Samovolné zvyšování otáček motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
SPI = vstrikovani jednim centralnim vstrikovacem do saciho potrubi, ktere vede do jednotlivych valcu. Soucasti je skrtici klapka, obtokovy , krokomotor a vstrikovaci ventil, ktery vstrikuje palivo primo na klapku. Vstrikovac je umisten pred skrtici klapkou!
MPI = vstrikovani ctyrmi (v pripade Punta MK2) vstrikovaci, ktere jsou napojeny primo do saciho potrubi do jednotlivych valcu. Umisteni skrtici klapky, obtokoveho ventilu a krokomotoru je na sacim privodnim potrubi - pred vstrikovacimi ventily!
Z duvodu vyse uvedeneho jsem presvedcen, ze sprayem nemuzes ocistit palivovou soustavu, tak jak je to v pripade pripravku do paliva, popr. ultrazvukoveho cisteni (napr. http://www.jetservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Nechci Te urazit, jen aby si mi porozumel co jsem mel na mysli.
MPI = vstrikovani ctyrmi (v pripade Punta MK2) vstrikovaci, ktere jsou napojeny primo do saciho potrubi do jednotlivych valcu. Umisteni skrtici klapky, obtokoveho ventilu a krokomotoru je na sacim privodnim potrubi - pred vstrikovacimi ventily!
Z duvodu vyse uvedeneho jsem presvedcen, ze sprayem nemuzes ocistit palivovou soustavu, tak jak je to v pripade pripravku do paliva, popr. ultrazvukoveho cisteni (napr. http://www.jetservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Nechci Te urazit, jen aby si mi porozumel co jsem mel na mysli.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
- Reklama
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1987
- Registrován: 01 zář 2007, 15:09
- Bydliště: Trnava - SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
zle sviecky mas ,treba dat origo sviecky podla typu motora a druhu auta,zrejme ti to ide na tri valce ,lebo jedna zo sviecok ti zle dopaluje ......teraz sme to riesili na kamosovom punte ,tiez mu kolisali otacky ,sem tam zadusilo ........dali sme origo predpisane sviecky a pomohlo .otacky uz drzia.............pred tym bol aj na diagnostike motora a nic sa nezistilo,aj skrtiacu klapku sme dali precistit ,nakoniec to bolo v svieckach
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 64
- Registrován: 05 lis 2007, 10:55
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
No tak ja mel neco podobnyho ale ne na punto. Z niceho nic mi zacali kolisat otacky mezi 1500 az na 2200ot. dokonce volnobeh blbnul ale otacky mi neleteli do maxima.
Kazdopadne co muzu doporucit vsem je odzkouset lambda sondu a pak hlavne volnobezny ventil a skrtici klapku. U me byl problem ve volnobeznem ventilu.
Rozdelal sem celou skrtici klapku na ktere byl volnobezny ventil klapku sem poradne vycistil resetoval jednotku a procistil sem volnobezny ventil ktery byl zaneseny tak sem jej zevnitr prolil horkou vodou profouknul procistil a vse funguje jak ma...
Kazdopadne co muzu doporucit vsem je odzkouset lambda sondu a pak hlavne volnobezny ventil a skrtici klapku. U me byl problem ve volnobeznem ventilu.
Rozdelal sem celou skrtici klapku na ktere byl volnobezny ventil klapku sem poradne vycistil resetoval jednotku a procistil sem volnobezny ventil ktery byl zaneseny tak sem jej zevnitr prolil horkou vodou profouknul procistil a vse funguje jak ma...
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
Mno vsechno dobry, ale tou vodou bych to nedelal. Jsou na to primo pripravky na cisteni (napr. CarbCleaner od fy Cyclo).
Don Pedro píše:... tak sem jej zevnitr prolil horkou vodou profouknul procistil a vse funguje jak ma...
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 64
- Registrován: 05 lis 2007, 10:55
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
No u me je prncip volnobeznyho ventilu takovej ze jim proteka voda z chladice a je v nem bimetalovej val na pruzine kterej se rozpina a stahuje podle teploty vody a tim zavira a otvira pritok vzduchu. A vzhledem k tomu ze dal je to pak temer nerozebiratelny aby to clovek moh detailne procistit a me se zasvinil diky utesnovaci chaldice tak sem zvolil tento zpusob protoze sem jasne videl ze privodni kanalek s vodou byl zasranej tak sem jej zevnitr prolil asi litrem varici vody a bordel se takto vyplavil ven. Tak proto. Jinak ano existuji pripravky na cisteni a ja s nim cistil skrtici klapku ale tady bych to moh tak nastrikat do toho ventilu a stejne by to nepomohlo protoze jen tak nejde poradne rozebrat a taky proto ze ja mel ucpanej privodni kanalek. Nevim jak presne tohle funguje u punta ale na mym druhym aute to funguje takhle.Graun píše:Mno vsechno dobry, ale tou vodou bych to nedelal. Jsou na to primo pripravky na cisteni (napr. CarbCleaner od fy Cyclo).Don Pedro píše:... tak sem jej zevnitr prolil horkou vodou profouknul procistil a vse funguje jak ma...
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
To jsme se teda nepochopili. Ja tady nepisu o zadnem "volnobeznem ventilu", ktery se spravne nazyva termostat (pokud teda myslime to stejne, kdyz tak vysvetli vice).
Ja hovoril o krokovem motorku, ktery reguluje mnozstvi vzduchu co obteka kanalem do klapky a tim reguluje pomer smesi a take otacky.
Mas pravdu, termostat se cistit vodou da, ale doporucuji rovnou koupit novy. Vydrzi dalsich svych xx desitek tisic km, pokud to vsak nechces resit po urcite dobe nanovo.
Ja hovoril o krokovem motorku, ktery reguluje mnozstvi vzduchu co obteka kanalem do klapky a tim reguluje pomer smesi a take otacky.
Mas pravdu, termostat se cistit vodou da, ale doporucuji rovnou koupit novy. Vydrzi dalsich svych xx desitek tisic km, pokud to vsak nechces resit po urcite dobe nanovo.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
To Don Pedro:
Ale to nepopisujes moc nove auto ze?Tento zpusob se pouzival u karburatoru.Rikalo se mu automaticky sytic.
Ale to nepopisujes moc nove auto ze?Tento zpusob se pouzival u karburatoru.Rikalo se mu automaticky sytic.
Radek
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 64
- Registrován: 05 lis 2007, 10:55
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
Ano toto je princip z mazdy 626 GT rok 1988 a ano mas pravdu je to princip aut. sytice tedy stareho. Jinak karbec to neni je to strikacka.
Ja mam namysli volnobezny ventil neboli krokovy motorek.
Volnoběžný ventil (nebo také servomotorek volnoběžných otáček) udržuje konstantní hodnotu volnoběžných otáček, nezávisle na tom zda jsou právě v provozu přídavné agregáty. Jako například posilovač řízení nebo kompresor klimatizace. Elektrický servomotorek nebo elektromagnetický ventil řídí jednotka vstřikovacího zařízení.
No a na mem druhem aute je prave tento motorek doplnen o druhou funkci a to tzv starym aut. syticem.
Ten funguje tak ze mimo tento elektromagneticky ventil ktery udrzuje otacky konstantni je tam jeste specialni soucastka ktera se teplem rozpina a svira. je na pruzine a v zavislosti na teplote jezdi dolu a nahoru - zavira a otvira privod vzduchu. tzn. kdyz je motor studeny tece do teto casti ventilu studena voda z chladice a ventil je nahore a proudi pres nej vzduch a tim se zvysi za studena otacky volnobehu. postupem casu jak se motor a voda v nem ohriva ventil pomalu zajizdi dolu a zavira pritok vzduchu a tim klesaji postupne volnobezne otacky jak se motor zahriva. No a ja diky utesnovaci chladice mel tento mechanismus zacpany a tak ventil byl porad otevreny a neustale proudil pres tento ventil vzduch cili jakoby byl porad zapnuty sytic a volnobezne otacky neklesali. Nicmene ve spojeni s timto problemem byl zaj.. i elektromagneticky ventil ktery drzi konstantni otacky motoru pri volnobehu a proto mi otacky kolisali v rozmezi 1500-2000ot/min.
Kazdopadne at uz na cemkoli kolisaji otacky tak je to vetsinou krokovy volnobezny ventil ktery ma zivotnost kolem 100 000km a pak se musi menit ci vycistit...
Ja mam namysli volnobezny ventil neboli krokovy motorek.
Volnoběžný ventil (nebo také servomotorek volnoběžných otáček) udržuje konstantní hodnotu volnoběžných otáček, nezávisle na tom zda jsou právě v provozu přídavné agregáty. Jako například posilovač řízení nebo kompresor klimatizace. Elektrický servomotorek nebo elektromagnetický ventil řídí jednotka vstřikovacího zařízení.
No a na mem druhem aute je prave tento motorek doplnen o druhou funkci a to tzv starym aut. syticem.
Ten funguje tak ze mimo tento elektromagneticky ventil ktery udrzuje otacky konstantni je tam jeste specialni soucastka ktera se teplem rozpina a svira. je na pruzine a v zavislosti na teplote jezdi dolu a nahoru - zavira a otvira privod vzduchu. tzn. kdyz je motor studeny tece do teto casti ventilu studena voda z chladice a ventil je nahore a proudi pres nej vzduch a tim se zvysi za studena otacky volnobehu. postupem casu jak se motor a voda v nem ohriva ventil pomalu zajizdi dolu a zavira pritok vzduchu a tim klesaji postupne volnobezne otacky jak se motor zahriva. No a ja diky utesnovaci chladice mel tento mechanismus zacpany a tak ventil byl porad otevreny a neustale proudil pres tento ventil vzduch cili jakoby byl porad zapnuty sytic a volnobezne otacky neklesali. Nicmene ve spojeni s timto problemem byl zaj.. i elektromagneticky ventil ktery drzi konstantni otacky motoru pri volnobehu a proto mi otacky kolisali v rozmezi 1500-2000ot/min.
Kazdopadne at uz na cemkoli kolisaji otacky tak je to vetsinou krokovy volnobezny ventil ktery ma zivotnost kolem 100 000km a pak se musi menit ci vycistit...
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
U te mazdy tady predpokladam ze je to 2.0 s jednotkou rizeni EGI.No nevim todle byl vicebod a doopravdy me nenapada nac by tam byl pridavny vzduch.Pokud provedu hluboke zamysleni(i to se mi stava) tak dokonce by ten pridavny vzduch byl na skodu,ale hadat se nebudu.
U tveho druheho auta (jak jsi sam drive uvadel 1.2 8V 99rok) pravdu nemas.Vyhrivani klapky tam je ,ale privedeni jineho vzduchu nez vzduchu z krokomotorku by znamenalo to same jako netesnici teleso klapky tz prisavani falesneho vzduchu coz by vedlo diky nedostatku paliva k nepravidelnemu chodu.Jednotka by se sice snazila provest korekci vstriku dle podtlaku ale zaroven by uzavirala krokomotorek volnobehu.Je pravda ze jsem nikdy teleso klapky nevzal flexou abych videl jak jsou vedeny kanaly ,ale myslim si ze v tomto pripade to nefunguje tak jak pises.
Pokud mas uz jine auto tak napis jake.Ja se s timto zpusobem rizeni volnobehu studeneho motoru zatim setkal jen u karburatoru a rizenych karburatoru.Specialiste na todle reseni byli japonci jmenovite tebou uvadena Mazda a Mitsubishi.
U tveho druheho auta (jak jsi sam drive uvadel 1.2 8V 99rok) pravdu nemas.Vyhrivani klapky tam je ,ale privedeni jineho vzduchu nez vzduchu z krokomotorku by znamenalo to same jako netesnici teleso klapky tz prisavani falesneho vzduchu coz by vedlo diky nedostatku paliva k nepravidelnemu chodu.Jednotka by se sice snazila provest korekci vstriku dle podtlaku ale zaroven by uzavirala krokomotorek volnobehu.Je pravda ze jsem nikdy teleso klapky nevzal flexou abych videl jak jsou vedeny kanaly ,ale myslim si ze v tomto pripade to nefunguje tak jak pises.
Pokud mas uz jine auto tak napis jake.Ja se s timto zpusobem rizeni volnobehu studeneho motoru zatim setkal jen u karburatoru a rizenych karburatoru.Specialiste na todle reseni byli japonci jmenovite tebou uvadena Mazda a Mitsubishi.
Radek
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 64
- Registrován: 05 lis 2007, 10:55
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
No priznavam ze EGI zkratka mi nic moc nerika. Jinak muj vyraz moje druhe auto bylo vzdy mysleno prave jako tato mazda a ne punto. Na puntu sem toho moc nedelal takze tam nevim tolik info.SZTRAD píše:U te mazdy tady predpokladam ze je to 2.0 s jednotkou rizeni EGI.No nevim todle byl vicebod a doopravdy me nenapada nac by tam byl pridavny vzduch.Pokud provedu hluboke zamysleni(i to se mi stava) tak dokonce by ten pridavny vzduch byl na skodu,ale hadat se nebudu.
U tveho druheho auta (jak jsi sam drive uvadel 1.2 8V 99rok) pravdu nemas.Vyhrivani klapky tam je ,ale privedeni jineho vzduchu nez vzduchu z krokomotorku by znamenalo to same jako netesnici teleso klapky tz prisavani falesneho vzduchu coz by vedlo diky nedostatku paliva k nepravidelnemu chodu.Jednotka by se sice snazila provest korekci vstriku dle podtlaku ale zaroven by uzavirala krokomotorek volnobehu.Je pravda ze jsem nikdy teleso klapky nevzal flexou abych videl jak jsou vedeny kanaly ,ale myslim si ze v tomto pripade to nefunguje tak jak pises.
Pokud mas uz jine auto tak napis jake.Ja se s timto zpusobem rizeni volnobehu studeneho motoru zatim setkal jen u karburatoru a rizenych karburatoru.Specialiste na todle reseni byli japonci jmenovite tebou uvadena Mazda a Mitsubishi.
Tudiz moje hlavni auto je mazda 626 2.0i 16V FE DOHC rok 88.
Jinak na mazde je to tak ze pomoci kanalku je tento vzduch privaden pred klapkou do tohoto ventilu ktery je bud otevreny a pomoci dalsich kanalku projde pres ventil za klapku a jednotka provadi korekci aby slo vice paliva a nebo je ventil zavreny a potom jsou otacky volnobehu normalni. Jinak zde je v krokovem motorku pouzit el.magneticky ventil namisto servomotorku.
Jinak ano mas pravdu na me mazde je polovina dilu s logem Mitsubishi vcetne tohoto zarizeni.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...
- PsekTekk
- Začátečník
- Příspěvky: 12
- Registrován: 27 bře 2009, 17:22
- Bydliště: Mladá Boleslav&Ústí Nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
Samovolne pridani plynu do vysokych otacek pri volnobehu se mi taky prihodilo a pritom se rozsvitilo vstrikovani na mem puntiku r.v 97 Na servisu me rekli ze nic nenasli a pouze smazali chybove hlaseni. Pak to udelalo pouze jednou a od te doby uz nic takoveho neprobehlo. Tak nevim
Fiat punto 1.9 JTD r.v. 2OOO
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
OTopic: mne to robilo na 1,6 felde a musel som menit RJ
stale si myslela ze je otvorena skrtiaca klapka tak robila prusery, uz ok.
stale si myslela ze je otvorena skrtiaca klapka tak robila prusery, uz ok.
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
chlapi mam podobne priznaky kolisania otacok, zatial som menil palivovy filter. Chystam sa sviecky, vv servise mi manik povedal ze sa mu zda, ze jeden valec ide slabsie, snad chudobnejsou zmesou ci co. Vela z vas co ma tieto problemy to riesilo vycistenim krokoveho motorceka alebo jeho vymenou. Kde ho najdem.
podledne co sa mi stalo, ze motor po nastartovani skoro rano stracal otacky az zdochol. Po hodine jazdy som zastavil, otacky na volnobeh zacali kolisat, vyriesil som to vypnutim motora. Mam podozrenie ze to budu svieck{dufam}
podledne co sa mi stalo, ze motor po nastartovani skoro rano stracal otacky az zdochol. Po hodine jazdy som zastavil, otacky na volnobeh zacali kolisat, vyriesil som to vypnutim motora. Mam podozrenie ze to budu svieck{dufam}
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
Trochu by som sa vrátil k tomu potenciometru škrtiacej klapky, keď chcem tento potenciometer vymeniť, musím isť na počítač na nastavenie tzv. nulovej polohy? alebo je to blbosť, jednoducho vymeniť a hotovo. Problém je vtom, že niekedy to zahapruje na voľnobehu a potom to dosť často trhá v rozmedzí 2000 - 2500 otáčok. Mám 1,6 MPi, 1995. Ďakujem
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Re: Samovolné zvyšování otáček motoru
Dneska jsem jen tak preventivně čistil krokovej motorek a přihodilo se mi něco podobnýho. Dal jsem to dohromady a nastartoval a otáčky lítaly od asi 1000 do 2500 jako když tůrujete a šlapete na plyn, pravidelně pořád dokola...Když jsem odpojil konektor krokovýho motorku k nastavení volnoběhu, tak to dělalo pořád to samý. Upozorňuju že to bylo na MK1 motor 1,1 což je SPI s plynem na lanko, takže klapka se nehýbala... Ale pak když jsem konektor zase připojil a znova nastartoval, tak byl klid...A teď už to vypadá všechno OK. Jen by mě zajímalo, co to dělalo, když volnoběžnej ventil byl odpojenej a klapka zavřená...