HELP - výměna převodového oleje
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Kontrolní a zároveň nalévací otvor najdeš vpravo na převodovce cca v polovině její výšky(pohled zepředu kapotou), je to na imbus dvanáctku-jinej takovej tam neni Vypoušťák najdeš v nejspodnějšim místě převodovky a uvidíš ho jenom jakoby zezádu-musíš se dívat jakoby směrem od poloos nebo katalyzátoru, abys ho viděl- tam je imbus desítka...
Jinak nalévat skutešně trychtýřem s hadicí, doporučuju dělat s předhřátym olejem nebo za teplejšího počasí, protože ten muj byl včera tak hustej, že jsem ho tam lil snad hodinu a půl...
Jinak nalévat skutešně trychtýřem s hadicí, doporučuju dělat s předhřátym olejem nebo za teplejšího počasí, protože ten muj byl včera tak hustej, že jsem ho tam lil snad hodinu a půl...
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Co znamena to cislo za W? Ja som nasiel Tutela Car Matryx 75W-85. Povodny olej bol Tutela ZC 75 Synth, ta je 75W-80EP, mozem to nahradit tedy tym co som nasiel?
http://olejposta.sk/r_1318.html
Btw do prevodovky sa podla manualnu vojde 1,6l.
http://olejposta.sk/r_1318.html
Btw do prevodovky sa podla manualnu vojde 1,6l.
Punto MK2 1.2 8V ELX
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Tak jsem to dnes vyměnil a trochu jsem to i přeplnil, snad to nevadí, jelikož jsem to měl z mírňoučkého kopečka Přijde mi že řadit jde teď o něco málo líp. Možná taky proto, že tam bylo o půl litru míň než tam být mělo...Akorát že 2x po cestě z garáže když jsem chtěl couvat, tak tam šla zpátečka přes zuby a nikdy dřív se mi to nedělo...
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1987
- Registrován: 01 zář 2007, 15:09
- Bydliště: Trnava - SVK
- Kontaktovat uživatele:
skor by som povedal ze budes mat chytenu spojku,ked ta jednotka ,dvojka zle ideArrow79 píše:Mno, ja som kupil original, co je pisany v navode: Tutela ZC 75 Synth, 710Sk za 2 litre, dal som tam 1,6 predpisanych a je to ok. Prevodovka nehuci, lahsie sa radi 3, 4, 5. Jedna a dva rovnako, tam bude asi pricina prevodovka
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 22 bře 2006, 20:14
Ahoj. Chtěl bych se zeptat, jak je to s tím převodovým olejem.Chtěl bych si ho vyměnit ale jsem z toho už jaksi pomotanej.Mám Punto S 1.1 1998, je tam tedy vhodný ten Tutela Epyx (viskozita 80W90, API GL 4), když ZC 80 už není? Z Fiatu mi odpověděli, že se tam má dát Tutela ZC 75 SAE 75W-90 API GL5 syntetický olej. API4 a API5 je snad rozdíl?! Ten Tutela Epyx je syntetika nebo minerál? dík čau
Tak jsem včera měnil olej v převodovce, dal jsem ZC 75 SAE 75W-90 a když jsem viděl ty sračky co vytekly, asi to bylo v pravý čas. Řazení jde hned líp. Jinak vypouštěcí šroub mám u 1.2 44kW na imbus 8mm a napouštěcí (kontrolní) 12mm, kdyby někdo potřeboval vědět, co tam je. Kolega v práci mi tvrdil, že je tam 17mm, tak jsem ho sháněl všude možně po známých a úplně zbytečně. Jo není nad to, lehnout pod auto a raději se podívat...
Tak po přečtění téhle diskuze jsem z toho zase jelen
TUTELA ZC 80/S puvodně doporučovaná se nevyrábí... Ty dvě alternativy se mi nezdaj, jedna je api gl5, což se prej nevyplatí zaměnovat, podle toho co jsem se tu dočet, a druhá varianta je řidší než puvodně doporučená viskozita. Takže tutelu bych já osobně vyloučil ze hry a poohlížel se po něčem, co se vyrovnvá puvodně doporučované tutele...
napadá mě Mogul Trans 80 (1L)
Olej sezónního (případně celoročního) charakteru pro převody pracující v oblasti středních až vysokých tlaků. Pro mechanické převodovky a rozvodovky moderních automobilů a dalších mobilních strojů, případně pro aplikace průmyslové; vhodný jako zimní i celoroční olej. Kvalitativní parametry Třída SAE 80W Výkonnostní třída API GL4 Další klasifikace, specifikace, aprobace aj. MAN 341 Typ N, MIL-L-2105 Viskozita při 100 °C (mm2/s) 8,4 Bod vzplanutí (°C) 220 Bod tekutosti (°C) -33
Nemá někdo zkušenost s tímto olejem?
TUTELA ZC 80/S puvodně doporučovaná se nevyrábí... Ty dvě alternativy se mi nezdaj, jedna je api gl5, což se prej nevyplatí zaměnovat, podle toho co jsem se tu dočet, a druhá varianta je řidší než puvodně doporučená viskozita. Takže tutelu bych já osobně vyloučil ze hry a poohlížel se po něčem, co se vyrovnvá puvodně doporučované tutele...
napadá mě Mogul Trans 80 (1L)
Olej sezónního (případně celoročního) charakteru pro převody pracující v oblasti středních až vysokých tlaků. Pro mechanické převodovky a rozvodovky moderních automobilů a dalších mobilních strojů, případně pro aplikace průmyslové; vhodný jako zimní i celoroční olej. Kvalitativní parametry Třída SAE 80W Výkonnostní třída API GL4 Další klasifikace, specifikace, aprobace aj. MAN 341 Typ N, MIL-L-2105 Viskozita při 100 °C (mm2/s) 8,4 Bod vzplanutí (°C) 220 Bod tekutosti (°C) -33
Nemá někdo zkušenost s tímto olejem?
Punto mk1 55S ( 1996 )
najeto 34 xxx km
najeto 34 xxx km