Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od Martin »

Čaute pánové.Mám na Vás,zkušenější takový dotaz.Mám možnost mít za 5 tis motor 1,2 8V 40 tkm,ale ten motor stojí už 6 let v garáži.Je z auta bouráného na levý bok.Mám trochu divný pocit z tak dlouhého stání.Nebudou ztvrdlá těsnění a gufera?Současný motor mi hodně žere olej,v zimě po nastartování hodně klepe,než se zaolejuje(zvuk jde někde od kliky) a rozvody jsou taky před výměnou.Najeto mám 297,5 tkm.
Reklama
 

kkristian
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 220
Registrován: 18 lis 2009, 13:48

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od kkristian »

no osobne by som do toho motora siel. Samozrejme by som hned vylial vsetky kvapaliny z neho. Inac ten tvoj povodny motor sa dozil celkom pekneho veku na taky maly objem a este stale toci...btw kolko ti zerie oleja?

Rozvody budes musiet menit aj na novom motore, aj ked ma len 40t km nabehanych.
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od Martin »

Motor teď baští kolem litru na tisíc km.Těsnění dříků ventilů jsou tutovka.Když si tedy spočítám ceny dílů a přerovnání hlavy a pořeším to klepání,tak budu mít za stejné prachy zajetý motor.Na novém bych jen vyměnil řemen,první náplň oleje nechal jen tak max 2 tkm.
Uživatelský avatar
Maťo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 04 led 2011, 19:54
Bydliště: SK-Orava
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od Maťo »

Ja mám najazdené 225000 km a pred tým to bola autoškola.Motor v pohode,akurád trošku prepúšta olej.ja bi som vymenil najskôr tesnenie pod hlavou,potom všetky guferá a spojkovú lamelu, lebo bude určite stvrdnutá.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od Martin »

Opět jsem po delší době tady.Má radost z nového motoru trvala jen do chvíle,než jsem se byl na něj mrknout.Von to je totiž typ 176 a já potřebuju 188.Tak kdyby někdo chtěl,je tu Kousek od Přerova k mání jeden motor.Čaute.
Uživatelský avatar
blba blondyna
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 13 úno 2011, 15:28

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od blba blondyna »

Můžu se v návaznosti na původní téma zeptat zkušených, jak náročné (nákladné) je seřídit vůli ventilů? Mám stejný problém jako pisatel, při studených startech je z auta diesel (i když to není nijak strašný). Já to předtím neřešila, protože za celou zimu jedu tak 5x a jindy než při mrazech to není slyšet, ale teď si tu plechovku vezme máma na ježdění do práce a ta bude i 10x týdně startovat zmrzlej motor. Vzhledem k tomu, že je jinak auto opravený a v pořádku nechci, aby se něco zbytečně mršilo. Určitě si to nebudu dělat sama, na to mě neužije, dám to svému spolehlivému opraváři, ale ráda bych věděla, na co se mám připravit. Kamarád mi totiž tvrdí, že ty podložky jsou děsně drahý, že se to dělá blbě atd..... A ještě jeden dotaz - už od zimy mi pomalu odchází 3 roky starý orig výfuk. Doteď to dělalo bordel jen vzadu, jak hnijou přepážky v tlumiči, což jsem neřešila, ale od min. měsíce mi přijde, že především po nastartování, než se to ohřeje, vychází hluk i odpředu, navíc tam cítím i spaliny. Není na tom vidět lautr nic, ale může to být vlnovec? U tohohle krámu je na středové trubce a jelikož se to pěkně klepe, mohl se ukmitat. Snad to nemůže být nic na přední části? (Bůh mě netrestej!) Nechtěla jsem měnit výfuk na zimu, ale asi budu muset... Díky za radu :wink:

P.S.: Podotýkám pro rejpaly, kteří jsou běžně zvyklí jezdit vrakama, že moje matka jede, dokud auto vrčí či dokud nešlehají plameny. Jinak přes rádio nepozná nic. Proto ta starost....
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
Uživatelský avatar
kovvalsky
Všeználek
Příspěvky: 1466
Registrován: 17 lis 2009, 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od kovvalsky »

klepanie motora NEMUSI byt od ventilov alebo podobnych hovadin lebo aj mne to chcel mechanik menit ale prisiel som k takemu druhemu a ten my v ZIME ked bol motor studeni povedal ze my klepe ventil vyfukovych par alebo ako sa to vola no ale pre upresnenie klepal my motor len pokial sa nezohrial a zase ked som pridal pri zaradenom stupni tak to zacalo klepat ale pokial ti to klepe stale bude chyba v niecom inom a odporucam nastivit aspon dvoch troch opravarov ci sa zhodnu lebo ja som bol u styroch a nikto sa nezhodol a inak mal som najazdenych 25 000km a vydavalo to strasne zvuky :lol: :lol: :lol: :lol:
one world, one dream, one car
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od racer »

klepat může kde co. ale dejme tomu že to jsou ventily. 1 podložka stojí kolem 40kč a potřeba by jich bylo max. 8. Práce je to celkem pohodová. jsou potřeba akorát měrky a přípravek na stlačení zdvihátek. u toho vejvuku to může bejt vlnovec, ale spíš bych si tipnul na to že to bude příruba před vlnovcem.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
OndraK
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 21 lis 2009, 22:46
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od OndraK »

Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero

ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Uživatelský avatar
blba blondyna
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 13 úno 2011, 15:28

Re: Klepání motoru - Punto MK2 1.2 8v 2002 + video

Příspěvek od blba blondyna »

Ok, tak moc děkuju za rady. Doufám, že z toho tentokrát vyváznu lacino...... :wink:
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“