1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
jan johan
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 13 srp 2006, 14:45

1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h

Příspěvek od jan johan »

Již nějakou chvilku pozoruju, že když naší multiple trochu šlápnu na plyn, tak po chvilce jízdy kolem 130 km/h začně být v autě cítit palivo. natuším jestli to jde ventilací od motoru, nebo někudy zadem (máme vyndané stabilně 2 zadní sedačky a dekl zavazadlového prostoru). Jako další příznak by mohlo sloužit, že po takovéhle jízdě např na dálnici jsou postříkané dveře od kufru kapkama jakoby od nafty. Pravděpodobně zbytky paliva z výfuku hozené vírem za autem na dveře. Taky se vám to děje? Při rychlostech do 120 km/h tak ani smrad uvnitř ani kapky na dveřích nejsou.

díky za rady
johan
johan
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h

Příspěvek od Mark L. »

Z vyfuku nemuzou jit kapky paliva. Pokud ano tak bych se divil, ze motor v takovem stavu jede 120. V prvni rade by palivo znicilo katalyzator. Spis bych to videl na zavadu na nadrzi, nebo na potrubi z nadrze. Nevim jak je to reseno na MPle, ale na Puntu je pristup k plovaku s cerpadlem (v jednom kusu s vikem nadrze) pod zadnimi sedackami.(Ze by u MPly tam byl pristup nekde pod kobercem?) Prave na Puntu mi prasklo plastove kolinko na viku s plovakem na nadrzi a benzin strikal mezi karoserii a nadrz. Benzin byl citit v aute dost. Nez jsem zjistil odkud to je tak jsem tak jezdil 14 dni. Moc bezpecny to asi nebylo.
V tvym pripade bych nekoho posadil do auta, at drzi motor v otackach (jako pri 120) a sledoval bych kolem auta i pod nim co se kde bude dit.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h

Příspěvek od kubiii »

Mark L. píše:Nevim jak je to reseno na MPle, ale na Puntu je pristup k plovaku s cerpadlem (v jednom kusu s vikem nadrze) pod zadnimi sedackami.(Ze by u MPly tam byl pristup nekde pod kobercem?)
Někde na fóru je i obrázek s nákresem, musí se oddělat minimálně pravé a prostřední sedadlo a koberec...

...já se budu muset na svoje benzínový čerpadlo taky podívat, protože po nějaké době jízdy vždycky začne hvízdat, ale moc se mi do toho nechce... bojim bojim
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
jan johan
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 13 srp 2006, 14:45

Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h

Příspěvek od jan johan »

díky za podněty. Jezdí nám mulťa klidně i 150 160, ne že bych závodil, ale motoricky je myslím zcela v pořádku. A na tom kufru je pak plno takových malých mastných skvrnek. A není to jen u výfuku, ale klidně až na okně. Nepozoruji, že by výfuk nějak víc kouřil, nebo tak něco. Kdyby bylo něco s nádrží, nebo trubkou od nádrže, tak by to asi smrdělo furt, co myslíš?
johan
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h

Příspěvek od marcel.pce »

Ahoj,
mastné "flíčky" na pátých dveřích obvykle pocházejí od oleje ze symerinku na klikovém hřídeli - při vyšších rychlostech/otáčkách již neudrží olej a vír za autem dodělá zbytek.
Doporučuji pro jistotu kouknout pod auto.

"Vůně" nafty může pocházet odkudkoliv. Již od nádrže je nafta po zapnutí zapalování ve vedení pod určitým tlakem a každá netěsnost se projeví. Kouknul bych na přívod nafty od filtru k vysokotlakému čerpadlu pod plastovým krytem motoru - je to poněkud skryto, všude jinde by byl únik na první pohled vidět. Jo a co přepady na vstřikovačích? Taky častý problém...
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
jan johan
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 13 srp 2006, 14:45

Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h

Příspěvek od jan johan »

Ahoj díky za vysvětlení. Myslím, že to je ono, protože nepozoruji ztráty oleje a pod autem je naprosto čisto.

Vedení nafty zkouknu. Myslíš, že ty přepady by mohly mít "voňavý" efekt až při vyšší rychlosti jak jsou tlačeny vzduchem do auta?
díky
johan
marcel.pce píše:Ahoj,
mastné "flíčky" na pátých dveřích obvykle pocházejí od oleje ze symerinku na klikovém hřídeli - při vyšších rychlostech/otáčkách již neudrží olej a vír za autem dodělá zbytek.
Doporučuji pro jistotu kouknout pod auto.

"Vůně" nafty může pocházet odkudkoliv. Již od nádrže je nafta po zapnutí zapalování ve vedení pod určitým tlakem a každá netěsnost se projeví. Kouknul bych na přívod nafty od filtru k vysokotlakému čerpadlu pod plastovým krytem motoru - je to poněkud skryto, všude jinde by byl únik na první pohled vidět. Jo a co přepady na vstřikovačích? Taky častý problém...
johan
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“