Tak Sachs bude asi nejlešpí, ale taky je nejdražší...já jí budu taky měnit...asi pujdu do Valeacviko píše:caute, a aku znacku spojky by ste poradili,ci je to jedno? luk, valeo alebo sachs?
DISKUZE - spojka (podruhe)
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
- Reklama
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Tyhle všechny sou dobrý.Já jdu dneska obědnávat Valeo Premium
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Very Weird
-
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15 bře 2009, 10:18
- Bydliště: Semily
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Zdravím punťáky, po Unu a Tipech jsem pořídil Punto 1.9 jtd, ale po týdnu začala spojla zabírat hned u podlahy, odvzdušnil jsem pomocný váleček,ale zlepšení je pouze neznatelné, nemáte někdo zkušenosti s touto závadou. (všechny auta jsem měl s lanovodem).Díky
Punto 1.9JTD 63kW 2002
Laguna 1.8 RT 1997
Laguna 1.8 RT 1997
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Cau lidi, prosel sem temata o spojce, ale stale sem nepochopil jestli nekdo vyresil tu tvrdou spojku. Zabira me dobre, ale proste jde ztuha a zenu z toho i boli noha kdyz ma autem jet. Co vymenit? Motor je 1.2 8v
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Ja jsem nechal vymenit ten hlavni spojkovy valec s tim, ze to vyresi problematiku tuheho pedalu (puvodni byl plastovy, novy je jiz kovovy-odstranil ten skripavy zvuk pri seslapovani pedalu). Bohuzel se tak nestalo, je to sice lepsi, ale problem to zcela nevyresilo. Mluvim tady o MK2 a hydraulickem ovladani spojky. Servisak mi sdelil, ze se bude muset rozdelat spojka, protoze ta vymena nebyla provedena dobre (auto jsme kupovali s jiz vymenenou spojkou, kterou delal puvodnimu majiteli nejaky kamarad doma). Rikal mi, ze tam drhne spojkove lozisko, nebyly pry dobre ocistene a namazane stycne plochy a zasekava se to o vypinaci paku. Necham to udelat a pri jednom i vymenit spojkove lozisko, pro jistotu. Snad to jiz problem vyresi.radekrat píše:Cau lidi, prosel sem temata o spojce, ale stale sem nepochopil jestli nekdo vyresil tu tvrdou spojku. Zabira me dobre, ale proste jde ztuha a zenu z toho i boli noha kdyz ma autem jet. Co vymenit? Motor je 1.2 8v
Zena si sice na to uz trosku zvykla, ale kdyz do toho mam sednout s marejky, tak je to hruza.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 396
- Registrován: 15 led 2008, 13:33
- Bydliště: Prešov, Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
caute.. mne ide tiez spojka tuhsie.. inac zabera dobre... vie niekto cim to je? je to MK1
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
U lanovodu to muze byt prave tim lankem. Kdyz mi prdlo lanko u marei, tak jsem jej jeste poradne prolil silikonovym a konkor olejem. Po nasazeni a serizeni jde krasne zlehka. Druhou veci je to lozisko (to co jsem popisoval vyse).Stanno píše:caute.. mne ide tiez spojka tuhsie.. inac zabera dobre... vie niekto cim to je? je to MK1
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 11
- Registrován: 28 pro 2008, 18:26
- Bydliště: brno
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
U mého MK1 to samé, ušlápnout pedál spojky znamená vynaložit sílu jak ve V3S-ce
Punto188 1,2elx
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 396
- Registrován: 15 led 2008, 13:33
- Bydliště: Prešov, Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
no u mna kedy ako.. ale chce to uz vacsiu silu.. asi ako v predoslej skodovici... nuz co.. chce to trening nohy a malo radit ))))jirikpunto píše:U mého MK1 to samé, ušlápnout pedál spojky znamená vynaložit sílu jak ve V3S-ce
Cafte
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Navazuji na můj dva roky starší příspěvek (tušim na straně 3). Po nějaké době se začal stav znenadání rapidně zhoršovat. Chod spojky vyloženě drhnul a řadit šlo s obtížemi. Poptal jsem se a prý by to měla dělat spojka, která už dosluhuje. Vzhledem k tomu, že výměna spojky je náročnější, tak jsem sondoval dál, abych nevyhodil peníze na něco co nezabere, ale mezitím jsem začal novou spojku preventivně shánět. Dobře jsem udělal, během týdne spojka odešla úplně do kytek. Domů jsem dojel tušim na dvojku, nešlo vůbec řadit.
Vlastní obložení spojky bylo ještě v relativně dobrém stavu, ale přítlačné ložisko spojky bylo úplně v háji - zapečené a rozpadlé. Koupil jsem celou spojkovou sadu Valeo, sehnal jsem ji do 3 tisíc, výměnu jsem nechal udělat v nejbližším profi autoservisu (Araver pro VW), myslim za 1.5 tisíce. Dá se koupit i pouze ložisko (Valeo kolem 800,-), ale auto mělo 100.000 km, tak jsem vyměnil celou sadu.
Jinak ta kvalita spojky Valeo je otřesná (i to orig bylo Valeo). Vlastní spojka vypadá lowendově, ale budiž. Ale to ložisko je otřes. Je prakticky celé z plastu a vypadá šílěně ve stylu Made in Vietnam. Opravdu. Doporučuji poohlédnout se po jiné značce. Vyhlášený je Sachs, ale tam ta sada vycházela tušim kolem 5 tisíc, jen ložisko určitě přes 1 litr.
No a jaký byl výsledek ?
Fantazie. Ta spojka je výborně hydraulicky naposílovaná a prakticky ji hatilo jen to dodělávající ložisko. Chod jako máslo a naprosto nulová síla na zmáčknutí. Ve služebních fordech (Fucusy, Mondea) mi dříve přišla spojka měkká, ale teď je to právě naopak. Chodí opravdu tak, jako byste do másla nořily horký nůž. Zcela hladce a lehce.
Poučení pro ostatní:
Jestli se dostaví ty příznaky odcházející spojky (rapidní zhoršování řazení), neotálejte s výměnou. Pokud to necháte úplně odejít, riskujete dle mechanika poškození spojkového ústrojí, myslim se může zohnout nějaká vidlička atd, i když to mechoš narovná, už to není ono. Já mám od té doby trošku zhoršené řazení, myslimže hlavně dvojka jde tužeji. Není to žádná hrůza, ale bylo to prostě lepší...
Vlastní obložení spojky bylo ještě v relativně dobrém stavu, ale přítlačné ložisko spojky bylo úplně v háji - zapečené a rozpadlé. Koupil jsem celou spojkovou sadu Valeo, sehnal jsem ji do 3 tisíc, výměnu jsem nechal udělat v nejbližším profi autoservisu (Araver pro VW), myslim za 1.5 tisíce. Dá se koupit i pouze ložisko (Valeo kolem 800,-), ale auto mělo 100.000 km, tak jsem vyměnil celou sadu.
Jinak ta kvalita spojky Valeo je otřesná (i to orig bylo Valeo). Vlastní spojka vypadá lowendově, ale budiž. Ale to ložisko je otřes. Je prakticky celé z plastu a vypadá šílěně ve stylu Made in Vietnam. Opravdu. Doporučuji poohlédnout se po jiné značce. Vyhlášený je Sachs, ale tam ta sada vycházela tušim kolem 5 tisíc, jen ložisko určitě přes 1 litr.
No a jaký byl výsledek ?
Fantazie. Ta spojka je výborně hydraulicky naposílovaná a prakticky ji hatilo jen to dodělávající ložisko. Chod jako máslo a naprosto nulová síla na zmáčknutí. Ve služebních fordech (Fucusy, Mondea) mi dříve přišla spojka měkká, ale teď je to právě naopak. Chodí opravdu tak, jako byste do másla nořily horký nůž. Zcela hladce a lehce.
Poučení pro ostatní:
Jestli se dostaví ty příznaky odcházející spojky (rapidní zhoršování řazení), neotálejte s výměnou. Pokud to necháte úplně odejít, riskujete dle mechanika poškození spojkového ústrojí, myslim se může zohnout nějaká vidlička atd, i když to mechoš narovná, už to není ono. Já mám od té doby trošku zhoršené řazení, myslimže hlavně dvojka jde tužeji. Není to žádná hrůza, ale bylo to prostě lepší...
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Tak já sem koupil Valeo a v porovnání se Starline(asi) je to trošku jinde.Ložisko je s plastu,ale to je tušim u všech sad na Punto.U toho Starline je kov jen samotný tělo ložiska,u Valea je i dosedací plocha páky z kovu.Ale mam jinou otázku.Budu měnit i lanko.Je tam nějakej postup nebo prostě našroubuju na podlahu,zaháknu za pedál a pak normálně našteluju pedál?
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Very Weird
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Nikdo neměnil lanko
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Very Weird
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Ja jsem menil, ale ne u Punta - u marejky.Vencapunto píše:Nikdo neměnil lanko
Tam stacilo nejdrive dostat stary bovden s lankem ven, poradne prostriknout silikonovym olejem (pridal jsem tam jeste konkor) cely vnitrek lanovodu a nasadit. Nejdrive jsem zacal nasazenim do pedalu, pak prostrcit skrz otvor u pedalu a nakonec proplest kolem prevodovky. Nakonec seridit.
Nejdrive jsem si precetl velmi dobre zpracovany navod na mareaforu, vymena pak byla otazkou pul hodinky.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Já jen jestli tam neni zvláštní postup kvůli tomu samoštelu.Jinak díky za odověď
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Very Weird
Re: DISKUZE - spojka (podruhe)
Priatelia o 5 som spat...
S tou spojkou:
Drhnutie a vŕzganie spojky nevyriešilo ani výmena oleja v prevodovke, ani výmena spojkových valčekov, ani výmenou spojky ako kompletu... Takže:
Výmena oleja v prevodovke.... Vrzganie pedalu neprestalo, pedal mi v teple ostava po zatlaceni na zemi, nevracia sa hore....
Vymenena spojka komplet, lebo sa mi rozpadla.. Vrzganie pedalu neprestalo, pedal mi v teple ostava po zatlaceni na zemi, nevracia sa hore....
Vymenil som teda spojkovy valec pod pedalom, vcetne toho silonoveho puzdra... Vrzganie neprestava, pedal mi v teple ostava po zatlaceni na zemi, nevracia sa hore....
Ak to niekto vyriešil zaujíma ma ako?
Ako sa dá vymeniť pedál spojky?
PUNTO 1,2L/ MKII 8V
S tou spojkou:
Drhnutie a vŕzganie spojky nevyriešilo ani výmena oleja v prevodovke, ani výmena spojkových valčekov, ani výmenou spojky ako kompletu... Takže:
Výmena oleja v prevodovke.... Vrzganie pedalu neprestalo, pedal mi v teple ostava po zatlaceni na zemi, nevracia sa hore....
Vymenena spojka komplet, lebo sa mi rozpadla.. Vrzganie pedalu neprestalo, pedal mi v teple ostava po zatlaceni na zemi, nevracia sa hore....
Vymenil som teda spojkovy valec pod pedalom, vcetne toho silonoveho puzdra... Vrzganie neprestava, pedal mi v teple ostava po zatlaceni na zemi, nevracia sa hore....
Ak to niekto vyriešil zaujíma ma ako?
Ako sa dá vymeniť pedál spojky?
PUNTO 1,2L/ MKII 8V
...já sem uši a ty si až po uši v hovnech...