nevrací se kliky
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
-
- Začátečník
- Příspěvky: 16
- Registrován: 12 srp 2008, 16:38
- Bydliště: MÁM CELKEM V POHO
- Kontaktovat uživatele:
nevrací se kliky
přestaly se mi vracet venkovní kliky na otvírání dveří nevíte co stim nebo stalo se to někomu ? Já jsem to zkoušel zvenku namazat že třeba se ty palsty nějak nevim co a nepomohlo za každou odpověď děkuju
FIAT MULTIPLA 1,9JTD 81Kw, FIAT 500 / 1963
- Reklama
RE
Me to teda dela jen klika u ridice, prostrikal jsem to WD40 a taky zadna zmena...
-
- Začátečník
- Příspěvky: 16
- Registrován: 12 srp 2008, 16:38
- Bydliště: MÁM CELKEM V POHO
- Kontaktovat uživatele:
takÿ jsem tam nastříkal sprej a nic, no nic o víkendu teda v neděli bych měl mít časík tak ty dveře rozeberu vyndám to celý ven a zkusim to promazat venku nebo tam třeba něco nadju dám vědět jak jsem dopadl jinak taky mi to dělá klika u řidiče a spolujezdce
FIAT MULTIPLA 1,9JTD 81Kw, FIAT 500 / 1963
Tento návod jsem sem dával cca před rokem a půl. Týká se to ale zadních dveří, snad ti to pomůže.
Autor Zpráva
pacholda
Fiaťák
Založen: 2.3.2007
Příspěvky: 83
Bydliště: Podkrkonoší
PříspěvekZaslal: st březen 07, 2007 9:46 pm Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek
Takže, připrav se na to že, aby ses dostal ke klikám - respektive se jedná o jeden jediný šroubek - musíš odstrojit skoro celé dveře.
Potřebné nářadí: plochý šroubovák, křížový šroubovák, sada imbus klíčů, olej, vazelína, ...a hodně trpělivosti
Potřebný čas: cca 60min
Nejprve musíš odmontovat madlo na dveřích. To drží na třech šroubech (imbus). Dva najdeš pod umělohmotnýmy krytkamy, které sundáš pootočením slabým šroubovákem, třetí šroub se skrývá pod popelníčkem. Nejdřív vyndej popelník. Potom musíš šroubovákem vypáčit ten díl, ve kterém popelník drží (bacha musíš docela zabrat). Tím se ti odkryje třetí šroub (imbus). Ještě než začneš povolovat šrouby, tak si sundej kolíbku na ovládání stahování okna. Tu musíš taky vypáčit šroubovákem tahem nahoru, to jde docela snadno, potom ještě sundej kolíbku z kabelu, aby šel kabel protáhnout dírou. Po demontáži madla sundej kolík k zamykíní dveří zevnitř. Ten sundáš tahem nahoru - HODNĚ ZABER!!!. Tapecíruňk sundáš též brutální silou - chytni ho vespod a trhni k sobě, tím uvolníš spodní část (drží na umělohmotných špuntech), potom tahem nahoru tapecíruňk sundáš úplně. Teď se ti odkryje pohled na bílou polyuretanovou pěnu tu musíš opatrně odlepit, ať ji nepotrháš. Pod pěnou se skrývá kryt z černé umělé hmoty, z něj vytáhni příchytky, které drží kabel. Kryt drží na třech šroubech, ty odšroubuj (křížový šroubovák) a kryt vyjmi ze dveří - je to jako ježek v kleci. Teď jsi se konečně dostal ke šroubku, který drží kliku (imbus), druhý šroubek se nachází v lemu dveří po umělohmotnou krytkou. Když povolíš oba šroubky tak kliku vyndáš. Na klice je gumové těsnění, to sundej a máš holou kliku - zezadu je pružinka. Já jsem do pantů nalil převodový olej a poctivě otvíral a zavíral cca 15min, až konečně pružinka překonala odpor pantů. Pružinku jsem poté nakonzervoval vazelínou. Opačným postupem dáš dveře opět dohromady. Ty druhé už půjdou samy:-)
Dej vědět jak jsi dopadl.
_________________
Multi 1,6 16V
Autor Zpráva
pacholda
Fiaťák
Založen: 2.3.2007
Příspěvky: 83
Bydliště: Podkrkonoší
PříspěvekZaslal: st březen 07, 2007 9:46 pm Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek
Takže, připrav se na to že, aby ses dostal ke klikám - respektive se jedná o jeden jediný šroubek - musíš odstrojit skoro celé dveře.
Potřebné nářadí: plochý šroubovák, křížový šroubovák, sada imbus klíčů, olej, vazelína, ...a hodně trpělivosti
Potřebný čas: cca 60min
Nejprve musíš odmontovat madlo na dveřích. To drží na třech šroubech (imbus). Dva najdeš pod umělohmotnýmy krytkamy, které sundáš pootočením slabým šroubovákem, třetí šroub se skrývá pod popelníčkem. Nejdřív vyndej popelník. Potom musíš šroubovákem vypáčit ten díl, ve kterém popelník drží (bacha musíš docela zabrat). Tím se ti odkryje třetí šroub (imbus). Ještě než začneš povolovat šrouby, tak si sundej kolíbku na ovládání stahování okna. Tu musíš taky vypáčit šroubovákem tahem nahoru, to jde docela snadno, potom ještě sundej kolíbku z kabelu, aby šel kabel protáhnout dírou. Po demontáži madla sundej kolík k zamykíní dveří zevnitř. Ten sundáš tahem nahoru - HODNĚ ZABER!!!. Tapecíruňk sundáš též brutální silou - chytni ho vespod a trhni k sobě, tím uvolníš spodní část (drží na umělohmotných špuntech), potom tahem nahoru tapecíruňk sundáš úplně. Teď se ti odkryje pohled na bílou polyuretanovou pěnu tu musíš opatrně odlepit, ať ji nepotrháš. Pod pěnou se skrývá kryt z černé umělé hmoty, z něj vytáhni příchytky, které drží kabel. Kryt drží na třech šroubech, ty odšroubuj (křížový šroubovák) a kryt vyjmi ze dveří - je to jako ježek v kleci. Teď jsi se konečně dostal ke šroubku, který drží kliku (imbus), druhý šroubek se nachází v lemu dveří po umělohmotnou krytkou. Když povolíš oba šroubky tak kliku vyndáš. Na klice je gumové těsnění, to sundej a máš holou kliku - zezadu je pružinka. Já jsem do pantů nalil převodový olej a poctivě otvíral a zavíral cca 15min, až konečně pružinka překonala odpor pantů. Pružinku jsem poté nakonzervoval vazelínou. Opačným postupem dáš dveře opět dohromady. Ty druhé už půjdou samy:-)
Dej vědět jak jsi dopadl.
_________________
Multi 1,6 16V
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu