Dobry den,
Rada bych vas pozadala o radu, protože jsem ze svého auta uz nešťastna a v autorizovanem servisu Fiat na Hloubetine nejsou schopni mi pomoci.
Moje potize zacaly, když jsem mela po nastartovani na volnoběh problem a padaly mi otacky. Bylo mi sdeleno, ze je to svickama a tak jsem je nechala vymenit za znacku Brisk, jedna svicka stala asi 300. Problemy ve volnobehu zmizely, ale bohužel se objevily jiné. Auto po razeni nejčastěji 2 zacalo zlobit stylem skubani, vždy po pridavani plynu. Absolvovala jsem cestu po D1 asi 300km a auto jelo v pohode. Druhy den rano jsem nastartovala a zacala blikat kontrolka spalovani, auto nechtelo jet, spatne tahlo a rozjizdela jsem se při 4000ot. Dojela jsem do servisu, kde mi sdelili, ze mi odesla svicka u druhého valce, kterou vymenili a zase vse bylo ok. Absolvovala jsem další cestu po D1 a auto vydrzelo pouze 200km, kontrolka se rozblikala a auto prestalo tahnout. Musela jsem v tomto stavu dojet 100km, auto se cele klepalo, ale dojelo. V servisu mi sdelili, ze si musim vymenit kabely u svicek. Ucinila jsem tak. Bohužel další problem, když jsme s autem jeli, rozblikala se kontrolka, ale auto jelo normalne. Navštívila jsem servis, protože od vymeny kabelu neubehlo ani 14 dni. Po zmatecnem popsani co memu autu je jsem odjela. Bylo mi sdeleno, ze jsem asi tim spatnym spalovanim znicila lamdasondu, kterou, ale před temi 14 dny kontrolovali a byla OK. Technik mi řekl, ze s tim, ale jezdit muzu, ze to nebude mit na tah auta vliv, jenze ouha, vydala jsem se na Moravu a cestou z Bohnic jelo auto ok, bohužel uz na Chodove jsem byla nucela jet zpet, protože auto prestalo tahnout, samozrejme ze po pridavani plynu se kontrolka opet rozblikala. Rozjizdela jsem na 4500ot. Auto rvalo, ale jelo, ale silenym hopsavym stylem. Zjistila jsem, ze toto dela jen při zahrati. Jinak startuje za studena v pohode i jede v pohode, cca po hodine jizdy zacne takto vyvadet. Znamy servisak mi rikal, ze by to opravdu mohly delat svicky, které jsme tam dali nove a asi autu nesedi, padaly navrhy jako civka atd. Nemate někdo podobnou zkušenost??? Jsem uz zoufala, v servisu nemaji zajem mi pomoci. Diky moc za jakoukoli připomínku ci i pripadny kontakt na servis, kde by mi byli ochotni pomoci. Praha a okoli. Mam Fiat Punto, rok 2001, obsah 1,2, 16V
Punto a kontrolka spalovani
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Kromě toho, že ty svíčky byly neuvěřitelně předražené, je to blud. Svíčky Brisk jsou standardní, ani horší, ani lepší než jiné značky.Pitak píše:Cau jak uz jsem tady cetl tak kdyz das do punta svicky znacky brisk tak to auto bude delat problemy porad.Svicky jedine NGK ty jsou nejkvalitnejsi a jestli jsi nekde dala za svicku Zn:Brisk 300,- tak te pekne natahly,protoze ty stoji 150,- vsechny 4.
Lambda sondu bych zatím nechal, jak je a ukvapeně ji neměnil (když jouda v servisu neví, co má dělat, pronáší dvě kouzelná slovní spojení - "lambda sonda" a "řídicí jednotka") a soustředil se na kabely a zapalovací cívky.
Pokud bude jedna ze svíček po kuckavé jízdě černá, zatímco ostatní hnědé nebo šedé, je chyba velmi pravděpodobně ve svíčce, kabelu nebo cívce. Kompletní sada zapalovacích kabelů obvykle stojí kolem 500,- Kč.
Cívku i kabely lze proměřit multimetrem, nemám ale k dispozici konkrétní údaje pro 1,2 16V.
Punto 55S Mk I
Svicky brisk mozna jsou standardni, ale rozhodne nejsou do punta vhodne, alespon do 16V. Take jsem mel Brisky, naposled Rovnez jsem stravil chvili v servisu, nez se me zeptali, co ze tam mam za svicky..ted mam NGK a pohodicka, sice cena vyssi (260/svicka), ale aspon to funguje jak ma. S briskem auto kuckalo a motor se trepal na volnobeh.
Jinak jak pise corleone. Pricinou rozsvecujici se kontrolky motoru muze byt u 16V take vadne cidlo polohy vacky..
Jinak jak pise corleone. Pricinou rozsvecujici se kontrolky motoru muze byt u 16V take vadne cidlo polohy vacky..
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Mno jak se tady pise. Vse se da promerit a proverit pomoci multimetru.
1) Kabely - max hodnota do 10kOhm - pokud je vice, vymenit celou sadu, kazdy kabel ma jinou delku, jiny hodnota odporu...max hodnota je vsak dana. Dobre delaji v Tesla Blatna
http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... 59#results
2) LS se da kontrolovat take pomoci multimetru - pokud do konektoru napichnete dva spendliky (do zapojeneho konektoru zboku - cerny signalni a sedy kostrici) tak muzete za chodu zmerit hodnoty napeti. Musi se menit napeti od 0 do 1V. Optimalni hodnoty spravne LS jsou 0.2V. Meri se to vzdy za provozni teploty, kdy LS musi pracovat.
3) cidla teploty vzduchu a vody - da se take zmerit, hodnoty presne nevim na Tvuj typ, ale musi se menit v zavislosti na teplote, pozor je tam NTC charakteristika (negativni) se vzrustajici teplotou klesa ohmicky odpor.
Ty svicky Brisk bych doporucoval vymenit za origo NGK, ktere tam maji byt. Ta cena je okolo 100-130Kc/ks!!! Podle katalogu tam budes mit bud DCPR8E-N nebo DCPR7E-N.
http://ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=2408 (cena necele 3 US$)
http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=6 ... AT&m=Punto
Jinak uprimnou soustrast a doporucuji si najit jiny servis, ne takove fusery a vydriduchy. Holt vidi zenskou tak holi a holi
1) Kabely - max hodnota do 10kOhm - pokud je vice, vymenit celou sadu, kazdy kabel ma jinou delku, jiny hodnota odporu...max hodnota je vsak dana. Dobre delaji v Tesla Blatna
http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... 59#results
2) LS se da kontrolovat take pomoci multimetru - pokud do konektoru napichnete dva spendliky (do zapojeneho konektoru zboku - cerny signalni a sedy kostrici) tak muzete za chodu zmerit hodnoty napeti. Musi se menit napeti od 0 do 1V. Optimalni hodnoty spravne LS jsou 0.2V. Meri se to vzdy za provozni teploty, kdy LS musi pracovat.
3) cidla teploty vzduchu a vody - da se take zmerit, hodnoty presne nevim na Tvuj typ, ale musi se menit v zavislosti na teplote, pozor je tam NTC charakteristika (negativni) se vzrustajici teplotou klesa ohmicky odpor.
Ty svicky Brisk bych doporucoval vymenit za origo NGK, ktere tam maji byt. Ta cena je okolo 100-130Kc/ks!!! Podle katalogu tam budes mit bud DCPR8E-N nebo DCPR7E-N.
http://ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=2408 (cena necele 3 US$)
http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=6 ... AT&m=Punto
Jinak uprimnou soustrast a doporucuji si najit jiny servis, ne takove fusery a vydriduchy. Holt vidi zenskou tak holi a holi
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16 lis 2008, 22:24
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
diky za Vase rady. Vcera jsem v servisu nechala auto premerit a vymenit svicky. Kupodivu zjistili, ze jsou tam opravdu nejake se 4 zazehy (koncovkami-nevim jak se to presne nazyva ), ktere opravdu do 16V Punta nepatri. Diagnostika uz neukazuje nic, ani na zahratem aute, tak snad je problem vyresen. Uvidime o vikendu, kdy jedeme mimo Prahu. Kazdopadne diky za Vase reakce.
diky za Vase rady. Vcera jsem v servisu nechala auto premerit a vymenit svicky. Kupodivu zjistili, ze jsou tam opravdu nejake se 4 zazehy (koncovkami-nevim jak se to presne nazyva ), ktere opravdu do 16V Punta nepatri. Diagnostika uz neukazuje nic, ani na zahratem aute, tak snad je problem vyresen. Uvidime o vikendu, kdy jedeme mimo Prahu. Kazdopadne diky za Vase reakce.
Je to ctyrbodove jiskriste, snad to mas vyresene a bude to ke Tve spokojenosti. V kazdem pripade bych doporucil ty fusery vymenit takesusann píše:Ahoj,
diky za Vase rady. Vcera jsem v servisu nechala auto premerit a vymenit svicky. Kupodivu zjistili, ze jsou tam opravdu nejake se 4 zazehy (koncovkami-nevim jak se to presne nazyva ), ktere opravdu do 16V Punta nepatri. Diagnostika uz neukazuje nic, ani na zahratem aute, tak snad je problem vyresen. Uvidime o vikendu, kdy jedeme mimo Prahu. Kazdopadne diky za Vase reakce.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)