těch 250000km není životnost,ale doba kdy bys neměl na motoru nic měnit,kromě oleje,ostatní motory jsou konstruovány na 150000km!vejvy.f píše:To "čidlo" byla asi váha vzduchu, ne??
Jinak, co je to za blbost, že se 1,9JTD nedoporučuje
To je kravina Ten motor je stejně dobrej, jako 1,3 né li spíš lepší, rozhodně bude mít větší životnost, vždyť u 1,3 FIAT udává životnost jenom 250.000 myslim, že 1,9 vydrží 2x tolik
DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 27
- Registrován: 19 úno 2006, 16:05
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Reklama
punto 1,3 multijet
Rad by som sa spytal, kupil som ojazdene punto 1,3 JTD 16V 2003 r.v., ako sa k tomu motoru chovat, hlavne za studena, rozmedzie otacok, pocul som, ze lubi odchadzat turbo pri neopatrnom zachadzani... inak ma najazdenych 145 000 km... dakujem : )
- proch
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
- Bydliště: Brandys n/L
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem to slyšel, u prvních JTD 1.9 prý často odcházely vstřikovače a jejich cena byla závratná, 15000,- za kus...no váha vzduchu odchází pořád, ale není to taková "šleha"...
vejvy.f píše:To "čidlo" byla asi váha vzduchu, ne??
Jinak, co je to za blbost, že se 1,9JTD nedoporučuje
To je kravina Ten motor je stejně dobrej, jako 1,3 né li spíš lepší, rozhodně bude mít větší životnost, vždyť u 1,3 FIAT udává životnost jenom 250.000 myslim, že 1,9 vydrží 2x tolik
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...
_______________________________
_______________________________
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
tktomas: Jelikoz je turbo nachylne na teplote oleje, tak bych ho moc netrapil za studena(nedavat plny plyn apod). A po dojezdu nechat aspon 30s motor bezet na volnobeh.
Tento motor me zaujal uz od doby sveho uvedeni.
Rikal jsem si,ze to bude nejlepsi a nejsporivejsi diesel v kombinaci z nizkym rucenim. Tim padem "nekdy" moje dalsi auto.
Ale podle prispevku, podle grafu spotreb na http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; to nevypada jako nej... diesel.
Cekal jsem o trosicku nizsi spotreby. Doufal jsem alespon ve 3 misto za Audi A2 1.2 tdi a Lupo 3l.
Jestli muzete, napiste dalsi zkusenosti uzivani tohoto vozu-motoru.
Na netu jich je poskrovnu, ojetych se take moc nenabizi. (ze by draha motorizace?)
Pro majitele s palubniho pc. Muzete mi napsat, jakou vam ukazuje spotrebu pri 90km/h pri ustalene rychlosti (tempomat)?
diky
Tento motor me zaujal uz od doby sveho uvedeni.
Rikal jsem si,ze to bude nejlepsi a nejsporivejsi diesel v kombinaci z nizkym rucenim. Tim padem "nekdy" moje dalsi auto.
Ale podle prispevku, podle grafu spotreb na http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; to nevypada jako nej... diesel.
Cekal jsem o trosicku nizsi spotreby. Doufal jsem alespon ve 3 misto za Audi A2 1.2 tdi a Lupo 3l.
Jestli muzete, napiste dalsi zkusenosti uzivani tohoto vozu-motoru.
Na netu jich je poskrovnu, ojetych se take moc nenabizi. (ze by draha motorizace?)
Pro majitele s palubniho pc. Muzete mi napsat, jakou vam ukazuje spotrebu pri 90km/h pri ustalene rychlosti (tempomat)?
diky
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
- watkoslaw
- Fiaťák
- Příspěvky: 55
- Registrován: 23 pro 2008, 09:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
som neuveritelne stastny majitel punta s tymto motorm... pri 90 ustalenej po naozajstnej rovinke 2.8 litra na 100km... Malacky-Sitina-Panonska kto pozna tu cestu mam priemer 3.8 a niekedy aj 3.7... Motor je perfektny zatial co som menil je olej a filtre takze pohoda a nie nadarmo to je motor roka 2005 v kategorii.... Odvtedy co ho mam sa onho staram tak ze olej kazdych 15 az 20 tisic menim za Seleniiu WR (5W10) takisto filtre a vzdy po nastartovani nehcam chvilu bezat a potom az idem a po dojazdeni vzdy takisto nehcam bezat chvilu pre dobry pocit.... Ked zjazdim babu tak dlhsie samozrejme Najvaznejsiu chybu na punte som mal ze sa mi povolila svorka ktora spaja hadicku na privde paliva a kvapkalo mi to no.. zatiahlo sa a problem sa vyriesil ani nie za 5 minut
BTW: Palubny pocitac ukazuje celkom presne lebo na 49 litrovu nazdrz cca 1200 km neni problem spravit....
kde vidis 3 litre na 100? ja vidim toto..
1. Audi A2 3L (46) 3,6
2. Volkswagen Lupo 3L (93) 3,7
3. Smart Fortwo (1032) 4,2
a podla krutaku a vykonu sa nechyta na multijet nic z toho
BTW: Palubny pocitac ukazuje celkom presne lebo na 49 litrovu nazdrz cca 1200 km neni problem spravit....
kde vidis 3 litre na 100? ja vidim toto..
1. Audi A2 3L (46) 3,6
2. Volkswagen Lupo 3L (93) 3,7
3. Smart Fortwo (1032) 4,2
a podla krutaku a vykonu sa nechyta na multijet nic z toho
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
Diky za odpoved. Pekna spotreba
Lupo 3l se oznacuje 1.2 tdi automat.
On je 1.3 MTJ sdruzeny s 1.9 td a 1.7 td. Proto ma vysoky prumer.
Lupo 3l se oznacuje 1.2 tdi automat.
On je 1.3 MTJ sdruzeny s 1.9 td a 1.7 td. Proto ma vysoky prumer.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 147
- Registrován: 04 črc 2007, 10:54
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
Ahoj - diesly vlastním tak 20 let, sem tam i nějaký benzín, ale naftu prostě preferuju. 1,3 jTD používá ještě Suzuki a Opel. Je fakt, že vyhrál cenu maloobjemových dieslů někdy v roce 2005, svojí konstrukcí je poměrně unikátní - v daném objemu do hlavy umístit 16V+ vstřikovač+žhavička je docela umění, navíc "bezúdržbový" rozvod řetězem. Jelikož sem tam na servis přijede nějaká 1,3, tahámm taky z lidí zkušenosti a poznatky. pokud mohu říci osobně - byť jsem 1,3 dlouho sháněl - je to celkem v tak malém autě jako je Panda, Punto nesmysl. tyto auta se používají převážně na městský a příměstský provoz a rentabilita tohoto používání - dlouhý ohřev - někdy takřka nemožný (zaplať bůh, že auto nemá DPF jako třeba IDEA - tam snad v tomto provozu nikdy nedojde k regeneraci filtru pevných částic, navíc pak ta spotřeba při snaze neustále regenerovat), dále pak provozní náklady - velikost aku, složitost a náročnost servisu v případě poruchy common railu - dále pořizovací cena samotného auta - to vše hovoří proti této motorizaci. Pokud někdo používá auto na větší vzdálenost, popř. částečně dálniční provoz - tam pak lze o smyslu tét motorizace uvažovat s pohledem na příznivou spotřebu. I když zase - vzhledem k objemu 1248ccm, 51kW a velikosti auta to není až takový zázrak. Mám 1,9 TDi 110kW, HDi 103kW v poměrně těžkém kombíku a pokud si vezmu spotřebu na stejné trase , tak 1,3JTD mi vychází někde kolem 4,8 litru, TDI někde kolem 5,7 litru, HDI si vezme ještě cca o 1,2 litru víc. Je to ale zcela jiná kategorie auta, komfortu, výkonu, svezení. Z tohoto pohledu se mi spotřeba 1,3 JTD nejeví nijak zázračná, je fakt že nejezdím na spotřebu, věřím že někdo dokáže udělat spotřebu dalece lepší. Jak už někdo psal, je třeba si zvyknout, že pod 2000 ot je to mrtvola a krouticí moment ve srovnání s 1,9 vás taky do sedačky moc nezatlačí. Nechci ale říci, že je to motor špatný, když se rozjede, není problém s ním udržovat i vysoké jízdní průměry, ale prostě podle mne i jiných názorů jsou v této objemové kategorii prostě více preferovány benzíny - a myslím že nakonec i provozními náklady i zvítězí. Vědom se všech těchto + i - jsem si tuto motorizaci přesto pořídil, vědom si možných zimních problémů, zvýšených nákladů údržby atd. Ale myslím, že statistiky prodaných 1,3 JTD v osobácích u nás hovoří za vše - Suzuki je zde pro nezájem a cenu neprodává, takže něco v Corse a Puntech, jinak možná převážně dovozy, kde už ta cena tak nebolí.turbom píše:tktomas: Jelikoz je turbo nachylne na teplote oleje, tak bych ho moc netrapil za studena(nedavat plny plyn apod). A po dojezdu nechat aspon 30s motor bezet na volnobeh.
Tento motor me zaujal uz od doby sveho uvedeni.
Rikal jsem si,ze to bude nejlepsi a nejsporivejsi diesel v kombinaci z nizkym rucenim. Tim padem "nekdy" moje dalsi auto.
Ale podle prispevku, podle grafu spotreb na http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; to nevypada jako nej... diesel.
Cekal jsem o trosicku nizsi spotreby. Doufal jsem alespon ve 3 misto za Audi A2 1.2 tdi a Lupo 3l.
Jestli muzete, napiste dalsi zkusenosti uzivani tohoto vozu-motoru.
Na netu jich je poskrovnu, ojetych se take moc nenabizi. (ze by draha motorizace?)
Pro majitele s palubniho pc. Muzete mi napsat, jakou vam ukazuje spotrebu pri 90km/h pri ustalene rychlosti (tempomat)?
diky
Jinak nevím co bych k motoru ještě napsal - možná že KIA/Hyundai 1,1 CRDi s 55 kW taky nemusí být špatný motor, byť ten 3-válec asi bude mít trochu jiný chod - vibrace atd
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
- watkoslaw
- Fiaťák
- Příspěvky: 55
- Registrován: 23 pro 2008, 09:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
no ja som kupil Punto len kvoli tomuto motoru inak by som Punto nebral keby to mal byt benzin... jedine sportinga ale tam by ma nicila asi spotreba punto ma common rail druhej generacie cize trisky su trosku zlozitejsie takisto je tam turbo ktore tiez nestoji 5 korun ale spotreba a fakt na vykon slusny zatah za to stoji... Mierna uprava RJ z toho spravi ozaj slusne vozitko
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 147
- Registrován: 04 črc 2007, 10:54
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
Máš upravené ? Jakým působem ? - příd. jednotka pro CR nebo chipování ?, kdo to dělal a za kolik ? Nárůst výkonu a kr. momentu ? Napiš, zajímá mne to, díkywatkoslaw píše:... Mierna uprava RJ z toho spravi ozaj slusne vozitko
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
- watkoslaw
- Fiaťák
- Příspěvky: 55
- Registrován: 23 pro 2008, 09:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
no ja este nie ale urcite dam pretoze znamy ma 5 dveraka a dal to upravit jednej znamej firme u nas v BA kvoli referenciam... ma tam cca 85 koni a tusim okolo 210 krutak musim sa ale spytat na presne namerane hodnoty... Dalo sa z toho dostat aj viac ale zevraj toto bola uprava za ucelom citelneho zvysenia vykonu ale hlavne aby sa zachovala zivotnost motora, turba, trisiek, spojky... klasika ja tym upravam moc nerozumiem ani neviem co vsetko trpi najviac po uprave ale verim firme ktora mu to robila a znamy jazdi bez problemov uz nejaky cas a pochvaluje len... To auticko je lahucke a narast vykonu je dost poznat halvne ten krutak tam robi vela. No a jedna sa samozrejme o chiptunnig. Jeden pan z fora tu ma doblo s tymto motrom ale tusim 75 konovu verziu a kupil si racingbox ktory mu zvysil vykon na nejakych do 85 koni a krutak 200? uz neviem a nechce sa mi to haldat ale co tu popisal tak bol spokojny a hned bolo citit pritom doblo je tahsie no ale na zaver aj tak dospel ka nazoru ze si da upravit RJ samostatne u technika...
edit: cena sa vysplhala aj s meranim na cca 14 tisic SK
edit: cena sa vysplhala aj s meranim na cca 14 tisic SK
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
mam nekde v mailu kontakt na nekoho z BB, ktery je schopen ocipovat (zaloha puvodniho SW) za cca 5000SK. Mozna se cena trochu pohnula, nevim, zatim jsem nemel prebytecne penize a auto bylo v zaruce... Ale moza jeste letos do toho skocimpeetan píše:Máš upravené ? Jakým působem ? - příd. jednotka pro CR nebo chipování ?, kdo to dělal a za kolik ? Nárůst výkonu a kr. momentu ? Napiš, zajímá mne to, díkywatkoslaw píše:... Mierna uprava RJ z toho spravi ozaj slusne vozitko
Fiat Linea 1,3 JTD 90k 200Nm 2007
http://www.offroadforum.cz
http://www.offroadforum.cz
- watkoslaw
- Fiaťák
- Příspěvky: 55
- Registrován: 23 pro 2008, 09:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
mas SZ...Komanche píše:mam nekde v mailu kontakt na nekoho z BB, ktery je schopen ocipovat (zaloha puvodniho SW) za cca 5000SK. Mozna se cena trochu pohnula, nevim, zatim jsem nemel prebytecne penize a auto bylo v zaruce... Ale moza jeste letos do toho skocimpeetan píše:Máš upravené ? Jakým působem ? - příd. jednotka pro CR nebo chipování ?, kdo to dělal a za kolik ? Nárůst výkonu a kr. momentu ? Napiš, zajímá mne to, díkywatkoslaw píše:... Mierna uprava RJ z toho spravi ozaj slusne vozitko
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
Tak musím napsat něco i já k této motorizaci. Původně měla manželka 1.2 8V benzin z roku 2005. Bohužel nám ho někdo ukradl. Tak jsem hledal na netu podobné a skončil jsem opět u Fiata Punta, ale s 1.3 JTD z roku 2005. Je dovezený z Itálie a dnes jsem si ho přivezl domů. Cesta od prodávajícího domů - 160km (Litomyšl - Praha) a spotřeba podle počítače 2.8 l. Jel jsem mimo dálnice po silnicích 1 třídy, sám ve voze, dodržování dopravních předpisů, ale tu a tam při předjíždění i na rovinkách kolem 110. Většinou ale tak těch 90. Auto má aspoň podle tachometru najeto cca 82000 km a zatím jsem vůbec neřešil filtry, olej atd. To teprve přijde na řadu.
Z té spotřeby jsem fakt mile v šoku. I kdyby počítač mírně lhal jak bývá zvykem, tak jsem někde mimo město kolem 3 při klidné jízdě a to je super! Když je potřeba předjet, tak to docela jede a zrychluje oproti té benzinové 1.2 8V. Takže zatím opravdu jen spokojenost.
Z té spotřeby jsem fakt mile v šoku. I kdyby počítač mírně lhal jak bývá zvykem, tak jsem někde mimo město kolem 3 při klidné jízdě a to je super! Když je potřeba předjet, tak to docela jede a zrychluje oproti té benzinové 1.2 8V. Takže zatím opravdu jen spokojenost.
Fiat Punto 1.3 16V JTD, 51 kW, 2005
-
- Začátečník
- Příspěvky: 3
- Registrován: 17 lis 2009, 20:47
Re: DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
Pozdravujem.
Mam punto 1.3 16V JTD cca 1/2 roka tj kupil som na jar 2009.Vyrobene v 8/2003.
Zatial som bol spokojny. Malo nabehane 180 tis. km. Motor OK, spotreba super a vybavicka tiez.
Zatial som musel kupit novu bateriu / je tam priestor iba na 55Ah, vacsia sa nevosla /
Pred cca 3 tyzdnami mi zacala svietit kontrolka zhavenia (po prvych mrazikoch).
Auto sa v pohode dalo nastartovat. Mam znameho mechanika a poradil mi vymenu zhavicov a tak som kupil Boschky. Pred vymenenim sa este prekontrolovalo do ktorych zhavicov ide prud a do ktorych nie. Do jedneho nesiel. Pri vymene (jemne a s citom) sa prave tento zlomil. Skoda a smola zaroven. Stalo by sa to hocikomu. Zalomeny zhavic nie je ziadna sranda a moze to robit problemy pri startovani studeneho motoru. Ak je teply, potom problem nie je.
Momentalne som bez auta a mam ho v servise - asi vraj demontaz hlavy/ inak maju z toho obavu, vraj narocny motor /
Takze uvidim kolko zacvakam.
Viete niekto poradit co so zalomenym zhavicom pri multijet motore a na co si dat v buducnosti pozor?
Mam punto 1.3 16V JTD cca 1/2 roka tj kupil som na jar 2009.Vyrobene v 8/2003.
Zatial som bol spokojny. Malo nabehane 180 tis. km. Motor OK, spotreba super a vybavicka tiez.
Zatial som musel kupit novu bateriu / je tam priestor iba na 55Ah, vacsia sa nevosla /
Pred cca 3 tyzdnami mi zacala svietit kontrolka zhavenia (po prvych mrazikoch).
Auto sa v pohode dalo nastartovat. Mam znameho mechanika a poradil mi vymenu zhavicov a tak som kupil Boschky. Pred vymenenim sa este prekontrolovalo do ktorych zhavicov ide prud a do ktorych nie. Do jedneho nesiel. Pri vymene (jemne a s citom) sa prave tento zlomil. Skoda a smola zaroven. Stalo by sa to hocikomu. Zalomeny zhavic nie je ziadna sranda a moze to robit problemy pri startovani studeneho motoru. Ak je teply, potom problem nie je.
Momentalne som bez auta a mam ho v servise - asi vraj demontaz hlavy/ inak maju z toho obavu, vraj narocny motor /
Takze uvidim kolko zacvakam.
Viete niekto poradit co so zalomenym zhavicom pri multijet motore a na co si dat v buducnosti pozor?