Zdravim. Vlastnim Fiat Punto MK2 1.2 16 V r.v. 2000 a vyskytol sa mi takyto problem: Na ceste z prace domov som pocitil, ze auto uz nejde tak do vykonu po zosliapnuti plyn. pedala oko islo. Tak som auto odstavil na kraji vozovky a zistil som ze celym autom na volnobeznych otackach sklbe, a pritom klesali otacky svojvolne v rozmedzi od 600-950 rpm. Takto sa to spravalo asi do 2800 rpm, nad 3000 to prestalo. Podobne sa tvari aj pocas jazdy. Do tych 3000 rpm je ako priskrtene. Od tejto udalosti uz presiel asi mesiac a ako tak sa to ustalilo. V neutrali otacky este stale skacu ale uz len v rozmedzi 700-900 rpm a motor uz sklbne len tak v priemere raz za 8 sekund aj to tak miernejsie. Nedalo mi to tak som siel na diagnostiku a tam vypisalo ze nedoslo k zazehu na tretom valci. Tak som pokupil sviecky a kable smerujuce ku svieckam a komplet to vymenil. O nieco sa to zlepsilo ale este stale nejde do vykonu. Proste po raznejsom zosliapnuti plynoveho pedalu mi autom stale trha (pri miernom plynulom to ide ok) a do vykonu sa dostava az nad 3000 rpm. Taktiez som rozmyslal vymenit palivovy filter no v predajni mi povedali ze na toto punto ziadny pal. filter ani nie je resp. je tam niaky vstavany. Pred dvomi dnami mi zacala svietit aj kontrolka check engine ( taka oranzova kontrolka pod tachometrom ) nakolko som sa docital ze to moze byt akakolvek porucha riadiacej jednotky. Taktiez som si vsimol zvysenu spotrebu motoroveho oleja.
Ak uz niedko mal podobny problem alebo aspom by mi vedel poradil riesenie alebo niaky konkretny postup pri rieseni tohto problemu tak prosim napiste.
Sklbanie Motora, klesajuce otacky
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Sklbanie Motora, klesajuce otacky
No ta kontrolka mi uz zhasla ale motor sa stale sprava tak isto
Re: Sklbanie Motora, klesajuce otacky
Jen mne napadlo, ze ja mel na tretim valci spatny vstrik, tak jestli to nemas podobne (bylo to sice u marei 1.6, ale je 16V). Zkus jej vytahnout (ten vstrik) a promerit jej, mel by mit 14.5 +/-0.7 Ohm.
Ty skakajici otacky bych videl na zanesenou klapku s krokomotorem, bylo by to vhodne prostrikat cisticem na klapky.
Ten netahnouci motor je zpusobem bud tim vstrikovacem, nebo bych se jeste podival na cidlo teploty vzduchu a vody (taky promerit odpor = 2.5 kOhm/20°C).
Ty skakajici otacky bych videl na zanesenou klapku s krokomotorem, bylo by to vhodne prostrikat cisticem na klapky.
Ten netahnouci motor je zpusobem bud tim vstrikovacem, nebo bych se jeste podival na cidlo teploty vzduchu a vody (taky promerit odpor = 2.5 kOhm/20°C).
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Sklbanie Motora, klesajuce otacky
Diki moc hned zajtra sa do toho pustim
Re: Sklbanie Motora, klesajuce otacky
Otec má PUNTO II r.v. 4.4.2000 chcem sa spítať je vôbec na tomto punte palivový filter?Dnes sme to skúmali ale bezvýsledne .Ďakujem
FIAT CROMA 1.9 88kw 09 argento metallizzato
Re: Sklbanie Motora, klesajuce otacky
Palivový filtr tam není. Je to stejné jako na mé marejce. Filtr je součástí paliv. čerpadla, resp. jeho koše.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Sklbanie Motora, klesajuce otacky
Ďakujem za info.Ja mam maruš r.v.97 (v popise) a filter mam pred zadným pravým kolesom.
FIAT CROMA 1.9 88kw 09 argento metallizzato
Re: Sklbanie Motora, klesajuce otacky
Já už mám plastové sání, takže paliv. filtr je součástí čerpadla. Také už tam nemám ani omezovač brzdného účinku na zadní nápravě, to jen pro zajímavost
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)