Help - propadání brzdového pedálu

Tlumiče, pružiny, kola, pneumatiky, brzdy, řízení

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Abusacek ma pravdu....vymente si kapalinu...voda mozna (urcite) stalacitelna neni ale kdyz brzdis kapalina se ohriva a kdyz se ohreje nad 100C? co myslis bude voda resp. vodni para nestlacitelna? vytvori se parni polstar kterej ty pedalem stalcis hm?.... :wink:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Reklama
 

abusacek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 01 říj 2007, 19:49
Bydliště: Zdice okres Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od abusacek »

stifmajstrABARTH píše:Abusacek ma pravdu....vymente si kapalinu...voda mozna (urcite) stalacitelna neni ale kdyz brzdis kapalina se ohriva a kdyz se ohreje nad 100C? co myslis bude voda resp. vodni para nestlacitelna? vytvori se parni polstar kterej ty pedalem stalcis hm?.... :wink:
Tak tak.
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
dj-jr
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 15 lis 2008, 12:51
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dj-jr »

stifmajstrABARTH píše:Abusacek ma pravdu....vymente si kapalinu...voda mozna (urcite) stalacitelna neni ale kdyz brzdis kapalina se ohriva a kdyz se ohreje nad 100C? co myslis bude voda resp. vodni para nestlacitelna? vytvori se parni polstar kterej ty pedalem stalcis hm?.... :wink:
voda zacina vriet pri 100 stupnoch, ale len pri absolutnom tlaku cca 1bar... s rastucim tlakom sa vsak posuva aj bod varu... z toho vyplyva, ze ked zabrzdis, zvysi sa tlak v okruhu a tym sa musi zvysit aj teplota na to, aby mohla voda vriet... vodna para sa ti moze sice nakondenzovat, ale to znamena, ze mas zavzdusneny system...

no neviem, mozno sa mylim... najjednoduchsie ako to zistit je tu kvapalinu vymenit :) ale urcite by som zhodil bubne a pozrel to kolo...
Fiat Punto ll 1,9JTD 59KW / 80HP
http://www.italycarsclub.sk
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

no...brzdova kapalina je hydroskopicka tudiz vstrebava vlhkost a proto "vodnati" pak se ti z ni ta voda vyparuje.....ze voda ma bod varu 100 pri atmosfefickym tlaku je dobry.... ale brzdovej system preci pod tlakem nejni tozn ze se ti ta voda proste vypari, to ze zvysis tlak pri seslapnuti pedalu ti paru na vodu nezmeni...
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

Anduril píše:no..takze jsem mel taky rozebrane bubny a oba samostavy jsou nefunkcni. Nove jsem nasel akorat na pop-art.cz za cenu cca 1300 za sadu.
to mas celkom fajn cenu ja som kupoval na slovensku za 1750Sk sadu priamo z fiatu.a uz si ich menil?ja som mal jeden pokazeny a odkedy som vymenil ziadny problem :D
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Jeste jsem nemenil, ale asi to casem udelam.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
Katy
Všeználek
Příspěvky: 5555
Registrován: 13 zář 2005, 19:04
Bydliště: JM

Příspěvek od Katy »

ten brzdovy pedal - ja ot pozorovala na krizovatkach bo kdyz jsem nekde sstala.. ze se mi stale propadal... a pak ejhle - praskla brzdova hadicka, resp. byl unik brzdove kapaliny !
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Mark L. »

Pun-to píše:Nevím jak je to u ABS ale u normálních brzd je to typická závada hlavního válce kdy netěsní zpětný ventilek a propouští tlak zpět do nádržky.
Nikde nemuzu najit rez HBV abych se podival jak vypada a funguje ten zpetny ventilek. Nadobku mam od kapaliny, zrejme tlakuje z5 do nadobky. Resi tohle novy gumicky v HBV, nebo mam radeji koupit novej HBV?
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:

Příspěvek od Mark L. »

Mark L. píše:
Pun-to píše:Nevím jak je to u ABS ale u normálních brzd je to typická závada hlavního válce kdy netěsní zpětný ventilek a propouští tlak zpět do nádržky.
Nikde nemuzu najit rez HBV abych se podival jak vypada a funguje ten zpetny ventilek. Nadobku mam od kapaliny, zrejme tlakuje z5 do nadobky. Resi tohle novy gumicky v HBV, nebo mam radeji koupit novej HBV?
Copak nikde neresil tlakovani kapaliny do nadobky, kdyz je to typicka zavada HBV?
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Odpovědět

Zpět na „Punto - podvozek“