden machr z Fiatu v Brně (prodejna nd na Cejlu) mi řekl že je to nabeton čidlo otáček.Mě se ale nechce vyhazovat 1500 kč za pogumovaný váleček s kouskem káblíku,na kterém se nemá co pokazit.Vyměnil sem čidlo teploty vody,ale zlepšení jen dočasné.
Mimochodem naprosto stejný problém řeší i majitelé Xsary Picasso 1.8 16v.
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - všeobecně“