Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Maxxx
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 10 dub 2011, 17:15

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Maxxx »

Karol píše:Ma to 3-pinovy konektor ? Resp. aku RJ to ma ? Ak je to 3-pin, pripadne klasicke OBD, tak mam kabel a zhodou okolnosti zajtra odchadzam na konferenciu do Blanska, tak mozem zobrat diagnosticky kabel a snad by sme nasli nejaku volnu chvilku. Osciloskop nemam prenosny, takze lambdu by sme skontrolovali len odpojenim.


je to r.v. 2003 před facelift
to už má klasické OBD.. takový tek kosodelník.. ale jen kabl nestačí ještě notes ne.?
potíž je v tom že to nedělá furt.. a už mi je jasný že jak by jsem se sešli tak by to přestalo (obvyklá to věc :-))
Reklama
 

Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Karol »

Myslim, ze na to vozidlo by malo komunikovat FiatECUscan bez problemov s nemodifikovanym VAG kablom.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Maxxx
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 10 dub 2011, 17:15

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Maxxx »

Karol píše:Myslim, ze na to vozidlo by malo komunikovat FiatECUscan bez problemov s nemodifikovanym VAG kablom.

vag? není to na škodovky?
stačí vymyslet kdy a kde.. zitra makám do 16:00
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Karol »

Ked idem na konferenciu, tak bez notebooku to nejde :) , takze ten mam aj tak stale so sebou.

Druha vec je tu chybu vediet umyselne vyvolat. To je pruser ked sa to nechce prejavit na pockanie. To su najhnusnejsie poruchy.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Karol »

ano, program VAG Com je na koncernove auta skoda, seat, audi, vw..., ale komunikacia je v podstate ta ista. Ten kabel nieje nic ine nez prevodnik seriovej linky na USB. Vsetko ostatne je otazkou softwaru, teda komnunikacny protokol pre tu ktoru RJ. Tomu kablu sa ludovo hovoti VAG kabel, ale je to oznacene KKl kabel, kedze komunikacne kanaly su oznacene K-linka a L-linka, tusim jednym idu data tam a druhym spat ak sa nemylim. Co sa tyka planu konferencie na zajtra, tak prichod je okolo 13:00, potom otvaracia ceremonia je o 16:00, v kuse prispevky az do 19 ked je vecera. Po veceri je volno. Dalsie dni zacinaju prednasky o 9 rano a koncia o 19 vecer. Neviem ci by sa to dalo stihnut zajtra, ale budem mat na hoteli internet, takze mozem komunikovat aj odtial. Kabel nabalim, je to o jednu malu vec naviac, to ma nezabije. Teraz neviem este presne kedy by sme to stihli, to budem vediet az tam.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Maxxx
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 10 dub 2011, 17:15

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Maxxx »

Karol píše:ano, program VAG Com je na koncernove auta skoda, seat, audi, vw..., ale komunikacia je v podstate ta ista. Ten kabel nieje nic ine nez prevodnik seriovej linky na USB. Vsetko ostatne je otazkou softwaru, teda komnunikacny protokol pre tu ktoru RJ. Tomu kablu sa ludovo hovoti VAG kabel, ale je to oznacene KKl kabel, kedze komunikacne kanaly su oznacene K-linka a L-linka, tusim jednym idu data tam a druhym spat ak sa nemylim. Co sa tyka planu konferencie na zajtra, tak prichod je okolo 13:00, potom otvaracia ceremonia je o 16:00, v kuse prispevky az do 19 ked je vecera. Po veceri je volno. Dalsie dni zacinaju prednasky o 9 rano a koncia o 19 vecer. Neviem ci by sa to dalo stihnut zajtra, ale budem mat na hoteli internet, takze mozem komunikovat aj odtial. Kabel nabalim, je to o jednu malu vec naviac, to ma nezabije. Teraz neviem este presne kedy by sme to stihli, to budem vediet az tam.

ted jsem stáhnul ten FiatECUscan z uložta.. má 5MB je to možný vypadá to že to fachá a kabl na škodouky bych mohl někde taky splašit... do kdy tu v blansku budeš??

ted komunikuju s tipem co má gabl ale píše že má "KKL II OBD-USB KKL interface" já nevim já tomu nerozumim..
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Karol »

Ano, ten kabel co pises by na to mal fungovat. Nejaky podobny mam aj ja. Treba to zapojit, spustit program, v nastaveniach FiatECUscan nastavit cislo COM portu take iste ako je pridelene kablu (da sa nastavit cez spravc zariadeni), potom uz len nastavit konkretny motor a typ RJ a zapnut zapalovanie a Connect. Pre motor by mal byt nemodifikovany kabel, avsak pre ABS, pripadne dalsie jednotky je treba poprepajat vhodne piny s vhodnymi (co a ako je pisane na stranke fiatecuscan).

V Blansku budem do piatku, v piatok odchadzam poobede, pripadne navecer domov (zalezi od pocasia a od ostatnych ludi co vezem).
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Maxxx
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 10 dub 2011, 17:15

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Maxxx »

ekzistuje prý OBD s převodníkem ELM a tím jde většina aut... dá se někde stahnout ten ekuscan (zdarma) něco jsem stah ale jako 5MB je podle mě málo..
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Karol »

Moje ecuscan ma nejakych 14 MB. Zalezi od verzie. Ja mam 2.6. Ale toto su velmi jednoduche programy, nemusia vela zaberat aby dokazali vela. Graficke kniznice nic-moc, hladi sa tam na funkcnost. Aj tak vacsinu miesta tam zabera databaza RJ a komunikacne specifika. Podla mna sa samotny program moc nemeni a je este ovela mensi ako 5 MB.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Maxxx
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 10 dub 2011, 17:15

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Maxxx »

Karol píše:Moje ecuscan ma nejakych 14 MB. Zalezi od verzie. Ja mam 2.6. Ale toto su velmi jednoduche programy, nemusia vela zaberat aby dokazali vela. Graficke kniznice nic-moc, hladi sa tam na funkcnost. Aj tak vacsinu miesta tam zabera databaza RJ a komunikacne specifika. Podla mna sa samotny program moc nemeni a je este ovela mensi ako 5 MB.
ok.. ted jsem rozcrackoval přecrackoval :-D nějakou 12MB .... verze 2.3.1
http://www.fiatecuscan.net/" onclick="window.open(this.href);return false; nejde.... :-( trochu rozepiš o tom nastavení... (auto nastavit umim..) myslim zbytek aby to spolu komunikovalo...

ten kluk s tím kablem ještě psal toto, prý se to dá sosnout - "to si musíš nainstalovat převodním usb-com......nevím jak to má ten tvuj program ale vag-com nepodporuje usb kabel, takže musim mít nainstalovanej převodník co z toho usb udělá com port"
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Karol »

Ale vycsina tychto kablov je vlastne virtualny COM port ale pripojeny cez USB, takze je to prevodnik COM na USB a to je zabudovane v tej tucnej koncovke kablu. V pocitaci sa to po zasunuti do USB prida ako dalsi COM port a da sa v spravcovi zariadeni (device manager) nastavit cislo toho COM portu. Potom v FiatECUscan sa nastavi v settingsoch take iste cislo portu, typ kablu a po zapnuti zapalovania na aute a stlaceni tlacidla connect v programe by to malo komunikovat. Staci len kabel prepojit medzi USB a konekorom v aute. Velmi jednoduche. Po nastartovani treba kukat jednotlive hodnoty co to pise ci to dava ako-tak rozumne udaje. Doporucujem ked to zacne robit a blbnut, skus odpojit lambdu resp. jej konektor. Co to spravi.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Maxxx
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 10 dub 2011, 17:15

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Maxxx »

tož do spravce se dostanu ctrl alt del, ale kde se tam přiděluje čislo jsem nenašel.. v tym programu je to koukaljsem asi jednoduchý...
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Karol »

ono sa to tam objavi az ked je kabel zapojeny do USB a pocitac si ho nainstaluje (automaticky, na to ma drivery) kontrolny panel / system / spravca zariadeni a treba to tam niekde najst, vzdy to hladam zivelne, nepamatam si ktore to je, ale vacsinou sa to da pekne identifikovat (objavi sa az po zapojeni kablu)
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Maxxx
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 10 dub 2011, 17:15

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Maxxx »

tak se mi to povedlo zprovoznit.. s vistama ten WAG nechtěl komunikovat a nenašel samoinstalační balíček.. skusil jsem to na Win7 samo se to nainstalovalo a pohoda.. ve výpisu chyb jsem měl snak každe čidlo označené jako přepětí... (to znamená to že bylo odpojeno... takže nic) a jinak nic to nenahlásilo tak jsem se díval do live dat a tam je to opoznání zajímavější! teplota vody ok, vzduchu ok, podtlak v sání ok, otářky ok klepání ok lamdy ok není tam poloha volnoběžného ventilu.. pokud to není združený s trotl pozicion.... tam to sakra lítá! od toho se odvijí lambda.

je to asi jasný. podle mě to funguje takhle.. trotl pozicion řekne (on mačká plyn asi chce jet) začne vstřikovat benzín ted lambda valí oči coto je za bohatou směs tak potevře víc volnoběžný ventil a už je to nasvětě.
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Fiat Punto MK2 1,2 8V Kolísání otáček

Příspěvek od Karol »

Gratulujem ! :) Tak si to vyriesil. Vymen potenciometer a mas po problemoch.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“