Zdravím všechny
Malinko mě můj fiátek potrápil a začal mi téct olej levou manžetou u převodovky. Koupil jsem novou i s ložiskem, ale v krabici je i pytlík s vazelínou. Má v tomhle kloubu být vazelína i když je tam volný přístup oleje, nebo se nějakým způsopbem výrobce spletl, případně jsem koupil špatný typ manžety? Pokud bych měl manžetu u kola, tek je mi jasné, že je tom vazelína potřeba, ale pokud jde o stranu mazanou olejem od převodovky, tak by se to stejně muselo vypláchnout olejem?
Manžeta na polose
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Manžeta na polose
s ložiskem? tam ložisko není přece,jen guferko malé.A vazelina určo nééé,tam se to maže olejem přece a proto je tam to guferko aby olej nevytekl kolem poloosy ven. Nejlip kdybys sem hodil fotku co jsi koupil a kdyby si chtěl,mám tu doma uplně nové dvě tyhle manžety,nechal bych je za pakatel,unko už nemám. A napiš ještě co za uno máš,jaký motor
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Manžeta na polose
Ložisko tam je, je nalisované na poloose, aby se manžeta při otáčení neukroutila. Fotka bude problém, ale dám sem obrázek s katalogu Autokelly, mám takovoudle sadu (manžeta, dvě spony a pytlík vazelíny) ale je k tomu i ložisko, to na obrázek nedali. Blbý je, že jsem v žádném manuálu nenašel o vnitřní straně a její montáži a demontáži vůbec zmíňku, tak si nejsem s tou vazelínou moc jistej, ale jinak mi to taky přijde jako blbost k převodovce.....
Auto jsem už včera rozdělal a manžeta tam asi bude pasovat a je stejná jako stará a i to ložisko se tváří správně, ale ta vazelína teda nevím....
Auto jsem už včera rozdělal a manžeta tam asi bude pasovat a je stejná jako stará a i to ložisko se tváří správně, ale ta vazelína teda nevím....
- Přílohy
-
- poloosa.JPG (19.08 KiB) Zobrazeno 3279 x
Re: Manžeta na polose
Dekuji moc za ty dva obrázky. Já mám ten typ na druhém obrázku v pravo nahoře. Konečně vím, že jsem to snad nekoupil špatně. Z jaké je tohle knížky? Já co mám knížky, tak to nikde takhle asi není zmíněné, nebo to mají někde v samostatné kapitole tak jsem to vůbec nenašel. Jediné, co tam není nějak řešené je to, že se vazelína stejn asi musí brzo vyplavit olejem, protože mi nepřijde ten kloub zrovna moc utěsněný od převodovky......
Ale to je teď celkem jedno, jdu sestavovat.
Ale to je teď celkem jedno, jdu sestavovat.
Re: Manžeta na polose
jj, ale ta manžeta je asi stejná jako na punto. Nakonec jsi stejně musím zítra zejat pro jinou, protože mi nepasuje to ložisko na poloosu (mám průměr 23, ale ložisko co mám je 24mm), ale vyměněj mi to naštěstí v pohodě.
Re: Manžeta na polose
aha tak ja mel uplne jine manzety na unu,napis prosim co mas za unko
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Manžeta na polose
Já mám obsah 1108ccm, rv 93. Už to mám konečně zase v kupě. Ale tu manžetu jsem nakonec musel zajet vyměnit. Oni totiž mají dva vnitřní rozměry ložiska (23 a 24mm) a já jsem samozřejmě měl zrovna ten druhý. Ale ten byl dokonce ještě asi o dvě stovky levnější. Ale systém, jinak úplně stejný. A už tam nebyla ta vazelína, co jsem nechápal její účel. Jenom by mě teda zajímalo, na jaký typ to má být a jak je to tam provedené, nebo jestli to špatně zabalili do krabice, kam to nepatřilo. Nevíte někdo???
Ale jinak se mi levné auto pěkně prodražuje. Dělal jsem to kvůli tomu, že mi rupla brzdová trubka, tak už jsem udělal celé brzdy (Kotouče, destličky, trubky, hadice) a k tomu my už hučely ložiska, tak jsem alespoň dal nové pravé a na levé staně jsem dal tu novou manžetu a vyšlo to skoro na 4tis Kč. A to mě čeká časem i ložisko na levé straně a tam je hlučný i homokinetický kloub
Ale jinak se mi levné auto pěkně prodražuje. Dělal jsem to kvůli tomu, že mi rupla brzdová trubka, tak už jsem udělal celé brzdy (Kotouče, destličky, trubky, hadice) a k tomu my už hučely ložiska, tak jsem alespoň dal nové pravé a na levé staně jsem dal tu novou manžetu a vyšlo to skoro na 4tis Kč. A to mě čeká časem i ložisko na levé straně a tam je hlučný i homokinetický kloub