porucha systému řízení motoru
Moderátor: peta.smolik
porucha systému řízení motoru
Zdravím všechny chlapi co mi jen trochu poradím, koupil jsem si před 2 měsíci fiat palio weekend 1,2 16V 59kw rok výr. 2003, dnes mi začala blikat kontrolka "porucha systému řízení motoru", ale než to začalo svít už jsem věděl, že se něco děje do kopce se mu nechtělo vyjet, ztrácí někdy i na otáčkách a hlavně se auto třepe - kucká - díky všem za každou radu
- Reklama
Re: porucha systému řízení motoru
Blahopřeji k žihadlu(16V). Já bych zkontroloval kabeláž a konektory od všech snímačů-otáček,poloha vačky,obě lambdy(to by nemělo mít až tak velký vliv),teplota motoru, kolem škrtící klapky snímače a krokový motorek a jiné...,a taky rozvodový řemen a polohu vačky a kliky.VN kabely a svíčky.Taky by to mohlo dělat čerpadlo paliva nebo hlavní relé. To je teda pí.ovin, ale ono to pude.
Re: porucha systému řízení motoru
Tak jsme zajeli přímo do servisu ve fiatu na diagnostiku a byly to ty svíčky a prostřílený kabel kolem něj - vyměnil jsem všechny 4 svíčky a kabel a vše je zase tak jak má být - takže zase pádíme, teď ale řeším jinej problém musím udělat rozvoďák a mám dilema jestli přímo ve fiatu, kde mi dají originál a i s prací prý za 9000 nebo v jiném servise, kde mi dají repliku ale bude to stát 5000 - no nevím jestli jít do repliky nebo do originálu ale díky moc za odpověď v podstatě jsi se trefil - díky moc
Re: porucha systému řízení motoru
dával jsem si sám myslím contitech,náklady i s kladkama cca 2500,-
Palio weekend 1,6 16v 100 po smrti
Re: porucha systému řízení motoru
Teď řeším podobný problém. Někdy se mi rozsvítí kontrolka vstřiku. Byl jsem na diagnostice a tam asi na potřetí zjistili, že je špatná cívka zapalování. Tak vyměním a uvidíme .
Re: porucha systému řízení motoru
Výměna rozvodového řemene-objednej na www.mjauto.cz nebo na www.pop-art.cz .Pokud auto jede dobře a není řemen přeskočený stačí odmontovat plast.kryt-nemusíš hledat polohy kliky a vačky a rovnou můžeš měnit( asi i u tvého motoru je tam ještě klíńák pro posilovač-povolit a sundat) ,ale nesmí se ti během výměny pohnout klika vůči vačce (a naopak).Povolíš kladku,sejmeš řemen a nový nasazuješ od kliky na vačku a musí být natažený(vodní čerpadlo se může točit jak chce) , zuby zapadnout a průvěs musí být u kladky a ten pak kladkou vyšponuješ.Není to až tak těžké a ušetříš spoustu peněz. Po našponování je dobré pro jistotu protočit (ručně-klíčem)a zkontrolovat pozice vačka klika.
Re: porucha systému řízení motoru
Inak ta kontrolka svieti aj ked je problem s termostatom u mna to bolo tesnenie ale problem neskutosny
Re: porucha systému řízení motoru
děkuji moc za radu ohledně výměny řemene , ale horní kladka jeví známky mírnéh opotřebení, mám to taky měnit nebo ne a co myslíte originál kupovat ve fiatu nebo stačí jen replika nebude to blbnout
Re: porucha systému řízení motoru
řemen se mění tuším na 120000km-investice do nových kladek je myslím potřebná a je pokoj na hooodně dlouho.
Re: porucha systému řízení motoru
ještě poznámka-tuším , že máš delší řemen-takže pozor při objenání na počet zubů
Re: porucha systému řízení motoru
a co vodní pumpa musí se taky měnit ???????????????????????
Re: porucha systému řízení motoru
pokud si to děláš sám a neteče tak není důvod,i když se to doporučuje.až začne chcát,tak si to jenom zopakuješ
Palio weekend 1,6 16v 100 po smrti