HELP - Krokový motorek

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Nevim, jestli to sem patri, ale kdyz dam klicek do polohy MAR, tj zapnou se mi pristroje, tak ve skrtici klapce zacne divne bzucet, jak kdyby se otacela tam a zpet. Je to normalni? Je to slyset prave pri vypnutem motoru, jinak nevim.
Zaroven mam uz dlouho, po vycisteni skrtici klapky, problem s tim, ze pokud nastartuju a ihned se rozjedu, tak me zlobi volnobezne otacky..nejakou dobu zustavaji viset kolem 1500 a teprve pri uplnem zastaveni spadnou na ~700. Pokud nastartuju a chvili pockam, tak to pak nedela.. V servise rikali, ze to je ridici jednotkou, ktera neni zvykla na vycistenou klapku, ale dela mi to uz strasne dlouho a to jsem zkousel i reset RJ.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Reklama
 

Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Thor »

Neviem či to chápem správne, ale veď keď sa naštartuje studený motor, tak tie otáčky sú vždy cez 1000, ja som napríklad pri -10 mal na marejke voľnobeh po naštartovaní asi 1600 ot/min, keď nebol mráz, tak 1200 ale to je normálne, motor sa potrebuje zohriať, keď dosiahne potrebnú teplotu, tak to klesne zas na tých cca 700. Na starých autách sa ťahalo za lanko aby sa zapol sytič a tu to robí RJ :lol: Treba vysledovať ako dlho mu trvá, kým ten voľnobeh klesne, alebo koľko treba prejsť.
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Nn, to je samozrejme jasne..jenze ony ty otacky takhle delaji i kdyz je motor teply, klidne takhle vydrzi i 100km, to uz musi byt motor zahraty :) Proste pri volnobehu se drzi vysoko, at je motor teply nebo studeny, kdyz zastavim, tak pomalu postupne spadnou na 700ot. Ale kdyz popojizdim na volnobeh, tak proste drzi na 1500..takze treba na parkovistich u supermarketu muzu jezdit bez toho, abych drzel plyn... :shock: Kdyz se pak v teto situaci casteji rozjizdim a dojizdim treba u krizovatek, tak se to po nejake dobe opravi. Ale po nastartovani je situace zase stejna.
Ale staci pred rozjezdem pockat minutku a neudela to.. Vypada to, jak kdyby si jednotka behem toho cekani "uvedomila" jak vypada volnobeh :D Chtel jsem nechat udelat reset ve fiatu, ale technik me odrazoval, ze by to mohlo byt jeste horsi.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Thor »

uf, tak to je potom problém, ono by to malo klesnúť pomerne rýchlo, nikdy som to extra nesledoval, ale aj keď je pod nulou, tak mám pocit, že keď zastavím na križovatke čo je nejaké 3 km od domu, tak už mám voľnobeh v norme. Netrúfam si naisto tipnúť čo to u teba spôsobuje, ak ti to robí od toho čistenia škrtiacej klapky, tak by som hľadal problém v tom. Inak ešte by tam mohlo mať vplyv aj snímač otáčok, ale to by ti asi blblo aj inak nielen s voľnobehom
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Vypadá to na zadřenej motorek škrtící klapky (teda jestli to máš jednobod).
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Nevim, jestli je 1.2 16V jednobod :?:
Ale jakto, ze to nedela, kdyz s tim chvilu stoji pred jizdou..nebo ze se to docasne opravi castejsim zastavovanim/rozjizdenim? Kdyby to bylo zadrene, tak to dela furt, ne?
Co s tim?
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
trutan
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 06 kvě 2009, 20:08

Re: HELP - Krokový motorek

Příspěvek od trutan »

tak dnes sem byl v mototechne, novy regulator volnobeznych otacek 83 eur, dufam ze vymena pojde lahko ked su tam dve skrutky, az vymenim napisem ci sa zlepsilo,
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: HELP - Krokový motorek

Příspěvek od Pepik »

Prosím opravoval někdo krokový motorek u Punta 2, 8V.Motorek i potenciometr mi připadá,že je v hrdle sání nalisovaný a tudíž neopravitelný.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: HELP - Krokový motorek

Příspěvek od Graun »

Pepik píše:Prosím opravoval někdo krokový motorek u Punta 2, 8V.Motorek i potenciometr mi připadá,že je v hrdle sání nalisovaný a tudíž neopravitelný.
Krokomotor je nalisovany, ale potenciometr jde alespo sundat.
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowymk2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/dem ... n_mk2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“