Prosím poraďte olej do JTD 77KW
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Prosím poraďte olej do JTD 77KW
Ahoj kolegové Multinkáři,
čeká mě výměna při 137t km naběhaných oficiálně na motůrku JTD 77KW r.v. 2000 prosím kolegové za volantem poraďte co dáváte do svého miláčka s čím máte nejlepší zkušenosti.
Jel jsem na CASTROL 10W-40, ale co do udržování motoru v čistotě jsem nečetl moc dobré reference. Na lehký chod je prý dobrý.
Uvažuji o Mobil1 a nebo TOTAL 9000. Vzhledem k tomu že jezdím hodně a převážně v městském provozu, chtěl bych jít do 5W-40. Selenia se mi zdá už přehnaně drahá.
čeká mě výměna při 137t km naběhaných oficiálně na motůrku JTD 77KW r.v. 2000 prosím kolegové za volantem poraďte co dáváte do svého miláčka s čím máte nejlepší zkušenosti.
Jel jsem na CASTROL 10W-40, ale co do udržování motoru v čistotě jsem nečetl moc dobré reference. Na lehký chod je prý dobrý.
Uvažuji o Mobil1 a nebo TOTAL 9000. Vzhledem k tomu že jezdím hodně a převážně v městském provozu, chtěl bych jít do 5W-40. Selenia se mi zdá už přehnaně drahá.
- Reklama
Zkus 5W30 http://www.zraly.cz/gm-motorove-ojele.html mě to na to jezdí v pohodě a cena je slušná.
Re: Prosím poraďte olej do JTD 77KW
Viskozitu oleje si zvol podle způsobu užívání auta (časté studené starty, dlouhé jízdy, obbčasný provoz apod.), ale jinak je důležité, aby olej splňoval normu danou výrobcem (u Multí je to tuším norma ACEA - asi 5, ale to se koukni v návodu). Jinak už jen záleží na tom, jak se ti líbí obal zvoleného oleje (zpravidla čím hezčí obal a více keců kolem, tím je dražší).Kačátko píše:Ahoj kolegové Multinkáři,
čeká mě výměna při 137t km naběhaných oficiálně na motůrku JTD 77KW r.v. 2000 prosím kolegové za volantem poraďte co dáváte do svého miláčka s čím máte nejlepší zkušenosti.
Jel jsem na CASTROL 10W-40, ale co do udržování motoru v čistotě jsem nečetl moc dobré reference. Na lehký chod je prý dobrý.
Uvažuji o Mobil1 a nebo TOTAL 9000. Vzhledem k tomu že jezdím hodně a převážně v městském provozu, chtěl bych jít do 5W-40. Selenia se mi zdá už přehnaně drahá.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Pokud jsi jezdil na polosyntetiku tak bych na plnou asi moc nepřecházel nedělá to totiž dobrotu prý.Podle programu u nás v práci máš na Multiplu Specifikace motorového oleje ACEA B3 .Jen tak pro info.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
Je to stejně kvalitní poznámka jako většina výše i níže uvedených rádoby zkušeností.Kačátko píše:až budu mít pocit, že potřebuji nějakou rádoby vtipnou poznámku určitě dám vědět
Ale evidentně potřebuješ relevantní informace. Pro začátek nastuduj třeba oleje.cz. Je to rozhodně přínosnější, něž zaručené plky "dej tam tohle, kámoš jezdí na ..., apod."
Dodrž viskozitní i výkonovou specifikaci, kterou předepisuje výrobce motoru. Stejně tak interval výměny. Výrobce oleje do toho nemá co kecat. Ten musí "jen" plnit normy.
Pro JTD 77 kW výrobce doporučuje značku Selenia Turbo Diesel.
Jinými slovy předepisuje parametry SAE 10W/40, ACEA B3-96, API CD/SF.
Takže jestli je to Selenia, Mogul, je wurst. U "značkového" oleje máš ale větší jistotu, že parametry deklarované na pixle opravdu plní.
Mimochodem, kolik z těch 1.200,- Kč ušetříš, když do nejcitlivější části auta naleješ vysmaženej fritovací olej?
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Nechci ušetřit, plně si uvědomuji, že si zaslouží kvalitu a že se jedná o nejcitlivější spotřební matroš do autka, proto se jako laik ptám a sleduji tady pokec. NEzlob se na mě, ale Selenia se mi opravdu zdá přenhaná co do ceny. Vždyť je dražší než rádoby Castrol. Chtěl bych přejít na 5W-40 z původního 10W-40 jak jsem psal. Připadá mi to na zimu rozumnější. Navíc je spousta výborných výrobců co mají spoustu atestací stejných a za podstatně lepší ceny a s větším renomé. Myslím třeba TOTAL, VALVOLINE, Q8, MOGUL, MOBIL1... AKorád bych rád věděl co znamenají ty znaky za API to CD/SF protože to se u každého oleje lyší a také by mě zajímali co znamená B3-96,98 to 96,98 asi rok obdržení atestu?kejml píše:Je to stejně kvalitní poznámka jako většina výše i níže uvedených rádoby zkušeností.Kačátko píše:až budu mít pocit, že potřebuji nějakou rádoby vtipnou poznámku určitě dám vědět
Ale evidentně potřebuješ relevantní informace. Pro začátek nastuduj třeba oleje.cz. Je to rozhodně přínosnější, něž zaručené plky "dej tam tohle, kámoš jezdí na ..., apod."
Dodrž viskozitní i výkonovou specifikaci, kterou předepisuje výrobce motoru. Stejně tak interval výměny. Výrobce oleje do toho nemá co kecat. Ten musí "jen" plnit normy.
Pro JTD 77 kW výrobce doporučuje značku Selenia Turbo Diesel.
Jinými slovy předepisuje parametry SAE 10W/40, ACEA B3-96, API CD/SF.
Takže jestli je to Selenia, Mogul, je wurst. U "značkového" oleje máš ale větší jistotu, že parametry deklarované na pixle opravdu plní.
Mimochodem, kolik z těch 1.200,- Kč ušetříš, když do nejcitlivější části auta naleješ vysmaženej fritovací olej?
http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... _porovnaniKačátko píše:
Nechci ušetřit, plně si uvědomuji, že si zaslouží kvalitu a že se jedná o nejcitlivější spotřební matroš do autka, proto se jako laik ptám a sleduji tady pokec. NEzlob se na mě, ale Selenia se mi opravdu zdá přenhaná co do ceny. Vždyť je dražší než rádoby Castrol. Chtěl bych přejít na 5W-40 z původního 10W-40 jak jsem psal. Připadá mi to na zimu rozumnější. Navíc je spousta výborných výrobců co mají spoustu atestací stejných a za podstatně lepší ceny a s větším renomé. Myslím třeba TOTAL, VALVOLINE, Q8, MOGUL, MOBIL1... AKorád bych rád věděl co znamenají ty znaky za API to CD/SF protože to se u každého oleje lyší a také by mě zajímali co znamená B3-96,98 to 96,98 asi rok obdržení atestu?
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
To je furt dokola. "Připadá mi to ..." Proč?Kačátko píše:Chtěl bych přejít na 5W-40 z původního 10W-40 jak jsem psal. Připadá mi to na zimu rozumnější.
5W je oproti 10W dešťovka. Neudělá lepší službu ani šálám, ani turbu. Jen uleví tvojí peněžence. JTD 77 kW je obstarožní motor, konstrukčně tipuju z konce 80. let minulého století. Je postaven na použití "polosyntetiky".
5W by do toho motoru možná měl opodstatnění na období listopad - březen, ale s trvalým provozem na horách.
Další otázky zodpovězeny na oleje.cz
Ty mulťu jezdíš jako dročku ve Špindlu?
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Velmi doporučuji pročíst články na toto téma na http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
konkrétně ty s názvem Mazivářské mýty, pěkně to člověka vyvede z pohádek...
konkrétně ty s názvem Mazivářské mýty, pěkně to člověka vyvede z pohádek...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
ACEA a API (případně VW, či MB) jsou atestace, které musí olej pro daný motor plnit. Nic dalšího výrobce nepředepisuje - ani značku, ani viskozitu SAE. Tyto věci pouze doporučuje. Značku doporučí takovou, se kterou má smlouvu a SAE záleží na podmínkách provozu. Pro naše podmínky je asi nejideálnější volba 10W40, pokud s tím nestartuješ co deset minut nebo nečekáš opravdu tuhou zimu.Kačátko píše:Nechci ušetřit, plně si uvědomuji, že si zaslouží kvalitu a že se jedná o nejcitlivější spotřební matroš do autka, proto se jako laik ptám a sleduji tady pokec. NEzlob se na mě, ale Selenia se mi opravdu zdá přenhaná co do ceny. Vždyť je dražší než rádoby Castrol. Chtěl bych přejít na 5W-40 z původního 10W-40 jak jsem psal. Připadá mi to na zimu rozumnější. Navíc je spousta výborných výrobců co mají spoustu atestací stejných a za podstatně lepší ceny a s větším renomé. Myslím třeba TOTAL, VALVOLINE, Q8, MOGUL, MOBIL1... AKorád bych rád věděl co znamenají ty znaky za API to CD/SF protože to se u každého oleje lyší a také by mě zajímali co znamená B3-96,98 to 96,98 asi rok obdržení atestu?kejml píše:Je to stejně kvalitní poznámka jako většina výše i níže uvedených rádoby zkušeností.Kačátko píše:až budu mít pocit, že potřebuji nějakou rádoby vtipnou poznámku určitě dám vědět
Ale evidentně potřebuješ relevantní informace. Pro začátek nastuduj třeba oleje.cz. Je to rozhodně přínosnější, něž zaručené plky "dej tam tohle, kámoš jezdí na ..., apod."
Dodrž viskozitní i výkonovou specifikaci, kterou předepisuje výrobce motoru. Stejně tak interval výměny. Výrobce oleje do toho nemá co kecat. Ten musí "jen" plnit normy.
Pro JTD 77 kW výrobce doporučuje značku Selenia Turbo Diesel.
Jinými slovy předepisuje parametry SAE 10W/40, ACEA B3-96, API CD/SF.
Takže jestli je to Selenia, Mogul, je wurst. U "značkového" oleje máš ale větší jistotu, že parametry deklarované na pixle opravdu plní.
Mimochodem, kolik z těch 1.200,- Kč ušetříš, když do nejcitlivější části auta naleješ vysmaženej fritovací olej?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Jo, Q8 dali i našim do fabie 1,4 16V. Když zjistili, že po roce jízdy mají nalítaných 5000, tak rezignovali na vnucování Castrolu nebo Shell či jakou drahotu tam normálně cpou.Kačátko píše:Tak vážení už si to chrochtáme na Q8 Excel 5W-40 za super cenu. S dobrou škálou specifikací.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
No moje roční kilometry jsou okolo 40 000, navíc převážně v městském provozu.kubiii píše:Jo, Q8 dali i našim do fabie 1,4 16V. Když zjistili, že po roce jízdy mají nalítaných 5000, tak rezignovali na vnucování Castrolu nebo Shell či jakou drahotu tam normálně cpou.Kačátko píše:Tak vážení už si to chrochtáme na Q8 Excel 5W-40 za super cenu. S dobrou škálou specifikací.