HELP - Brzdový bubon MK II
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - Brzdový bubon MK II
Neodfotil som si sice naživo bubon zvnútra, ale len tak v skratke.
Pakne (aj foto dodám) treba presne kúpiť podľa typu!!! Ja som sa na tomto oklamal!! POZOR!
Konkrétne som zničil samoštel s dlhým šrôbom na elektróne!!
Poškodenie:
Červené šípky smerujú k poškodeniu
Pakne (aj foto dodám) treba presne kúpiť podľa typu!!! Ja som sa na tomto oklamal!! POZOR!
Konkrétne som zničil samoštel s dlhým šrôbom na elektróne!!
Poškodenie:
Červené šípky smerujú k poškodeniu
Naposledy upravil(a) 5-ko dne 15 srp 2006, 15:42, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Nové
Treba vymeniť OBA!
Ja som ich menil spolu aj s paknami...
A nešetrite a vymente aj tie kailíky na bubni!
Teraz to zaujímavé:
Samoštel sa dá kúpiť len v origo FIAT serv..
Samoštel- podľa čísla karosérie; cena Fiat TANEX Trnava, SR
1604Skk pár
Stift- na brzdový bubon 4ks- 333Skk v rovnakej firme...
Pakne som mal so zľavou a neviem čo stáli, ale zdá sa mi že okolo 1400Skk komplet
Bubon brzdový 2ks- 2240Skk
Ja som ich menil spolu aj s paknami...
A nešetrite a vymente aj tie kailíky na bubni!
Teraz to zaujímavé:
Samoštel sa dá kúpiť len v origo FIAT serv..
Samoštel- podľa čísla karosérie; cena Fiat TANEX Trnava, SR
1604Skk pár
Stift- na brzdový bubon 4ks- 333Skk v rovnakej firme...
Pakne som mal so zľavou a neviem čo stáli, ale zdá sa mi že okolo 1400Skk komplet
Bubon brzdový 2ks- 2240Skk
Funkcia
Samotná funkcia samoštelu:
Popis:
čierne šípky: stlačiť samoštel v smere šípok.
červená šípka: perko sa vyduje smerom von.
zelený krúžok: zúbok poskočí na ozubení o jeden až dva zuby. Keď samoštel povolíme, zúbok ozubenie posune smerom "dolu".
modré "naznačenie": to čo držím v palci je spravené na spôsob šrôbu. Keď perko posunie ozubenie má to za následok vyšrôbovanie tej veci pod mojím palcom. Tým za zväčšuje "veľkosť" celého samoštelu.
Prakticky:
Stupíme na brzdu, zatlačí sa na samoštel. Vysunie sa a potlačí pakne bližšie k bubnu.
Dotazi ohľadom zadných bŕz riešiť aj tu. Mám to za sebou, poradím. Dodám aj foto tých pakien.
PUNTO 1,2 8V r.v.:2000; ABS; Karoséria ZFA18800000016609
Popis:
čierne šípky: stlačiť samoštel v smere šípok.
červená šípka: perko sa vyduje smerom von.
zelený krúžok: zúbok poskočí na ozubení o jeden až dva zuby. Keď samoštel povolíme, zúbok ozubenie posune smerom "dolu".
modré "naznačenie": to čo držím v palci je spravené na spôsob šrôbu. Keď perko posunie ozubenie má to za následok vyšrôbovanie tej veci pod mojím palcom. Tým za zväčšuje "veľkosť" celého samoštelu.
Prakticky:
Stupíme na brzdu, zatlačí sa na samoštel. Vysunie sa a potlačí pakne bližšie k bubnu.
Dotazi ohľadom zadných bŕz riešiť aj tu. Mám to za sebou, poradím. Dodám aj foto tých pakien.
PUNTO 1,2 8V r.v.:2000; ABS; Karoséria ZFA18800000016609
No a to som sa moc nesnažil.. ale dostalo sa mi do rúk nejaký soft DTE, ževraj servisný manuál a neni to ani SVK, CZ... a odborné výrazy ... to musí človek inak šliapať na EN ako ja... Takže praktické... aj s cenou.. Ale vo fiate to pozerala cez lepší soft... Neporadíte lepšie ako electronical dokumentacion DTE? radšej ale cez súkromnú správu...Patrik píše:Čoveče 5-tko, takhle zpracovaný příspěvek, to aspiruje na dodatek do knihy "Jak na to ?"
Bubon rozborka + časti
O brzdovom bubni asi stačí... Stále môžete otz. adresovať sem.
Peťo SR
Peťo SR
Rezervou? A prečo? Som písal, že som dával všetko nové... Nechápem, čo chceš povedať.
Je to len obrázkový návod... A iste nestojí komplet nový bubon s tanierom, prasiatkom, nitmi a závlačkami na ne + pakne+ samoštel... menej, ako len pakne, samoštel a bubon...
Pri výmene stačí vymeniť len pakne a možno strunky s tymi nitmi... Samoštel som si pokazil ja sám.. a bubon bolo treba vymeniť (Stočenie na SVK ja len o 300Skk lacnejšie ako nový bubon)
Je to len obrázkový návod... A iste nestojí komplet nový bubon s tanierom, prasiatkom, nitmi a závlačkami na ne + pakne+ samoštel... menej, ako len pakne, samoštel a bubon...
Pri výmene stačí vymeniť len pakne a možno strunky s tymi nitmi... Samoštel som si pokazil ja sám.. a bubon bolo treba vymeniť (Stočenie na SVK ja len o 300Skk lacnejšie ako nový bubon)
Ahoj, píšem po dosť dlhom čase po Tvojom príspevku, dúfam, že sa dostaneš k reakcii. Mám Mareu a tiež nehynúci problém, ako odistiť a povoliť ten samoštel pre demnotáž bubna (je už dosť vydrený a teda pakne bežia akoby v drážke a ani po povolení lanka ručnej nemôžem bubon stiahnuť).5-ko píše:No a to som sa moc nesnažil.. ale dostalo sa mi do rúk nejaký soft DTE, ževraj servisný manuál a neni to ani SVK, CZ... a odborné výrazy ... to musí človek inak šliapať na EN ako ja... Takže praktické... aj s cenou.. Ale vo fiate to pozerala cez lepší soft... Neporadíte lepšie ako electronical dokumentacion DTE? radšej ale cez súkromnú správu...Patrik píše:Čoveče 5-tko, takhle zpracovaný příspěvek, to aspiruje na dodatek do knihy "Jak na to ?"
Čumel som do bubna cez dieru pre skrutku i cez otvor pre vyháknutie lanka, ale k ničomu som nedospel.
Za radu vopred vďaka.
Pubo
Prekvapil si ma, ako promptne reaguješ. Síce si ma nepotešil, ale aspoň viem, na čom som.
Nie som len ja, čo som to nechal dôjsť tak ďaleko (Maru mám tretí rok - r.v. 1999). Keď som ju kúpil, tak som si chcel všetko ošahať a namikoval som sa s bubnom na pravom zadnom - stiahol som ho nasilu. Pakne boli mierne ako vrtule - po narovnaní slúžia dodnes - len ma pánboh neosvietil, že by som bol stiahol ten vzniknutý nos aspoň na tom jednom bubne.
Vďaka za radu, zdravím.
Nie som len ja, čo som to nechal dôjsť tak ďaleko (Maru mám tretí rok - r.v. 1999). Keď som ju kúpil, tak som si chcel všetko ošahať a namikoval som sa s bubnom na pravom zadnom - stiahol som ho nasilu. Pakne boli mierne ako vrtule - po narovnaní slúžia dodnes - len ma pánboh neosvietil, že by som bol stiahol ten vzniknutý nos aspoň na tom jednom bubne.
Vďaka za radu, zdravím.
Pubo
mne tiez nesli lahko dolu ale zasa asi lahsie ako tebe.a ked som ich mal dolu tak som ich stiahol ten prstenec na sustruhu a teraz pohodicka s nahadzovanim:))
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja som stiahol iba ten vytvoreny prstenec a nerobil som to sam ale s mechanikom tak ten snad vie co robi:))ale diki za upozornenie
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;