Zdravím jen mám takový dotaz. V příloze je obrázek (tabulka), kde jsou zaznamenány hodnoty, které vygenerovala diagnostika na mým Fia Punto II - 1.2 16V. Hodnoty měřeny při nastartovaném motoru, mírným přidáním plynu na neutral při venkovní teplotě cca 10°C. Docela mě zaráží hodnoty napětí lambda sondy v závislosti na otáčkách motoru. To jen normální, že takto napetí kolísa? Dle mého názoru je něco špatně Díky za informace...uvítam i jakékoliv neshody z tabulky, které se Vám nezdají
Přílohy
Diagnostika.jpg (63.91 KiB) Zobrazeno 5751 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Všechny hodnoty z tabulky jsou v pohodě.
Teplota vzduchu je 33, protože saní je vyhřívané.
Množství vzduchu je vypočítaná honota - neměří se napřímo.
Tlak v sání kolem 300mBar - také ok.
Doba vstřiku kolem 2,5-3,5ms na volnoběh je ok, při plným plynu roste až na cca 15ms.
Lambda skáče od cca 50mV do 680mV - to je taky ok. Máš malou samplovací frekvenci (jeden snímek za cca 1,1 sec) to je na nějaký lepší posuzování lambdy málo, chtělo by to tak jeden snímek za cca 0,1 sec.
Jen se chci zeptat, má lambda velký vliv na spotřebu? Já jen, že jsem jezdil normálně za cca 5.5l/100km a teď se nemužu dostat pod 7 i s lehkou nohou. Vložím sem data co mi vygeneroval Fiat EcuScan hnedp o startu. Neměla by ta lambda náhodou kmitat? Měnit napětí od nějakých 50 do 700mV? nebo to až po chvilce až se auto zahřeje?
Přílohy
Bez názvu.jpg (22.84 KiB) Zobrazeno 5642 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Vliv lambdy na spotřebu je výrazný, klidně i 100 procent.
Ano musí kmitat, tak jak to je v příspěvku z 9. listopadu.
Hned po startu studeného motoru nekmitá, chvíli trvá než se zahřeje (cca 30 sec).
Čáu, tak i na mě došlo vypadá to, že mi odchází lambda...poznal jsem to na spotřebě i na škubání se studeným motorem...navíc byl puňťas na diagnostice našlo závadu na lambdě...sice to není kritická chyba, ale v nejblíží době ji musím vyměnit...nevíte kolik se pohybuje zhruba repas pokud možno nebo nějaká náhrada ? achjo
A tyhle hodnoty lambdy jsou v pořádku? Je to cca 3 minuty po startu motoru a nepravidelným přidáváním plynu (viz otáčky motoru). Může ta lambda ukazovat vůbec 0mV a naopak až nějakých 798mV? Neměla by se pohybovat někde cca 50-700mV?
Přílohy
Bez názvu.jpg (32.09 KiB) Zobrazeno 5593 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Když tam máš ty nuly, tak je otázka čím to je. Čistá nula znamená značně chudou směs. Nevím, jestli to může dělat i vadná lambda, případně nalomený kabel.