TESNENIE..

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

Bude se ti ztrácet voda, případně se bude dostávat do oleje.
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
Reklama
 

pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pietro v »

je to sice řešení,ale krátkodobé a stejně se té výměně nevyhneš,já ani takovým lepidlům moc nefandím,zalepí to i to co nemá,a autíčku by se asi moc taková oprava nelíbila musim narychlo sehnat momenťák a vrhám se na to,starej se mi rozpad
tak, tak ja osobne už tie lepidlá nechcem ani vidieť, raz som sa tak snažil vyriešiť jemné kvapkanie, nalial som tam ten sajrajt, prestalo to ale za dva dni to znovu začalo kvapkať. Horšie je že to bolo v zime a tento sajrajt upchal kúrenie. 3 dni auto stálo v garáži a mechanici museli 4x preplachovať celú okruh aby sa tohto svinstva zbavili, chladič bol tak zasratý, že ho museli preplachovať kyselinou, lebo by asi vôbec nechladil. je to len dočasné a narobí to viac škody ako úžitku, nie dakujem
Stanno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2008, 13:33
Bydliště: Prešov, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stanno »

SHANE54 píše:mozno blba otazka, ale ako zistim, ze mi odislo tesnenie?
strata vody, biela emulzia v oleji (pri veku na dolievanie), chod na tri valce, hrdza na niektorej sviecke, BIELY HUSTY DYM z vyfuku aj za jasneho pocasia..

tlakujuca expanzka este..
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

Stanno píše:
SHANE54 píše:mozno blba otazka, ale ako zistim, ze mi odislo tesnenie?
strata vody, biela emulzia v oleji (pri veku na dolievanie), chod na tri valce, hrdza na niektorej sviecke, BIELY HUSTY DYM z vyfuku aj za jasneho pocasia..

tlakujuca expanzka este..
hlavne čudesný pohyb vody v expanzke... A ešte blbý ohrev. raz zima, raz horúco... Zretelné bublanie...
...já sem uši a ty si až po uši v hovnech...
Rybízek
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2006, 10:38
Bydliště: Řehlovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

na dílně už jsem měl 6 puntu a vetšinou mají okolo 100 tkm a ve všech případech 1.2 8V je to asi konstrukční problém.

u těch starších byl výhodou teploměr a dalo se tomu aspon nějak zabránit u novějších je pouze kontrolka a to už býva většinou pozdě
Dočasně Punto 1.2 16V 6 speed a firemní Ducato supercombi jinak Seat Leon TOPSPORT TDI a Golf II TDi
pavolxv
Začátečník
Příspěvky: 13
Registrován: 06 srp 2008, 06:56
Bydliště: SR, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pavolxv »

No aj ja mam jeden problemik s tesnenim pod hlavou. Z tej strany kde je vyfukove potrubie sa mi rosi agregat od oleja proste to este netecie ale iba preraza trochu oleja, (takpovedane ze ked poutieram motor od oleja tak prejde mozno i 3-4 dni ked zbadam nejake kvapky oleja pod autom stym ze nanim tie dni jazdim) ale dalsie ine veci napovedajuce tomu (co tu boli vysie popisane ohladom toho ze ako sa da zistit vadne tesnenie pod hlavou) nebadam. Tak neviem ci to mam nechat tak alebo sa pustit do vymeny tesnenia.
Modra bodka 1.1 55S - 1998
FULLMOON
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 12 zář 2008, 19:33
Bydliště: Plechotice
Kontaktovat uživatele:

smutok v hlave (alebo pod hlavou?)

Příspěvek od FULLMOON »

Cawte, mam punto 1,2 8v, pred nedavnom zacalo auto startovat na 3 valce, vymenil som sviecky, kable a nic nepomohlo. vsimol som si ze nadrzka je natlakovana a stale som musel dolievat vodu. rucicka teplomeru ukazovala co sa jej zachcelo, topenie raz horuco raz chlad. dnes som si vsimol ze z vyfuku vychadza para, pritom motor bol zohriaty a vonku bolo relativne teplo. Je odpoved "tesnenie" jednoznacna?
Punto Mk1 1,2 60HP 3dv seda metaliza, Punto Mk1 Cult 1,2 60HP 5dv cierna,
127 Mk3 special 903ccm, cierna.
wladam
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 10 bře 2008, 17:36
Bydliště: Benesov nad Ploucnici city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wladam »

no me menili tesneni pod hlavu u MKII pri cca 121 tis nechal jsem si ho preventivne vymenit po koupi a aspon mi prestalo "bublinkovat" topeni v palubovce
Puňta bejvalej VAN:) 1.2 8V MKIIB
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: smutok v hlave (alebo pod hlavou?)

Příspěvek od liborko »

FULLMOON píše:Cawte, mam punto 1,2 8v, pred nedavnom zacalo auto startovat na 3 valce, vymenil som sviecky, kable a nic nepomohlo. vsimol som si ze nadrzka je natlakovana a stale som musel dolievat vodu. rucicka teplomeru ukazovala co sa jej zachcelo, topenie raz horuco raz chlad. dnes som si vsimol ze z vyfuku vychadza para, pritom motor bol zohriaty a vonku bolo relativne teplo. Je odpoved "tesnenie" jednoznacna?

podle mě....je
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
FULLMOON
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 12 zář 2008, 19:33
Bydliště: Plechotice
Kontaktovat uživatele:

Re: smutok v hlave (alebo pod hlavou?)

Příspěvek od FULLMOON »

FULLMOON píše:Cawte, mam punto 1,2 8v, pred nedavnom zacalo auto startovat na 3 valce, vymenil som sviecky, kable a nic nepomohlo. vsimol som si ze nadrzka je natlakovana a stale som musel dolievat vodu. rucicka teplomeru ukazovala co sa jej zachcelo, topenie raz horuco raz chlad. dnes som si vsimol ze z vyfuku vychadza para, pritom motor bol zohriaty a vonku bolo relativne teplo. Je odpoved "tesnenie" jednoznacna?
Takze bolo to tesnenie.. a pekne poskodene... chvalabohu Bobino je uz doma a vylieceny. Kedze auto mam asi mesiac a ani srnka netusi kedy bola menena rozvodovka tak som hned nechal spravit aj to. Dufam ze uz budem mat pokoj na dlllllllhuuuu dobu.
Punto Mk1 1,2 60HP 3dv seda metaliza, Punto Mk1 Cult 1,2 60HP 5dv cierna,
127 Mk3 special 903ccm, cierna.
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: smutok v hlave (alebo pod hlavou?)

Příspěvek od Graun »

FULLMOON píše:
FULLMOON píše:Cawte, mam punto 1,2 8v, pred nedavnom zacalo auto startovat na 3 valce, vymenil som sviecky, kable a nic nepomohlo. vsimol som si ze nadrzka je natlakovana a stale som musel dolievat vodu. rucicka teplomeru ukazovala co sa jej zachcelo, topenie raz horuco raz chlad. dnes som si vsimol ze z vyfuku vychadza para, pritom motor bol zohriaty a vonku bolo relativne teplo. Je odpoved "tesnenie" jednoznacna?
Takze bolo to tesnenie.. a pekne poskodene... chvalabohu Bobino je uz doma a vylieceny. Kedze auto mam asi mesiac a ani srnka netusi kedy bola menena rozvodovka tak som hned nechal spravit aj to. Dufam ze uz budem mat pokoj na dlllllllhuuuu dobu.
Btw kolik mas nalitane na tom svem puntu?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
FULLMOON
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 12 zář 2008, 19:33
Bydliště: Plechotice
Kontaktovat uživatele:

Re: smutok v hlave (alebo pod hlavou?)

Příspěvek od FULLMOON »

Graun píše:
FULLMOON píše:
FULLMOON píše:Cawte, mam punto 1,2 8v, pred nedavnom zacalo auto startovat na 3 valce, vymenil som sviecky, kable a nic nepomohlo. vsimol som si ze nadrzka je natlakovana a stale som musel dolievat vodu. rucicka teplomeru ukazovala co sa jej zachcelo, topenie raz horuco raz chlad. dnes som si vsimol ze z vyfuku vychadza para, pritom motor bol zohriaty a vonku bolo relativne teplo. Je odpoved "tesnenie" jednoznacna?
Takze bolo to tesnenie.. a pekne poskodene... chvalabohu Bobino je uz doma a vylieceny. Kedze auto mam asi mesiac a ani srnka netusi kedy bola menena rozvodovka tak som hned nechal spravit aj to. Dufam ze uz budem mat pokoj na dlllllllhuuuu dobu.
Btw kolik mas nalitane na tom svem puntu?
zatial nie vela , asi 2000 km (celkovo ma teraz 150 000) mam ho este iba mesiac. inac mechanik co to opravoval bol milo prekvapeny akceleraciu a celkovym stavom auta. urobil aj prehliadku a nenasiel nic zavazne. dufam ze sa jeho slova potvrdia. navyse ked porovnavam vlastnosti svojho a fotrovho punta (rovnake motory 1,2 60HP) tak moje sa mi zda byt zivsie.
Punto Mk1 1,2 60HP 3dv seda metaliza, Punto Mk1 Cult 1,2 60HP 5dv cierna,
127 Mk3 special 903ccm, cierna.
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: smutok v hlave (alebo pod hlavou?)

Příspěvek od Graun »

A kolik ma nalitane tatik na svem puntaku? A mel stejny problem s hlavou?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Sonux
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 18 úno 2008, 17:56
Bydliště: Ružomberok

Příspěvek od Sonux »

ja som menil tesnenie po 50tis. km mk2a 1.2 8V..mal som bublanie v topeni, po vymene tesnenie to prestalo
Fiat Punto mk2a
rado2711
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 06 říj 2008, 20:57

Příspěvek od rado2711 »

ja som menil teraz na MK1 po 117000km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“