Auto: Fiat Punto 55S, rok výroby 1997
Problém: neočekáváný pokles otáček při delší jízdě
Přeji pěkný den. Chtěl bych zdejší experty moc poprosit o radu.
Už 10 let mně můj miláček Fiat Punto bezproblémově vozil, ale teď začal nějak stávkovat. Potíž je v tom, že problémy se projevují zcela neočekávaně a v servisu proto jen kroutili hlavou a nepomohli.
Auto nastartuje zcela normálně a v běžném provozu na krátkých trasách nelze vypozorovat sebemenší problém. Potíže se objeví jen při delší jízdě, řekněme po 50km, někdy po 300km, někdy ujedu 1000km nonstop a žádné problémy nenastanou. Projeví se to tak, že si frčím po dálnici na pětku a najednou škub-škub, pokles otáček, přidávání plynu bez efektu, podřadím na čtverku a po asi 5 vteřinách manipulace s plynem se motor najednou "chytne" a začne zase normálně točit. Po chvíli se problém opakuje, někdy musím podřadit až na dvojku, párkrát se mi stalo, že motor zdechl úplně a musel jsem znovu startovat. Přijde mi to jakoby se motoru nedostávalo benzínu, ale já se v autech vůbec nevyznám, takže možná říkám kraviny. Zatím se mi nepodařilo vysledovat skoro žádnou závislost, nemá vliv zima/léto ani firma benzinky (většinou beru na OMV nebo Shell, natural 95).
Jediné co jsem vysledoval je: vždycky se stav projeví až po ujetí minimálně 50km, ale většinou až po ujetí cca 100km. První známky škubání jsou vždycky při zařazené pětce a rychlosti cca 110-120km/hod. Mnooo, já vím, moc toho není čeho by se člověk mohl chytnout
Už jsem z toho fakt nešťastnej a delší cesta je pro mně stres jak blázen, protože pořád čekám kdy to zdechne úplně a já zůstanu trčet někde na dálnici...
Takže pokud má někdo nějakou radu, budu moc vděčný.
Děkuji
Martin Gabryš, Olomouc
Chcípání motoru-prosííím pomoc
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípání motoru-prosííím pomoc
no presne toto som mal ked som este jadzil na audi 80, kratke vzdialenosti bez problemov, akonahle sa slo niekam dalej, presne tie iste priznaky ako pises, aj ked raz som siel BB-komarno-BB bez problemov a na druhy den po 30km mi to zacalo robit, pomohla vymena palivoveho fitra, to co som s povodneho vylial bola katastrofa, tade snad prechadzali vyfukove plyny, neskutocný bordel
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: Chcípání motoru-prosííím pomoc
Presne jak pise xeromax. Bud to bude filtrem, avsak se divim, ze to v servise nemenili, anebo palivove cerpadlo. Tam se da zjistit tlak, ktery to dava.
Jinak vymena pal. filtru se ma delat kazdych 60tis km.
Hodne stesti...
Jinak vymena pal. filtru se ma delat kazdych 60tis km.
Hodne stesti...
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Chcípání motoru-prosííím pomoc
To Xeromax a Graun
Pánové moc děkuju za informaci. Úplně mi spadl kámen ze srdce. Hned zítra zajedu do servisu a snad to na základě vašich rad vyřešíme
Moc díky.
Martin
Pánové moc děkuju za informaci. Úplně mi spadl kámen ze srdce. Hned zítra zajedu do servisu a snad to na základě vašich rad vyřešíme
Moc díky.
Martin
Re: Chcípání motoru-prosííím pomoc
Tak jaky je vysledek?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Chcípání motoru-prosííím pomoc
Zdravím všechny kolegy
Takže, včera jsem byl v servisu a musím konstatovat, že jste měli pravdu.
Cituji slova opraváře: " Když sem vytáh palivovej filtr, tak v něm divně chrastilo, tak sem ho rozdělal a filtrační membrána byla úplně odtržená od nádobky.To sem kua vživotě neviděl "
Zřejmě palivo nebylo vůbec filtrované a občas nějaká nečistota ucpala trysku vstřikování. Zajímavé na tom je, že před rokem jsem filtr měnil za nový a proto jsem neočekával, že problém bude tam. Podotýkám, že Puntinek je můj miláček a chovám se k němu velmi slušně.
Ještě jednou všem co poradili moc a moc děkuji
Martin Gabryš, Olomouc
Takže, včera jsem byl v servisu a musím konstatovat, že jste měli pravdu.
Cituji slova opraváře: " Když sem vytáh palivovej filtr, tak v něm divně chrastilo, tak sem ho rozdělal a filtrační membrána byla úplně odtržená od nádobky.To sem kua vživotě neviděl "
Zřejmě palivo nebylo vůbec filtrované a občas nějaká nečistota ucpala trysku vstřikování. Zajímavé na tom je, že před rokem jsem filtr měnil za nový a proto jsem neočekával, že problém bude tam. Podotýkám, že Puntinek je můj miláček a chovám se k němu velmi slušně.
Ještě jednou všem co poradili moc a moc děkuji
Martin Gabryš, Olomouc