už fakt nevim
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
už fakt nevim
čus lidi,chtěl bych poradit s jednim problémem co se týká přípravy směsi:motor mi cuká,když prudce akceleruju,prostě na to šlápnu,tadusí se to a pak to vystřelí.Mám podezření na lambdu nebo snímače teploty.Když jsem jezdil s vypojenou lambdou,tak se mi zdálo,že to je všechno v pohodě,ale na druhou stranu,jako by auto jelo na sytič,zvýšený otáčky po nastartování a cukání nízkých otáčkách.Krom toho spotřeba pod 8l nejde spíš jezdim furt za deset.
Už jsem z toho faktycky nešťastný.
Už jsem z toho faktycky nešťastný.
punto 1.2 60ps cabrio, postert tuning 195/50 R15, snížení -40
- Reklama
Re: už fakt nevim
čaues zajeď na diagnostiku a hned bude moudřejší
Jinak co se týče toho cukání zkus jen lehce dotáhnout víčko od nádrže a zamknout
Jinak co se týče toho cukání zkus jen lehce dotáhnout víčko od nádrže a zamknout
FIAT PUNTO 1.8 HGT jupíííííí
FIAT BRAVO 1.6 SX
FIAT BRAVO 1.6 SX
Re: už fakt nevim
Bud diagnostika s vyssi pravdepodobnosti odhaleni zavady, nebo si to muzes promerit sam. Doporucuji projit veskere kontakty, rozpojit, prostrikat kontoxem/kontaktolem, zkontrolovat ukostreni. To promereni LS se da take v domacich podminkach. Staci napichnout cerny a sedy drat (pichnout pri sepnutem konektoru do dratu spendliky) voltmetr a pri nastartovanem motoru sledovat zmeny napeti. Pokud se meni napeti (0-1V) tak by mela byt dobra. Ono pri mestskem provozu se hodne zanasi, je dobre ji nekde pri delsi jizde poradne vypalit.
Tady pro info, jak jsem byl na tom ja pri vymene LS. Daval jsem tam original, ktera tam puvodne byla, spotreba sla dolu.
Tady pro info, jak jsem byl na tom ja pri vymene LS. Daval jsem tam original, ktera tam puvodne byla, spotreba sla dolu.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: už fakt nevim
takže jak ty řikáš normálně jí zapojit a obnažit drátky nebo je napíchnout špendlíkama a proměřit je mezi sebou.Ale jaký z nich mám teda napíchnout?jsou tam 4 dráty,dva černý a dva šedý.Jeden z toho bude asi na vyhřívání lambdy.Neco jsme tam s kamarádem naměřili,ale bylo to na rozpojenym kontaktu.
Zdá se,že to prostě blbě dávkuje palivo přes tu lambdu,když byla odpojená,tak to jelo bez cukání.Jaks tu lambdu vyndal?A dá se to nejak pak vyčistit?
Zdá se,že to prostě blbě dávkuje palivo přes tu lambdu,když byla odpojená,tak to jelo bez cukání.Jaks tu lambdu vyndal?A dá se to nejak pak vyčistit?
punto 1.2 60ps cabrio, postert tuning 195/50 R15, snížení -40
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: už fakt nevim
už se opakuji, ale z mé zkušenosti z 90% cukání jsou vždy na vině svíčky. Zkusil bych ty...taky mi to dělalo...přišlápnul jsem rychle plyn...a kolikrát to málem chípnulo. Dal jsem nový svíčky a bylo to o dost lepší, ale stále ne ono...ale už jsem to přestal řešit....mám doma jinej motor
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
Re: už fakt nevim
Na te LS jsou 4 draty (cerny, sedy, 2xbily). Vyhrivani LS jsou ty bile draty. Musis mezi sebou promerit cerny a sedy a to tak, ze pri zapojenem konektoru si zapichnes mezi drat a to teleso konektoru spendlik. Proste jej tak zasunes, je tam tesnici gumicka, do ktere to zabodavas (viz obrazek).Jan Ř. píše:takže jak ty řikáš normálně jí zapojit a obnažit drátky nebo je napíchnout špendlíkama a proměřit je mezi sebou.Ale jaký z nich mám teda napíchnout?jsou tam 4 dráty,dva černý a dva šedý.Jeden z toho bude asi na vyhřívání lambdy.Neco jsme tam s kamarádem naměřili,ale bylo to na rozpojenym kontaktu.
Zdá se,že to prostě blbě dávkuje palivo přes tu lambdu,když byla odpojená,tak to jelo bez cukání.Jaks tu lambdu vyndal?A dá se to nejak pak vyčistit?
Jinak souhlasim s I-CIZEKem ohledne tech svicek, ono toto jsou vzdycky prvni veci, ktere se maji kontrolovat (svicky, kabely, kostra).
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 08 led 2009, 16:37
Re: už fakt nevim
Na stopéro to je jedna z cívek a nan ni špatný jeden výstup na cívku http://www.popart.cz" onclick="window.open(this.href);return false; magneti mareli za 1000kč nebo autokelly od boše za 1800kč
-
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15 čer 2009, 12:57
- Bydliště: Velké Meziříčí, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: už fakt nevim
Ahoj, přidám svou zkušenost. Jak píše tady major nade mnou, může to být cívka. Měl jsem podobný problém, motor při volnoběhu občas cukal, jako by šel jen na tři válce. Při prudší akceleraci se dusil a najednou vystřelil, předjíždění na dálníci - katastrofa, spotřeba kolem 9 litrů (normálně jezdím za 6,5-7), atd. atd. U známého na diagnostice to nic nenašlo, tak jsem to dal po týdnu ježdění (=trápení) do jiného servisu. Tam diagnostikou taky nic nenašli, ale proměřili to osciloskopem (myslím že to říkal mechanik nějak takhle) a ejhle, vadná indukční cívka. Tak ji vyměnili spolu se startovacíma kabelama za novou a zatím šlape Punto jako dřív.
Fiat Punto II 1,2 16V ELX, r.v. 2000
Re: už fakt nevim
a jak to nakonec dopadlo?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: už fakt nevim
mal som podobný problem diagnostika nič nehlasila. nakoniec to bola lambda. ked ti to začne robiť odpoj lambdu a uvidíš.
Re: už fakt nevim
Jan Ř.-čauko, poriešil si niečo?
ja mám totiž podobný problém, už sa to tiahne dosť dlho a som už s toho dosť na nervy, takže len pre zopakovanie:
-nepravidelný volnobeh(aj pri teplom aj pri studenom motore), ručička otačkomeru sice drží na jednom mieste, ale motor ide nepravidelne, asi na 3 valce (zvuk ako traktor )
-velká spotreba cca 10l/100km
-pri cca 2000ot./min. jemne dusenie, akokeby jeden valec prestaval isť asi...
vymenil som už tieto všetky veci :
-čidlo otáčok
-sviečky
-zap. káble
-čidlo teplota chl. kvap.
-vzduch. filter
-termostat
-lambda sondu
-rozvody
-výfuk
-jednu s cievok
-vodnu pumpu
-paliv. čerpadlo
-paliv. filter
-motor je 2000km po GO(výbrus halvy, výmena krúžkov, atd)
ja už fakt neviem, čo ešte to môže byť, pravdupovediac už ma fakt nebaví pomaly každý mesiac dávať auto do servisu a vyhadzovať peniaze za zbytočnosti, pretože ten problém sa ťahá už dosť dlho, ešte spomeniem že rok dozadu som bol aj na diagnostike, ale tam som sa iba dozvedel že mám ,,vybehaný,, motor , načo nasledovala tá GO, takže na diagnostiku sa mi moc nechce, ešte k tomu som si tam vypočul reči typu: ,, fúú, to sa da aj napichnúť,, alebo ,,radšej investuj do novšieho,,
takže tak, ak ktosi vie nech poradí, mna už napadá iba bud:
- tá druhá nemenená cievka( dá sa nejako premerať )
- alebo žeby potenciometer škrtiacej kalpky
-alebo zlá riadiaca jednotka
ja mám totiž podobný problém, už sa to tiahne dosť dlho a som už s toho dosť na nervy, takže len pre zopakovanie:
-nepravidelný volnobeh(aj pri teplom aj pri studenom motore), ručička otačkomeru sice drží na jednom mieste, ale motor ide nepravidelne, asi na 3 valce (zvuk ako traktor )
-velká spotreba cca 10l/100km
-pri cca 2000ot./min. jemne dusenie, akokeby jeden valec prestaval isť asi...
vymenil som už tieto všetky veci :
-čidlo otáčok
-sviečky
-zap. káble
-čidlo teplota chl. kvap.
-vzduch. filter
-termostat
-lambda sondu
-rozvody
-výfuk
-jednu s cievok
-vodnu pumpu
-paliv. čerpadlo
-paliv. filter
-motor je 2000km po GO(výbrus halvy, výmena krúžkov, atd)
ja už fakt neviem, čo ešte to môže byť, pravdupovediac už ma fakt nebaví pomaly každý mesiac dávať auto do servisu a vyhadzovať peniaze za zbytočnosti, pretože ten problém sa ťahá už dosť dlho, ešte spomeniem že rok dozadu som bol aj na diagnostike, ale tam som sa iba dozvedel že mám ,,vybehaný,, motor , načo nasledovala tá GO, takže na diagnostiku sa mi moc nechce, ešte k tomu som si tam vypočul reči typu: ,, fúú, to sa da aj napichnúť,, alebo ,,radšej investuj do novšieho,,
takže tak, ak ktosi vie nech poradí, mna už napadá iba bud:
- tá druhá nemenená cievka( dá sa nejako premerať )
- alebo žeby potenciometer škrtiacej kalpky
-alebo zlá riadiaca jednotka
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: už fakt nevim
Prakticky ses už nechal od všech odrbat až na kost. Postup pro měření potenciometru škrticí klapky i cívky najdeš v manuálu, který je tu k stažení.
ŘJ je prakticky nezničitelná a měla by vždy přicházet do úvahy až jako poslední, ovšem v reálu je to nejčastější (a nejdražší) výmluva hajzla ze servisu, který je buďto zloděj, nebo vůbec neví, co má dělat. Totéž lambda sonda. Ty svině zkrátka spolíhají na to, že po vyslovení těchto dvou zaklínadel zákazník bez řeči zaplatí.
ŘJ je prakticky nezničitelná a měla by vždy přicházet do úvahy až jako poslední, ovšem v reálu je to nejčastější (a nejdražší) výmluva hajzla ze servisu, který je buďto zloděj, nebo vůbec neví, co má dělat. Totéž lambda sonda. Ty svině zkrátka spolíhají na to, že po vyslovení těchto dvou zaklínadel zákazník bez řeči zaplatí.
Punto 55S Mk I
Re: už fakt nevim
pre Matto. lamdbu si daval novú?
aj nová može byť na pi...u. ja som menil lambdu. nová bola vadná auto dusilo ako keby šlo len na 3 valce.
odpoj lambdu a jazdi bez nej chvílu. uvidíš či ti to bude robiť. a kolko si mal km? ked si robil go?
ja mám 350 tis a motor nepapa olej skoro nič.
aj nová može byť na pi...u. ja som menil lambdu. nová bola vadná auto dusilo ako keby šlo len na 3 valce.
odpoj lambdu a jazdi bez nej chvílu. uvidíš či ti to bude robiť. a kolko si mal km? ked si robil go?
ja mám 350 tis a motor nepapa olej skoro nič.
Re: už fakt nevim
Lambdu novú, ale ked hovoríš veru ešte vyskušam, no a motor sa robil pri 140 000km, už ked som auto kupoval motor žral olej(čo mi predošlý majitel zatajil), a postupne sa to vystupnovalo, ktovie či aj tých 140 000km je vôbec pravda, skôr si myslím že je to pretočené, podla toho ako sa mi všetko postupne sere aspon že ten olej po tej GO nepapá už ani ml.
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 08 srp 2008, 09:59
- Bydliště: Kosice - KWP
Re: už fakt nevim
sorrac ze sa vam tu pletiem...len mam taky dotaz... mam dojem ze v poslednom case mi stupla spotreba o nejakych par cisel..nemam to este zmerane ale pracuje sa na tom...auto ma najazdenych 137 tis. .. moze to byt lambda? sem tam mam aj pocit ako keby auto dusilo ... hlavne na 2ke ide nejak trhaco...ked sa odpoji lambda co sa tym dosiahne? spotreba asi nepojde nizsie ze?
FIAT PUNTO STILE 1.2 16V GT Look
Facebook ---> Peto Hidasi
Facebook ---> Peto Hidasi