kravina....kdyz bude zadeklovanej tak ten vetrak toho moc neufouka ten vetrak zene vzduch pres ten chladic a to teplo jde pryc ale kdyz bude foukat do deklu?mafi píše:motor sa neuvari aj kedby bol zadeklovany aj v lete,ved tam mate ventilator ktory sa automaticky spusta aby znizil teplotu ,ked napriklad stojite v lete v zapche a je +35stupnov ,ja mam na HGTcku dva ventilatori neviem ako je natom JTDcko ,ale osobne si myslim ze zadeklovanie teraz v zime nikomu neuskodi ani motoru ,skor prispeje ,aspon si bude drzat prevadzkovu teplotu a bude menej zrat paliva...
Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
Re:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
...hergot tady se to hádá jak u nás doma...!
Můj názor: Větrák tahá vzduch přes chladič, resp. v mým případě přes dva, ještě je tam jeden na klimu (a ještě jeden na mezichladič, ale ten je trošku bokem). Jenže já už psal, že ho nemám zadeklovanej celej, ale asi jen 2/3 plochy, kam jsem se dostal zvenku. Navíc nijak hermeticky, ale jen kartónek před ním, takže kdyby větrák chtěl, může klidně tahat, k lopatkám si vzduch vždycky cestu najde.
Největší fór je v tom, (což mě osobně dost překvapilo), že při půlhodinové jízdě při -5´C se větrák vůbec nespustí. Takže ani nemůže mít problémy s tahem.
A už se nehádejte.....
Můj názor: Větrák tahá vzduch přes chladič, resp. v mým případě přes dva, ještě je tam jeden na klimu (a ještě jeden na mezichladič, ale ten je trošku bokem). Jenže já už psal, že ho nemám zadeklovanej celej, ale asi jen 2/3 plochy, kam jsem se dostal zvenku. Navíc nijak hermeticky, ale jen kartónek před ním, takže kdyby větrák chtěl, může klidně tahat, k lopatkám si vzduch vždycky cestu najde.
Největší fór je v tom, (což mě osobně dost překvapilo), že při půlhodinové jízdě při -5´C se větrák vůbec nespustí. Takže ani nemůže mít problémy s tahem.
A už se nehádejte.....
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 379
- Registrován: 26 lis 2006, 21:07
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re:
Zase ses projevil jako naprostá lama. Ty sis myslel, že ten větřák se přetlačuje s náporem vzduchu a tlačí to dopředu? Ach jo...stifmajstrABARTH píše:kravina....kdyz bude zadeklovanej tak ten vetrak toho moc neufouka ten vetrak zene vzduch pres ten chladic a to teplo jde pryc ale kdyz bude foukat do deklu?mafi píše:motor sa neuvari aj kedby bol zadeklovany aj v lete,ved tam mate ventilator ktory sa automaticky spusta aby znizil teplotu ,ked napriklad stojite v lete v zapche a je +35stupnov ,ja mam na HGTcku dva ventilatori neviem ako je natom JTDcko ,ale osobne si myslim ze zadeklovanie teraz v zime nikomu neuskodi ani motoru ,skor prispeje ,aspon si bude drzat prevadzkovu teplotu a bude menej zrat paliva...
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
no kdyz tam bude naporavej vzduch tak preci nebude tocit vetrak ne? vetrak toci kdyz proste nemas dostateny proudeni takze jedes pomalu nebo stojis takze by toho moc nepretlacoval.......zas mi prislo hloupy aby ten ohratej vzduch zase tahal do motorovyho prostoru....tak promin ze sem te zklamal myslim ze sem uvazoval vcelku logicky
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
logicky opravdu tahá vzduch směrem k motoru páč větrák se ti někdy zapne i za jízdy a pak by jaksi ten proudící vzduch nepřetlačil
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
S tím zakrýváním je to otázka. Dost se o tom taky dohadujeme s kamošem co má Doblo. Můj názor je že pokud je dobrý termostat nemělo by to mít vliv. Ale můžu zkusit, ukazatel teploty, alespoň grafický mám.
Jinak dva chladiče nebo dvojrychlostní by měla mít auta kde je klima. Marea 1,6 měla dvojrychlostní a při zapnuté klimě se hned pouštěl. Za sebou byly dva chladiče na klimu a motor.
Jinak dva chladiče nebo dvojrychlostní by měla mít auta kde je klima. Marea 1,6 měla dvojrychlostní a při zapnuté klimě se hned pouštěl. Za sebou byly dva chladiče na klimu a motor.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Já, ten zadeklovanej, hlásím, že za celý týden, co dojíždím denně do práce a zpátky, si krásně topím, a nikdy se mi nestalo, že by se na některé cestě spustil větrák chladiče byť jen na první rychlost (pro jistotu to kontroluji vždy, když dorazím a motor běží, když zastavím)....
Jinak jsem se koukal, že ta pravá dolní 1/4 plochy mřížky (při pohledu zpředu) je plocha chladiče intercooleru. Takže ten logicky nechám odkrytý - čím studenější vzduch to saje, tím líp. Ale neuvažujte prosím o tom, že se "motor uvaří", nebo že se "uvaří olej a ztratí svoje vlastnosti".
Závěr: můj názor je ten, že pakliže mrzne, motor se chladí dost a dost i se zadeklovaným chladičem (resp. jeho doplními 2/3 plochy).
Doplňuji, že plastový kryt pod motorem ještě pořád nemám. I vana chladí, nejen hlava....
Hawg.
Jinak jsem se koukal, že ta pravá dolní 1/4 plochy mřížky (při pohledu zpředu) je plocha chladiče intercooleru. Takže ten logicky nechám odkrytý - čím studenější vzduch to saje, tím líp. Ale neuvažujte prosím o tom, že se "motor uvaří", nebo že se "uvaří olej a ztratí svoje vlastnosti".
Závěr: můj názor je ten, že pakliže mrzne, motor se chladí dost a dost i se zadeklovaným chladičem (resp. jeho doplními 2/3 plochy).
Doplňuji, že plastový kryt pod motorem ještě pořád nemám. I vana chladí, nejen hlava....
Hawg.
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1987
- Registrován: 01 zář 2007, 15:09
- Bydliště: Trnava - SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
tak tak a ja mam navyse aktivny nasavac na kapote a aj to mi robi tepelne straty , je to vidiet ked je namrznuta kapota a len okolo nasavacu je roztopena namraza ,tak budem musiet v prvom rade zadeklovat nasavac a stym zadeklovanim 2/3 otvoru pre chladic suhlasim , ked som mal punto 1.2 8V tak mi to kurilo aj bez zadeklovania a zachvilocku bol motor teply,lebo bol maly ale tento 1.8ckovi sa strasne pomalicky zahrieva a rychlo aj chladne ,ked tomu nenakladam a idem pod 3000otaciek ,ale iba teraz ked mrzne ,ked nemrzne tak je to ok
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Ohřát tak velké auto je problém(velký vnitřek ,velká okna).Ale nemůžu souhlasit ,že se nedá uvařit.Ventilátor je pouze pomocný chlazení.Zadeklování chladiče kartonem pomůže při krátkých cestách,ale vzhledem k tomu,že multa nemá teploměr je velké riziko!!!Z vlastní zkušenosti vím o čem mluvím.Při přehřátí a natlakování vody povolí nejprve spoje hadic,pak chladič nebo radiátor topení a když toto všechno vydrží tak to odnese tesnení pod hlavou(jak už nekdo psal) a to je drahá záležitost.
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Nikdo asi neplánuje deklovat chladič úplně...
Kamoš s Doblem má pnohodnotný teploměr, tak se rozhodl to vyzkoušet. Musím uznat že to vyřešil kulantně, přidat nebo ubrat lze dle potřeby. Materiál - molitan (ještě ho sehnat v barvě)
Efekt na teplotu motoru a topení poznal ihned.
Kamoš s Doblem má pnohodnotný teploměr, tak se rozhodl to vyzkoušet. Musím uznat že to vyřešil kulantně, přidat nebo ubrat lze dle potřeby. Materiál - molitan (ještě ho sehnat v barvě)
Efekt na teplotu motoru a topení poznal ihned.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
To je héézkýý, takový jemňoučký
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1987
- Registrován: 01 zář 2007, 15:09
- Bydliště: Trnava - SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
dnes som zadekloval nasavac a 2/3 chladica a je to hned poznat ,motor sa rychlesie zohreje ,auto pekne kuri a voda vobec nevrie ,mam dva ventilatori ktore sa pustali aj pocas jazdy v meste alebo ked som stal ,takze ziadny problem
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
fšem
Já, zadeklovaný, hlásím podruhé:
včera jsem jí hnal do Prahy přes Plzeň, tak nějak furt co to šlo, na Zličíně jsem to hodil hned do vodstavnýho pruhu a naklusal pod haubnu: větrák se vůbec nespustil. Věřim tomu, že celou cestu. Voda nevaří, olej na měrce jen teplý....
Jinak zase bych to nějak nehrotil že se hned zkroutí hlava a vylítají spojky na hadicích - na vaření vody je tam kontrolka, ostatně jukněte do návodu, výrobce počítá, že k tomu může dojít, ale je to hlídané....
Já, zadeklovaný, hlásím podruhé:
včera jsem jí hnal do Prahy přes Plzeň, tak nějak furt co to šlo, na Zličíně jsem to hodil hned do vodstavnýho pruhu a naklusal pod haubnu: větrák se vůbec nespustil. Věřim tomu, že celou cestu. Voda nevaří, olej na měrce jen teplý....
Jinak zase bych to nějak nehrotil že se hned zkroutí hlava a vylítají spojky na hadicích - na vaření vody je tam kontrolka, ostatně jukněte do návodu, výrobce počítá, že k tomu může dojít, ale je to hlídané....
-
- Začátečník
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02 zář 2006, 20:42
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Pred zakrytím mi teplomer ukazoval 2 dieliky, len plne naložený a do kopca to stúplo na 3 dieliky. Pred chladič som od hora až dolu navliekol hliníkovú fóliu do stredu chladiča, len toľko čo prešlo pomedzi upevňovacie skrutky a pomohlo to. Teraz mi to zohrieva na 3 a v záťaži na 4 dieliky. Prekrytá je asi polovica chladiča takže žiaden problém je tam dosť veľká plocha na prípadne dochladenie.
2001, 1.9 JTD 81 kW