Tankoval jsem vcera v Drazdanech na zkousku Aral Ultimate Diesel. 32 Kc/l, subjektivne to opravdu lepe jede, ale mozna je to jen placebo, ze si jen preju, aby to lepe jelo...
Kazdopadne se ale motor citelne ztisil.
Sranda byla, jak Shell ve svém vyjádření zdůvodnil relativně nízké cetanové číslo. Prý je tento parametr dán náročností trhu (nebo tak nějak to formulovali), což volně přeloženo znamená: českýmu blbečkovi stačí sráč, ale v Německu by nám to neprošlo!
Já nejsem nafťák, ale hodně lidí tvrdí, že když tankují venku, tak je to poznat.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
....právě proto že Mellow tankoval v Drážďanech a právě proto že tankoval u Aralu, tak bych věřil tomu, že by se rozdíl v chodu motoru dal i měřit, natož poznat....
Alpy - Itálie - Jižní Tyrolsko
dálnice, cestovní rychlost cca 120 km/h
4 osoby, celkem dost nákladu, střešní box na lyže, zimní pneu, suchá či mokrá dálnice bez sněhu
palivo OMV Alpin Diesel
najeto cca 1600 km průměrná spotřeba 6,73 l/100 km
P.S. MarekP nás včera večer dvakrát předjížděl na dálnici u Regensburgu směr Rozvadov.
No, jo no. Zastávka na lovení GPS pokladu na hranicích. Jinak při velmi rychlé jízdě po německých dálnicích spotřeba nic moc ....7,9L.........hm těžka noha (jinak jezdím za 6,4)...
Tak jsem absolvoval cestu do Jeseníků s rakví, sáňkami a lyžemi na střeše a za mnou kamoš s Doblem. Je to asi 150 km, takt a rychlost jsem udával já, on mě s Dublem za mnou víceméně brzdil. Jeli jsme svižně, ne razantně!! Já dojel asi za průměr 8 a on za mnou byl také někde okolo 7. Jeho spotřeba kterou se chlubí (4,5 až 6L) šla do háje.
Cestou zpět jsem jel chvíli podle něho (při přejezdu na stejné strase jel sám s JTD za 4,5 az 5). Obce jel 50km/hod (to jezdím vždy také) ale na 4 s 1.400-1.600 otáček, nikdy jsme nejeli zbytečně rychle a zrychlovali jen velice obezřetně, motor spíše podtáčeli. A musím napsat že kašlu na spotřebu, protože takhle mě to nebaví. Jel jsem sice okolo 6L na 100km, ale takhle bych asi někde usnul a vyboural se. Nehledě že po tomhle kodrcání se Mulťákovi vůbec nechtělo za plynem
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Mam Multiplu JTD115 teprve tyden, zatim jen zjistuju jak kde a za kolik , takze moje dosavadni zkusenosti jsou mizive. Ale:
Predchozi majitel jezdil dle PC dlouhodobe za 6.6. Podotykam, ze nevim v jakem rezimu (mesto, mimo mesto, ...). Ja mam zatim dlouhodobe 5.4, pricemz jezdim do prace (Zastavka u Brna-Kurim-Zastavka u Brna) jen mimomesto. Hrozne zalezi jakym zpusobem jedu. Dokazal jsem jet uz i za 5.9 a dnes rano za 4.6 dle PC !!! Byla hrozna mlha, tomu jsem musel prizpusobit jizdu. Sam tomu nemuzu uverit a jsem zvedavej na srovnani udaje PC a vypoctu po prvnim dotankovani z plne do plne. Ten PC musi silene lhat.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Tak opět naše oblíbená spotřeba,moje oblíbená trasa Nový Jičín -Cheb a podotýkám že jsem to chtěl vyzkoušet a normálně tak nejezdím,ale protože jsem měl spoustu času a jel jsem sám což má taky určitě velký vliv ,tak rychlost 100-105km/h /nuda a děs/,ale šokující spotřeba 4,9 l měřeno dotankováním do plna hrdla.
Tak to skoro vypadá ,že je to moje vlákno ?!Vrátili jsme se z Chorvatska viz ,tip na dovolenou /vlákno /a při dodržování rychlostních limitů a 1032 km cesta tam spotřeba 6,17 spokojenost ,4 lidi a milion báglů..K
taky přidám, po návratu z chorvatska, cesta tam cca 970 km, auto naložené po strop a rakev na střeše, nakonci trasy spotřeba dle PC 5,1 litru , takže velká spokojenost...za míň jsem to zatím nejel