Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!

Všeobecná témata týkající se motoru, např. servo, topení, rozvody apod.

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!

Příspěvek od bikus »

Stará známá věc z doby, kdy jsme my i naši tátové zakrývali v zimě chladič, funguje až překvapivě dobře i u Mloka....
Nasoukal jsem kryt z nějakého pohlíkovaného kartónu před chladič (jde to asi jen zvenku otvory mezi plastovou mřížkou) a zakryl tak jeho dolní 2/3 plochy (tu štěrbinu co je pod haubnou se mi nepovedlo) a rázem to topí skoro hned. Dříve po cestě ráno do práce při -10´C jsem teplý vzduch cítil až po 10-11 km, nyní topím hned za městem, to je řádově sotva 5 km. Teploměr můj Mlok nemá, takže hodnoty po mě nechtějte, ale funguje to sqěle...
Reklama
 

mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mafi »

no vyskusam:)
cervenydrak
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 12 zář 2008, 07:37
Bydliště: Střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cervenydrak »

Je pravda že mi to netopí. ale nemáme tam teploměr takže nevíš přesně jestli to nevaří nebo co to vlastně dělá.. Tenhle experiment bych moc nepropagoval. Už jsem dělal tři tyhle motory, jsou nějak moc náchylné na přehřátí a odnese to těsnění pod hlavou. Myslím 1.6 benzín s naftou jsem nesetkal.
1,6 16V BiPower
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepik »

Raději si vyměň termostat a nemusíš riskovat se zakrytým chladičem.Přehřátý polosyntetický nebo syntetický olej natrvalo ztratí svoje vlasnosti.Minerálnímu oleji přehřátí nevadilo.Na to taky pozor.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bikus »

...no, neříkám, že je blbost, že by se motor přehřál, ale ani mi to popravdě nenapadlo: chladič není zakrytý celý, navíc je furt mráz, a při 90 km/h motor na 5-ku točí asi 1.800 ot./min., takže se podle mě uchladí.
A navíc, když zastavím a vylézám z auta, mezitím co nechávám motor dotočit (kvůli turbu), nikdy jsem neslyšel běžet větrák na chladiči na dvojku rychlost.
Ještě se zeptám expertů a budu sledovat motor na místě, abych si byl jistý, že se nepřehřívá...
Každopádně díky za upozornění, logiku to má . . . .
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

pak se oteply zapomenes na to pojedes za kamionem do kopce a upeces to :lol: :lol:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Karlík
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 11 led 2007, 08:51
Bydliště: Týn nad Vltavou

Příspěvek od Karlík »

bikus píše: a při 90 km/h motor na 5-ku točí asi 1.800 ot./min.,
Tohle odhaduješ, nebo máš otáčkoměr? A pokud máš otáčkoměr, tak by mě zajímalo co máš za motor? Mě to točí u Multijetu na 5-ku při 90km/h asi 2200ot/min. Jinak v tomhle mrazu mi to začíná foukat teplý při volný jízdě tak po 5 až 6 kilometrech.
Stilo MW 1.4 16V
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bikus »

4 Karlík

...no dobře, jen jsem si ty otáčky typnul...
Ale fakt je ten, že jsem teď odpoledne přijel z práce, 22 km plynulou jízdnou do 90 km/h, při našich -2´C, a hned jak jsem vjel do města, jsem zastavil a zkontroloval větrák, a ani se netočil. Takže to ani nesepne větrák, natož aby se motor přehříval. A po 3 minutách stání se stále větrák nespustil.
A pro další pochybovače: byl jsem před Vánoci na diagnostice a vím, že jednička i dvojka rychlost na větráku stopro funguje.
Závěr: odhaduji, že se motor v zimě se zčásti zadeklovaným chladičem se neuvaří.
mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mafi »

motor sa neuvari aj kedby bol zadeklovany aj v lete,ved tam mate ventilator ktory sa automaticky spusta aby znizil teplotu ,ked napriklad stojite v lete v zapche a je +35stupnov ,ja mam na HGTcku dva ventilatori neviem ako je natom JTDcko ,ale osobne si myslim ze zadeklovanie teraz v zime nikomu neuskodi ani motoru ,skor prispeje ,aspon si bude drzat prevadzkovu teplotu a bude menej zrat paliva...
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!

Příspěvek od bikus »

4 mafi

...vďaka, moj nazor, moja reč...
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!

Příspěvek od Minimaxa »

sprominutím, BLBOST, Multipla se neohřeje ani když blafe na místě, tak ani žádné zakrývání chladiče nepomůže :mrgreen:
www.minimaxa.cz
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!

Příspěvek od bikus »

...tak že by snad nebylo poznat, když někdo chladič odpojí úplně....?

Já před tím topil kvalitně po 12-14 km. Teď po zakrytí chladiče už po 4 km krááásný teplo.
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!

Příspěvek od Minimaxa »

já to řeším Pandou :lol: :D
www.minimaxa.cz
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!

Příspěvek od mad mike »

no jo papír funguje vždy, ale co třeba zkontrolovat a vyměnit termostat :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!

Příspěvek od bikus »

....když já si právě nemyslím, že je s autem něco špatně, třeba termostat.
Přičítám to na vrub tomu, jak mrzne. Je to přeci diesel - blok jak hrom, halda železa, venku -12´C....
Benzín se ohřeje rychleji, a zase rychleji chladne. To je známá věc.
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - všeobecně“