Klepání/cvakání z motorového prostoru
Moderátor: peta.smolik
Klepání/cvakání z motorového prostoru
Ahoj, mám takový dotaz:
Zatím přesně nedovedu říct, kdy to nastává... Za jízdy (ale jen někdy) a při sešlápnutém plynu slyším z motorového prostoru takové podivné klepání/cvakání, relativně rychlé (takové "trrrrrr"). Když plyn uvolním, hned to přestane, na rychlosti jízdy to zjevně nezávisí. Když pootevřu dveře (za jízdy), ten zvuk slyším opravdu zřetelně. Naopak, když mám zapnuté rádio (normální hlasitost), tak to cvakání snad ani neslyším.
Když to zkouším nasimulovat při stojícím autě, abych slyšel, odkud to jde, tak to skoro ani necvakne a když, tak jen chvilku.
Nevíte někdo, co by to mohlo být a jak je to závažné?
Díky za rady.
Zatím přesně nedovedu říct, kdy to nastává... Za jízdy (ale jen někdy) a při sešlápnutém plynu slyším z motorového prostoru takové podivné klepání/cvakání, relativně rychlé (takové "trrrrrr"). Když plyn uvolním, hned to přestane, na rychlosti jízdy to zjevně nezávisí. Když pootevřu dveře (za jízdy), ten zvuk slyším opravdu zřetelně. Naopak, když mám zapnuté rádio (normální hlasitost), tak to cvakání snad ani neslyším.
Když to zkouším nasimulovat při stojícím autě, abych slyšel, odkud to jde, tak to skoro ani necvakne a když, tak jen chvilku.
Nevíte někdo, co by to mohlo být a jak je to závažné?
Díky za rady.
- Reklama
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Mám ten istý problém. Dlho som hľadal odkiaľ to ide,najskôr sa zdalo že spod prístrojovky ale zosíli to po otvorení ľavých dverí. Zvuk vychádza z pod ľavého blatníka ,je tam (podľa toho čo som čítal tu na fóre) uhlíkový filter a na ňom je zrejme nejaký regulačný ventil alebo relátko ktoré cvaká to sa mi zatiaľ nepodarilo zistiť.Jednoznačne je to ale závislé od zaťaženia motora t.j. keď sa motor trápi a "pomáhame" mu pridaním plynu. Alebo aj na mieste prudkým pridaním z voľnobehu. Súvisí to s príliš bohatou zmesou ,mne sa spolu s cvakaním objavilo aj strieľanie do výfuku(počuť len na mieste pri prudkom pridaní) zahádzané sviečky a občasné neodpaľovanie 2 valca(resp.štart na tri valce -keď sa chytí tak už ide). Včera som šiel na diagnostiku ale pre model z r.98 nemali softvér. Typujem že je buď odpálená lambda a tá to prekrmuje benzínom alebo nejaké iné čidlo nie je v poriadku. Pri studenom štarte mi po naštartovaní vyletia otáčky na viac ako 1500 ot/min a až po chvíli spadnú takže aj predvstrek benzínu je zrejme príliš veľký ale možno je ovplyvnený práve niektorým vadným čidlom. Momentálne riešim štart tak že akonáhle zhasne kontrolka CODE štartujem aby nestihlo prachlastať valce predvstrekom. Akonáhle zaváham a nechám prebehnúť celý predvstrek(počuť bzučanie z motora) chytí len na tri valce.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
No já nepozoruju, že by mi to startovalo na 3 válce, ale přesně jak píšeš, to cvakání se ozývá opravdu spíš až při větším zatížení motoru - např. jízda do kopce (taky jsem si toho všiml až po roce jízdy, kdy jsem jel poprvé "do hor" ).
A ano, je to víc slyšet při otevřených dveřích.
Po nastartování mám 2-3 vteřiny také troch vyšší otáčky, ale srovná se to.
Spotřebu mám v létě průměrně 5,1 - 5,6 dle stylu jízdy, teď v zimě po sněhu je to horší.
Naprázdno se mi to cvakání daří vyprovokovat jen hodně těžko.
Souvislost s uhlíkovým filtrem by mohla být - při plné nádrži (do ujetí cca 100-150 km) cítím smrad z benzínu a podle diskuse tady na fóru by to mohlo být tímto uhlíkovým filtrem. Akorát ho můžu sehnat jen jako originální díl za 5300 Kč a to se mi zdá moc, takže to asi nechám být.
A ano, je to víc slyšet při otevřených dveřích.
Po nastartování mám 2-3 vteřiny také troch vyšší otáčky, ale srovná se to.
Spotřebu mám v létě průměrně 5,1 - 5,6 dle stylu jízdy, teď v zimě po sněhu je to horší.
Naprázdno se mi to cvakání daří vyprovokovat jen hodně těžko.
Souvislost s uhlíkovým filtrem by mohla být - při plné nádrži (do ujetí cca 100-150 km) cítím smrad z benzínu a podle diskuse tady na fóru by to mohlo být tímto uhlíkovým filtrem. Akorát ho můžu sehnat jen jako originální díl za 5300 Kč a to se mi zdá moc, takže to asi nechám být.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Mám podobný problém.Mám Punto MK2,rv.2001 a cca v rozmedzí tak 1500 ot. - 2200 ot. počuť také rýchle cvakanie (nie až také silné) prirovnávajúce pomaly k zvuku šijaceho stroju.je to tieť počuť skor za jazdy ako len pridávaním otáčok na mieste.Tiež som sa snažil vypátrať odkiaľ to ide no nezistil som. Objavilo sa mi to až teraz cez zimu no robí to aj pri zohriatom motore. fakt neviem čo by to mohlo byť. Čo myslíte???
Fiat Punto MK2 1.2/8v 3dv.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
No ,robí to ten filter ale otázka znie prečo? A hlavne neviem čo to na ňom cvaká? Znie to ako cvakanie nejakého relátka ,čo by ale robilo relátko pod blatníkom pri filtri. Keď sa trochu oteplí (nemám garáž) zhodím blatník a trochu sa tam poobzerám.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Pozeral som to v knižke a ten filter by mal fungovať bez akejkoľvek údržby či výmeny ale človek nikdy nevie. Ibaže v knižke bolo uvedené, že to je pod pravým blatníkom. Stačí demontovať 10 šróbov, dať dole podblatník a vraj opticky skontrolovať. Určite to može isť odtiaľ? Poprípade nemyslím, že nový by mal byť nejaký drahý takže keď tak tak výmena,nie?
Fiat Punto MK2 1.2/8v 3dv.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
No jak jsem napsal výše, sehnat jde jenom originální díl a ten je za 5300
To cvakání - přesně tak, je to zvuk jako od nějakého relátka.
Jestli to jde z blatníku si nejsem jistý, protože za jízdy se to i s otevřenými dveřmi těžko zjišťuje a při stojícím autě to skoro neudělá.
Tak nevím... asi to nechám být. V podstatě ani jinou možnost nemám
To cvakání - přesně tak, je to zvuk jako od nějakého relátka.
Jestli to jde z blatníku si nejsem jistý, protože za jízdy se to i s otevřenými dveřmi těžko zjišťuje a při stojícím autě to skoro neudělá.
Tak nevím... asi to nechám být. V podstatě ani jinou možnost nemám
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Mám Punto 2006 a dělá mi to od samého začátku. Prostě když je větší mráz tak to cvaká, někdy víc, někdy míň. Od jara do podzimu to je ok. Jestli ona to nebude spíš vlastnost.....
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
ako vravíš, niekedy viac, inokedy zas menej...asi to nechám aj ja tak aspoň do jary a potom uvidím či to prejde.Nemyslím si, že je to niečo závažné, lebo vlastnosti auta či motora sa tým nijako nezmenili.
Fiat Punto MK2 1.2/8v 3dv.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Na 100% to ide z pod ľavého blatníka ,mne to robí aj pri stojacom aute (keď prudšie pridám)a má to priamy súvis so zaťažením motora ,keď mi ide motor len na 3 valce tak cvakanie počuť vkuse. Bol som na diagnostike ale bohužiaľ nemohli načítať RJ ,v inom servise zase nemali koncovku na pripojenie ,skúsim ešte orig.fiat servis. Auto sme kúpili v lete a vtedy to naozaj nebolo počuť ale auto malo pomerne hlučnú spojku a trochu dieravý výfuk a tieto zvuky mohli prehlušovať cvakanie. Až po oprave spojky(vylomená pružina z lamely) a zavarení výfuku som si začal všímať to cvakanie. Mne to hlavne súvisí aj s tým zahlastávaním motora preto sa spolieham na diagnostiku ,buď je zlá lambda alebo nejaké iné čidlo ,v dôsledku čoho dáva RJ moc bohatú zmes.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Také pozoruji, že to má souvislost se zatížením motoru. Když jedu sám, skoro to nedělá. Stačí jeden spolujezdec a cvakání je tu.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Tak som bol na tej diagnostike ,blbne mi lambda sonda ,uvidím čo sa zmení po výmene.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Daj vedieť potom...Aj čo ťa to stálo.Mne to už nejako prestalo robiť ako ostalo teplejšie tak to nechám tak.
Fiat Punto MK2 1.2/8v 3dv.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Včera a dnes to už nerobilo ani mne (cvakanie)-súvisí to teda aj s vonkajšou teplotou zrejme ,ja mám ale aj problém so štartom na tri valce (jeden -väčšinou druhý z prava sa pri štarte vďaka zlej lambde zachlastá) takže lambdu vymením tak či tak. Univerzálna lambda stojí cca 2000 Sk ,meniť si ju budem sám takže celá oprava keď zarátam aj 500 Sk za diagnostiku ma bude stáť 2500 Sk.Hrabať sa v tom budem až cez víkend.
Re: Klepání/cvakání z motorového prostoru
Lambda vymenená ,auto má väčší výkon a nezachlastáva sa.