Znám pár majitelu 55-tek, tento motor má trošičku "nadstandardní" spotřebu, páč je ještě starší koncepce než 60-tka, a musí se trošku víc točit, netáhne totiž tak dobře dole. Ale jinak je to dobrý motor.b@fi píše:Dik za odborne vysvetlenie ...to potom asi odpojim vsetky svetla a autoradio a mozno mi to spravi aj 0.5l/100km menej.
S tym alternatorom to beriem..je to vlastne ako dalsia brzda motoru
Ja mam Punto MKI 55S a combi spotreba sa pohybuje 6.7l/100km a zda sa mi to trosku vela -- pretota otazka na svetla.
Thx.
DISKUZE - Soutěž o nejnižší docílenou spotřebu
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Vplyv svetiel na spotrebu
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
- Reklama
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vplyv svetiel na spotrebu
No pockej Patriku, starsi koncepce? 1,2ka ma akorat trosku vetsi zdvih a hotovo. Pravda, lip tahne zespodu. Ale jinak je to totozny.Patrik píše:Znám pár majitelu 55-tek, tento motor má trošičku "nadstandardní" spotřebu, páč je ještě starší koncepce než 60-tka, a musí se trošku víc točit, netáhne totiž tak dobře dole. Ale jinak je to dobrý motor.b@fi píše:Dik za odborne vysvetlenie ...to potom asi odpojim vsetky svetla a autoradio a mozno mi to spravi aj 0.5l/100km menej.
S tym alternatorom to beriem..je to vlastne ako dalsia brzda motoru
Ja mam Punto MKI 55S a combi spotreba sa pohybuje 6.7l/100km a zda sa mi to trosku vela -- pretota otazka na svetla.
Thx.
Hustokrutost
Re: Vplyv svetiel na spotrebu
OK, slovní spojení "starší koncepce" je nevhodné. Něvěděl jsem jak vyjádřit, že 1.1 je o malý vývojový krůček zpět oproti 1.2. Kromě zdvihu je jiné i vrtání, ale pořád je to koncepce FIRE, tedy stejná (ne starší, jak jsem se blbě vyjádřil). Zajímavé, že 1.2 táhne o poznání dole líp, přitom mají 1.1 i 1.2 stejné řídící jednotky. Asi bude jiný sw, nebo snad nějaké další detaily.lacin píše:No pockej Patriku, starsi koncepce? 1,2ka ma akorat trosku vetsi zdvih a hotovo. Pravda, lip tahne zespodu. Ale jinak je to totozny.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
No tak u jednadvojky je objem o dost vetsi. Jednajedna ma 1108 a jednadva ma myslim 1240, nebo tak nejak. A to deci a pul tam znat bude... Ale mam za to, ze vrtani je stejny. Ale to je jedno. Kazdopadne mas pravdu, jednadva jede lip. Ale zase ma delsi prevody nez jednajednicka, takze to trosku ubira na hbitosti, ale zase by mohla mit mensi spotrebu na dalnici... No je to na dlouhe polemizovani.
Hustokrutost
Tedka sem jel s Puntem Classic r.v. 2004, 60tka. Byla zapnuta klima, zapnuty svetla, cca 10 km normalni silnic (90 - 100 km/h), 30 km dalnice (120 - 125 km/h) a sjeti u Makra a parkovani. To stejny zpět + jeste crcacka u Tesca. Vysledna spotreba 5,7 l/100 km... Myslim, ze docela dobry. Jeli sme dva, z Makra s plnym kufrem.
Hustokrutost
Trochu to jede. Výkon jsem měřil. Po čipu by měl mít motor v sérii 68 koní. Já mám čip dělanej přímo na motor a veškerý úpravy. .............................. hodilo to 83 koníků,ale ještě je to málo! přemýšlel jsem o turbo kitu od firmy novitec 101 koní,ale .................. nakonec jsem to vyřešil ještě trochu jinak
No jo no. Nadruhou stranu tolik penez, co v tom je a pojede to stejne, jako sestnactiventil.... Ale kdyz to nekoho bavi... Taky sem takhle chtel blbnout s Unem, vybaveni na to mam, chut taky, ale proste ty prachy na to nebyly...
Jenom cipem 68 konu z jednajednicky se dostava horkotezko... Chtelo by to odbrzdit. Ale fandim ti, aspon nekdo tady ladi motor a ne jenom plastiky... Nic proti nikomu...
Jenom cipem 68 konu z jednajednicky se dostava horkotezko... Chtelo by to odbrzdit. Ale fandim ti, aspon nekdo tady ladi motor a ne jenom plastiky... Nic proti nikomu...
Naposledy upravil(a) lacin dne 09 črc 2006, 16:16, celkem upraveno 1 x.
Hustokrutost
No a se svym sem jel Brno - Karlstejn - Jindrichuv Hradec - Hustopece, celkem nejakych 600 km a spotreba byla cca 7,9 l plynu/100... Coz by bylo cca o litr a pul az dva litry min na benzin. No ale nejak sem se s tim nesral, jel sem tak, jak to slo. Byl hodne kopcovitej teren. A otevreny okna samozrejme.
Hustokrutost
No, ono ten motor má i před čipem většinou o pár koní víc, než je výrobcem s rezervou deklarováno. Třeba ve Světě Motorů testovali Grande Punto 1.2 8V, kterému Fiat deklaruje 65 koní, a oni naměřili na stolici 77 koní, což je o 12 koní více ....lacin píše:Jenom cipem 68 konu z jednajednicky se dostava horkotezko... Chtelo by to odbrzdit. Ale fandim ti, aspon nekdo tady ladi motor a ne jenom plastiky... Nic proti nikomu...
Prostě je tam rezerva, protože i u motorů existuje výrobní rozptyl kvality, protože se musí zahrnout vliv stárnutí atd.
Pro posouzení vlivu čiptuningu by se proto měla naměřit výkonovka před a po přečipování ....
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2