Končí výroba vozu Multipla a Croma bez nástupce, do výroby přichází Bravo Kombi, Linea dostane silnější motor M-Jet s obsahem 1,6 ovšem jen o výkonu 105PS, a začíná se vyvíjet nové mini MPV ovšem bez jakékoli návaznosti na Multiplu
Vraťme se ke spotřebě... jaké faktory ovlivňují spotřebu JTD? Řekněme že já jezdím asi za 7-8 L/100km. Přijde mi to proti Vám ostatním hodně, dneska jsem ze sebezapřením dojel do práce za 6,4.
Co může z technických závad zvednout mou spotřebu od 1-2 L na 100 km?
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Končí výroba vozu Multipla a Croma bez nástupce, do výroby přichází Bravo Kombi, Linea dostane silnější motor M-Jet s obsahem 1,6 ovšem jen o výkonu 105PS, a začíná se vyvíjet nové mini MPV ovšem bez jakékoli návaznosti na Multiplu
To znamená, že až zase našetřím stotřicet vočí, tak si budu moci dovolit jednu z posledních Multí, jen doufám, že mi ta současná vydrží tak dlouho, zatím je to miláček (jo, a taky už se nesmím množit )
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
...si hroznej hnídopich!
Asi jsem někomu naletěl, když jsem to zahlídnul v inzerátu na Mobile.de, že loňský Mlok má 130 k.
Jinak motor 140 k. u Fiatu existovat musí, za to dám krk, páč můj brašule má Štýlo Wagon 2005 1.9 M-Jet 16V 140 k. 6-ti kvalt.
A to je snový tunning pro mého Mloka. Taková kombinace auta a motoru už by na trhu neměla konkurenta...
Jinak doufám, jak už někdo jiný naznačil, že až za 5 let vyberu Lišku, bude zase k mání nějaký slušný Mlok za 150 kolíků, do 100 tis. km, sice s hranatými světly vpředu i vzadu, takže vlastně poloviční mlok...
140 koní 16V multijet byl přechodnej typ ,který byl nyhrazen 150 koňovym motorem z důvodů špatného plnění emisních limitů a montoval se asi jenom do Stila.
Jinak 120k v Multiple je 8V a má snad i vymezování ventilových vůlí ne hydroštelama ,ale mechanickýma stavítkama.
Spotřebu u Multijetu mám jenom podle PC, skutečnou jsem na stojanu neměřil. A na trati 140km (40km dálnice a zbytek okresky a něco málo město) kdy po dálnici jedu 130km/h a okresky do 110km/h je průměr podle PC 6,2l. Ale pokud se jede jen dálnice a to rychlostmi okolo 150-170 ,tak spotřeba je někde okolo 8,5-9 litrů. Chybí tomu prostě 6-tá rychlost.
4 Karlík ... no, tak tady bych se asi hádal:
já mám v knížce k autu napsáno, že můj Mlok (1.9 JTD 105 r.v. 2000) má hydroštely (proto to typické klepáníčko ventilů než vyjedu v mrazu z garáže, které po 1 km ustane, když se olej v motoru trošku ohřeje a vůle se vymezí, páč se do hydroštelů olejíček natlačí) a mimojiné i filtr pevných částic ve výfuku (to mi taky příjemně překvapilo)....
taky bych se hádal
Myslím, že JTD 105 má ventilovou vůli řešenou podložkami.
Na filtr pevných částic bych nevsadil ani zlámanou grešli. Je tam oxidační katalyzátor. Jestli se té výfukové brzdě dá takhle říkat...
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
kejml píše:taky bych se hádal
Myslím, že JTD 105 má ventilovou vůli řešenou podložkami.
Na filtr pevných částic bych nevsadil ani zlámanou grešli. Je tam oxidační katalyzátor. Jestli se té výfukové brzdě dá takhle říkat...
Jo u toho MTJ to budou zřejmě taky podložky(až tak sem to nezkoumal), každopádně u těch 8V modelů nejsou hydroštely napsaný.
A DPF u JTD105 asi opravdu nebude.
...jo, jo: slyšel jsem "tunery", že DPF sebere pár koníků...
A když máš DPF, má to i oxidační katík, jako naše starý JTDčka ?
Možná, kdybys´ vykuchal i katík i DPF, vyleštil svody a dal tam "KáeNko" filtr na sání, možná bys´ z toho dostal o dobrejch 15 kobylek navíc....
...jo, jo: slyšel jsem "tunery", že DPF sebere pár koníků...
A když máš DPF, má to i oxidační katík, jako naše starý JTDčka ?
Možná, kdybys´ vykuchal i katík i DPF, vyleštil svody a dal tam "KáeNko" filtr na sání, možná bys´ z toho dostal o dobrejch 15 kobylek navíc....
Já nic tunit nebudu, mě jde spíš o to ,že až se vysype tak jsou to zbytečný prachy navíc. Ten oxydační katalysátor je tam taky.
4 Karlík
...jasný - v pohodě, souhlasím, schvaluji. Já jen že i takoví jsou. Bohužel někdy i mezi námi.
Ono všechno na tom autě k něčemu je....
fšem
Dneska jsem dotankoval po hrdlo. Na poslední plnou jsem ujel 1.010 km, to je průměr 6.33 km. Chtěl jen říct, že jsem se hecnul, a zkusil i v mrazech jezdit co nejšetrněji. Jenže za takovéhle číslo, znamená jezdit doslova jak úchyl: Nikdy ne víc než tachometrových 90 km resp. 50, takže ve skutečnosti hluboko pod limity. Z kopce furt zařazeno, žádný stání a topení, ve městě hned jako to jde řadit "5-ku", pakliže někdo jiný jede 80 km/h tak nepředjíždím: co vám budu povídat. Byl to dlouhý měsíc. Závěr: Potvrdilo se všeobecně známé tvrzení, že styl jízdy se u dieslového motoru projevuje jen malou změnou spotřeby, narozdíl od zážehových agregátů... Myslím, že kdybych jezdil jako "normální" člověk, nebude to přes 7,0.....