Zdravím všechny.
Zjistil jsem, že mi začalo přibržďovat jedno (pravé přední) kolo. Někdy desky odskočily, někdy ne a skoro jsem pak roztavil originál plastovou poklici... Myslel jsem, že se desky v třmenu nějak sekly, přeci jen měsíc v kuse se jezdilo na soli, tak jsem to poklepal při sundaným kole a zkusil desky, pružiny a manžety promáznout. Nepomohlo to.
Můj mechanik sundal třmen a zkusil jak se vrací pístek. Moc se mu vracet nechce. Desky (Ferodo Racing) jsou sotva zajetý, ještě poctivých 10 mm na obou dvou deskách. Takže vůbec nepřipadá v úvahu známý problém s orezlým pístkem, který je moc vyjetý, nebo střiženém "o" kroužku.
Podle mechanika se v gumové brzdové hadici udělala časem jakási "chlopeň". (Jako v cévách člověka). Prý častý to problém zejména u Felicií ale i u jiných značek. Takže jsem objednal brzdové hadice - obě strany.
Otázka do fóra: "Řešil někdo z Vás někdy podobný problém...?".
Přibržďuje přední kolo
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Reklama
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přibržďuje přední kolo
Ano resil, ale na jinych Fiatech (127). Princip je vsude stejny, pokud po vylouceni vseho ostatniho zustava opravdu problem v hadici, tak je to zpusobeno starnutim pryze. Vevnitr hadice zpuchri a zmensi se prutocny prurez, takze kapalina se zpet vraci pomaleji nez tam prisla. Tam ji zene tlak, zpatky skoro nic. Diagnostikovat tento problem bylo jednoduchy. Na semaforu z kopecka jsem seslapl brzdu a povolil, auto zustalo stat a rozjelo se samospadem velmi neochotne az po nejake dobe.
Na MP mi zustalo kously PZ kolo (mam vzadu kotouze) diky zamrzlymu pravymu lanovodu rucky. Ted uz za mrazu stavam bez rucky. Ale to do tohoto tematu zjevne nepatri.
Na MP mi zustalo kously PZ kolo (mam vzadu kotouze) diky zamrzlymu pravymu lanovodu rucky. Ted uz za mrazu stavam bez rucky. Ale to do tohoto tematu zjevne nepatri.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: Přibržďuje přední kolo
K té ručce něco mám. U své staré Tempry jsem měl i vzadu kotouče, a pochopitelně ručka nefungovala (je to tam blbě vyřešený takovou divnou pružinou, která je slabá i nová). Můj mechanik to fikaně vyřešil, a u auta, pokud vím, ručka stále (už několik let) bezvadně funguje. Návod i s fotkama jsem dal na jeho stránky, který jsem mu udělal, protože by to šikovnej kutil měl zvládnout taky: http://autoservice.kvalitne.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; odkaz "Galerie"Mark L. píše:Ano resil, ale na jinych Fiatech (127). Princip je vsude stejny, pokud po vylouceni vseho ostatniho zustava opravdu problem v hadici, tak je to zpusobeno starnutim pryze. Vevnitr hadice zpuchri a zmensi se prutocny prurez, takze kapalina se zpet vraci pomaleji nez tam prisla. Tam ji zene tlak, zpatky skoro nic. Diagnostikovat tento problem bylo jednoduchy. Na semaforu z kopecka jsem seslapl brzdu a povolil, auto zustalo stat a rozjelo se samospadem velmi neochotne az po nejake dobe.
Na MP mi zustalo kously PZ kolo (mam vzadu kotouze) diky zamrzlymu pravymu lanovodu rucky. Ted uz za mrazu stavam bez rucky. Ale to do tohoto tematu zjevne nepatri.
Jinak doporučuju brzdový hadičky kontrolovat a včas měnit, s Temprou jsem kvůli tomu lehce boural, když jsem nedobrzdil za autem. Napřed jsem si nadával všemožnými jmény, ale pak se zjistilo, že jak jsem dupl na brzdu, steřelý hadičky nevydržely tlak a praskly. Naštěstí se mi to stalo v malé rychlosti a odnesly to jen plechy, stát se mi to z prudkýho kopce ve stovce, tak už tady možná nejsu.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 40
- Registrován: 21 kvě 2007, 21:28
- Bydliště: Kladno 7
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přibržďuje přední kolo
Řešili jsme to s kámošem na jeho pažoutu 405-odpařený vnitřní strany hadic-tam brzdovku prošlápneš,zpět nemá sílu protécibikus píše:Zdravím všechny.
Zjistil jsem, že mi začalo přibržďovat jedno (pravé přední) kolo. Někdy desky odskočily, někdy ne a skoro jsem pak roztavil originál plastovou poklici... Myslel jsem, že se desky v třmenu nějak sekly, přeci jen měsíc v kuse se jezdilo na soli, tak jsem to poklepal při sundaným kole a zkusil desky, pružiny a manžety promáznout. Nepomohlo to.
Můj mechanik sundal třmen a zkusil jak se vrací pístek. Moc se mu vracet nechce. Desky (Ferodo Racing) jsou sotva zajetý, ještě poctivých 10 mm na obou dvou deskách. Takže vůbec nepřipadá v úvahu známý problém s orezlým pístkem, který je moc vyjetý, nebo střiženém "o" kroužku.
Podle mechanika se v gumové brzdové hadici udělala časem jakási "chlopeň". (Jako v cévách člověka). Prý častý to problém zejména u Felicií ale i u jiných značek. Takže jsem objednal brzdové hadice - obě strany.
Otázka do fóra: "Řešil někdo z Vás někdy podobný problém...?".
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přibržďuje přední kolo
přesně tak.
Jen jsem se divil, jak se může gumová hladká hadice zevnitř, když v ní proudí jen sem-tam kapalina, odchlípnout a ucpat hadici. Bylo mi vysvětleno, že tlakové hadice nejsou klasicky litá guma, ale vine se spirálovitě proužek gumy, pak se dá pletení a pak se vine stejně vnější guma nad opletem. Pak se to všechno pohromadě vulkanizuje. Takže se to časem vevnitř (vlivem teploty a tlaku) odchlípne a ucpe. Jak jednoduché.....
Jen jsem se divil, jak se může gumová hladká hadice zevnitř, když v ní proudí jen sem-tam kapalina, odchlípnout a ucpat hadici. Bylo mi vysvětleno, že tlakové hadice nejsou klasicky litá guma, ale vine se spirálovitě proužek gumy, pak se dá pletení a pak se vine stejně vnější guma nad opletem. Pak se to všechno pohromadě vulkanizuje. Takže se to časem vevnitř (vlivem teploty a tlaku) odchlípne a ucpe. Jak jednoduché.....