nazor na 1,9JTD

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Uživatelský avatar
nero30
Fiaťák
Příspěvky: 52
Registrován: 17 pro 2008, 18:52

nazor na 1,9JTD

Příspěvek od nero30 »

Zdravim vsetkych majitelov tohoto skveleho auta.asi pred dvoma tyzdnami som sa stal majitelom multiply 1,9JTD 2001.chcem sa vas opytat aky mate nazor na 1,9-ku JTD.moja ma najazdene 191000km.ma niekto motor,ktory ma tolko najazdene?ako to slape po 200000km.dik za skusenosti.
VELA STASTNYCH KM
Reklama
 

Kubanec
Fiaťák
Příspěvky: 128
Registrován: 18 úno 2007, 09:54
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Kubanec »

Ahoj ,vítám Tě mezi šťastnými majiteli MLOKŮ,motor JTD je absolutně super a nemusíš mít strach,obávám se že motor bude to poslední co Tě na tomhle autě bude trápit,určitě bych hned vyměnil olej a rozvody a nechal seservisovat klimu.....jinak na motor ani nevím co bych mu vytknul,silný a skromný já mám najeto 197 000km a ještě spoustu před sebou,říká se že 300 000 je minimum spíše 500 000km co se výdrže týče,snad jen pozor na naftu chce to kvalitu a pak budeš spokojen ,já na něj nedám dopustit spíše teď po 5 letech co jezdíme s naším mlokem mám dilema jaký jiný vůz zakoupit,protože praktičtější auto neexistuje ,ale přece nebudu jezdit celej život v jedný Multiple....??tak hodně štěstí,třeba na sebe někdy někde blikneme,protože multiply se hned tak nezbavím K.
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
Uživatelský avatar
nero30
Fiaťák
Příspěvky: 52
Registrován: 17 pro 2008, 18:52

Příspěvek od nero30 »

...si ma potesil.zatial som nadmieru spokojny.samozrejme ze olej hned po sviatkoch vymenim,rozvody budu musiet pockat do jari/vizualne su este ok/.....potom este vychytat drobne "muchy"a dufam,ze bude sluzit.........maj sa
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bikus »

4 Nero30

...souhlasím se vším, co tu bylo napsáno. Kvalitní olej (kvůli hydraulickým zdvihátkům ventilů, zvlášť teď když mrze), kvalitní nafta (kvůli vstřikům) a kvalitní žhavicí svíčky a motor musí šlapat půl milionu km. Rozhodně by měl přežít auto jako celek.
Jen jedna technická poznámka: s rozvody nečekej ani den, pakliže nemáš naprostou jistotu, že byly dělané podle předepsaného intervalu. První výměna je tuším po 100 tis., pak každá další stejně tak. Vizuálně podle mě nepoznáš nic. Navíc řemen je zakrytý. Rozvoďák praskne, anebo se jeho kladka zadře jen jednou jedinkrát a až se tak stane, a písty se potkají s ventily, bude to na nový motor....
Uživatelský avatar
nero30
Fiaťák
Příspěvky: 52
Registrován: 17 pro 2008, 18:52

Příspěvek od nero30 »

mas plnu pravdu.viem co dokaze narobit prasknuty remen a hlavne na dieslovom motore............fakt ich asi budem musiet vymenit co najskor.
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Re: nazor na 1,9JTD

Příspěvek od Matess »

První výměna rozvodů by měla být ve 120.000 Km
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od kejml »

bikus píše: ...Kvalitní olej (kvůli hydraulickým zdvihátkům ventilů, zvlášť teď když mrze)...
...bych se i do krve zhádal, že JTD 8V motory NEMAJÍ hydroštely...
Zbytek podepisuju,
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Uživatelský avatar
nero30
Fiaťák
Příspěvky: 52
Registrován: 17 pro 2008, 18:52

Re: Re:

Příspěvek od nero30 »

kejml píše:
bikus píše: ...Kvalitní olej (kvůli hydraulickým zdvihátkům ventilů, zvlášť teď když mrze)...
...bych se i do krve zhádal, že JTD 8V motory NEMAJÍ hydroštely...
Zbytek podepisuju,
Dnes som bol na vymenu rozvodov v servise.mylis sa JTD 110 8v hydraulicke zdvihatka ma.aspon tento co mam ja.
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: nazor na 1,9JTD

Příspěvek od bikus »

Prosím někoho, kdo má tu možnost, aby zjistil fyzicky, třeba od servisáka, který dělal rozvody, jestli motory typu JTD 105 a JTD 110, to je kolem roku 1999 až 2001, který má podle mě asi 90% registrovaných uživatelů tohoto fóra, mají ty hydroštely nebo ne.
Nováček "nero30" dal za pravdu mně, který si doteď myslel, že je tam má a pak jste mi přesvědčili o tom, že jsem se zmýlil a já si od té doby myslím, že je tam nemám....
Děkuju.
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:

Příspěvek od kejml »

nero30 píše:Dnes som bol na vymenu rozvodov v servise.mylis sa JTD 110 8v hydraulicke zdvihatka ma.aspon tento co mam ja.
JTD 110? Myslíš 81 kW / 8V, nebo 110 kW / 16V?
Viděls ty hydroštely, nebo Ti to mechanik říkal?
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Uživatelský avatar
nero30
Fiaťák
Příspěvky: 52
Registrován: 17 pro 2008, 18:52

Re: Re:

Příspěvek od nero30 »

kejml píše:
nero30 píše:Dnes som bol na vymenu rozvodov v servise.mylis sa JTD 110 8v hydraulicke zdvihatka ma.aspon tento co mam ja.
JTD 110? Myslíš 81 kW / 8V, nebo 110 kW / 16V?
Viděls ty hydroštely, nebo Ti to mechanik říkal?
fyzicky nie,mam tam JTD 110,81kw 8V.ked som sa ho na to pytal,tak tiez si nebol isty,ale pozeral to v nejakom katalogu podla typu motora a presvedcil ma ze ma "hydrostely" na 100%..........no nic skusim to este aj ja overit u inych servisakov.tiez by ma to zaujimalo.
Uživatelský avatar
radekrat
Znalec
Příspěvky: 770
Registrován: 17 úno 2008, 20:31
Bydliště: Brno

Re: nazor na 1,9JTD

Příspěvek od radekrat »

Hydrostely nemaji. Je to stejnej motor co se daval do Marejky a hydrostely se davali az od Stila - tj. 2001 nahoru do JTD 115.
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: nazor na 1,9JTD

Příspěvek od bikus »

4 radekrat

...takže když nemám hydroštely, tak tam budu mít takový ty lesklý, přesný a drahý podložky....? Yes ?
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Re: nazor na 1,9JTD

Příspěvek od Matess »

Jako Blondýna: A já?? :?: :?: :?:
1,9 JTD 85kW r.v. 2004 (zatím jsme se věnovali 77 a 81kW)
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
mishelin85
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 17 led 2009, 15:55

Re: nazor na 1,9JTD

Příspěvek od mishelin85 »

Ahojte! Asi tak pred rokom a pol som si kupil Fiat Brava 1.9 JTD. Motor JTD je skveli ide ako hodinky! Ale mam tam ine problemy! Chcel by som sa Vas spytat Mate k tomuto motoru JTD nejaku prirucku? Ak ano mohol by si ju tu hodit? Velmi by mi pomohla! DIK!
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“