Kontrolka EOBD
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Tak jestli nepomohla výměna zapalovacích cívek, obávám se nejhoršího, protože jsem na výpisu z diagnostiky měl úplně to samý. Byla to vadná řídící jednotka motoru/zapalování/vadný koncový stupeň buzení zapalovací cívky 1. Tady pomůže jen výměna řídící jednotky. Blbý je, že tam musíš dát novou, neb ta z vrakoviště tam nebude fungovat, páč si nepokecá s tvojí jednotkou imobilizeru.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
- Reklama
No to je těžko říct, jestli se to bude zhoršovat. Ale není to dobré to nechat, protože jednotka je pravděpodobně přepnutá na nouzový režim a tudíž nelze očekávat plný výkon a možná spotřeba bude vyšší. Problém je taky to, že asi často nepálí všechny válce a nespálené palivo teče do katalyzátoru. Je třeba počítat, že může časem dojít ke zničení katalyzátoru, s touhle závadou možná neprojde auto emisní kontrolou už teď, můžou být emise zvýšené. Ty vibrace při staru motoru taky neprospívaj. Doporučuju ŘJ nechat vyměnit. Otázkou je jestli se to vyplatí, v jakým je auto stavu a kolik má najeto. Ale s tou závadou je to dost těžko prodejný.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Tak na Slovensku prý někdo jednotky opravuje za 7000 SK:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=2406
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=2406
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22 říj 2007, 22:44
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
A ve Fiatu o tomhle vědí? Přece chyba bude někde v té řídící jednotce už od výroby ne? 17k za řj, to ho musíš mít hodně rád cojura72 píše:Měl jsem úplně stejný problém, nešly dva válce diagnostika hlásila cívka nebo ŘJ, byla to ŘJ. A taky mám 1,2 8V 11/2001. Stálo mě to přes 17.
Málem šel Puňťa z domu.
U Fiatu o tom určitě vědí už jenom podle počtu objednávaných nových jednotek. Podle mě jde o konstrukční nebo výrobní chybu jednotek Marelli, která se projeví po pár letech. Jenomže pokud máte auto dávno po záruce, nic nezmůžete, buď to zaplatíte nebo nejezdíte. A navíc prodat určitý počet nových jednotek je taky docela dobrej kšeft, tak proč dělat po záruce nějaké vstřícné akce pro zákazníky. Ale tak to dělá spousta firem, ne jen Fiat.FetesBrod píše: A ve Fiatu o tomhle vědí? Přece chyba bude někde v té řídící jednotce už od výroby ne? 17k za řj, to ho musíš mít hodně rád co
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
mohu jen podotknout ze tato zavada nase punto postihla taky a je zpusobena spatne navrhnutou ŘJ jedna se o punta vyrobena kolem roku 2003+ a koncovy stupen jednotky odejde kvuli svickam. ne ze by tomu vadili svicky jako takovy ale v dilenskem manualu je napsano pokud si dobre pamatuju odtrh svicky 0,7 a nove svicky maji z vyroby 0,9 az 1mm a pochybuju ze nekdo z vas si ten odtrh upravy takze potom misto na svickach lita jiskra v jednotce a koncovy stupen odpali.
Pro rejpali Fiat modeli u kterych tyhle jednotky byli stahoval po prodeji zpet a jednotky bezpaltne menil pokud si majitel nenechal jednotku vymenit jeho chyba a ted vase bohuzel.
Pro rejpali Fiat modeli u kterych tyhle jednotky byli stahoval po prodeji zpet a jednotky bezpaltne menil pokud si majitel nenechal jednotku vymenit jeho chyba a ted vase bohuzel.
No to by mě zajímalo, kdo vymyslel tenhle nesmysl, že to odchází kvůli svíčkám a že jiskra lítá v jednotce. Ona žádná jiskra v jednotce lítat nemůže, protože jednotka nízkonapěťově budí zapalovací cívky a teprve cívky vyrábějí vysoké napětí pro svíčky. Tak že jednotka je galvanicky oddělená od vysokonapěťových obvodů. Na tuhle závadu nemají svíčky vliv. Navíc jednotka je odolná i proti zkratu na primárním obvodu cívky a pozná to, takže tím to rozhodně není. S tím svoláváním nevím jak u Punt, ale u Seicent 1,1MPI, kde je tahle jednotka taky žádná svolávací akce nebyla, tak že zákazníku za nějaký rok si to zaplať.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22 říj 2007, 22:44
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
před týdnem jsem prostříkal všechny kabely u motoru, kabely do cívky atd. kontakt sprejem, pak natankoval plnou nádrž Carrera 100 u OMV a po +-100km mi zhasla ta ošklivá kontrolka, po nějakých 500km se zase rozsvítila, cestou domů svítila a teďka je to zase dalších 300km v pořádku. Mám radost při každym startu, kdy auto krásně chytne a na přístrojovce mi svítí jen kontrolka zaplých potkávacích světel ale tak nějak to nechápu
Jo, měl jsem to úplně stejně. Než jsem to dal do servisu, taky jsem rozpojoval a čistil konektory a ona pak někdy kontrolka zhasla a za čas se zase rozsvítila. Někdy zase sama zhasla. Měl jsem na ty konektory podezření, ale časem jsem zjistil, že na to nemají vliv. Byla to marná snaha. U tebe to bude dělat asi taky ta řídící jednotka, něco se v ní sere a ona náhodně vyhodnocuje chybu na zapalovací cívce.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
CIVKA - funkcni nebo ne
Pane boze,
to je takovej problem si udelat zakladni promereni civky aby jste vedeli jestli ji kupovat za takovy prachy novou?
Vemte ohmetr a merte!
Primarni vinuti... jelikoz z 12V delat nejaky kV tak musi mit mensi odpor.. jednotky ohmu. a primarni vinuti kolem kohmu. Pak jeste muzete zmerit mezi jakymkoliv vyvodem primaru a sekundaru (vuci sobe) odpor zda nejsou prosvihnuty proti sobe. Dobry by taky bbylo zmerit izolacni odpor, ale tim vas uz nebudu zatezovat..
Prijemny mereni
M
to je takovej problem si udelat zakladni promereni civky aby jste vedeli jestli ji kupovat za takovy prachy novou?
Vemte ohmetr a merte!
Primarni vinuti... jelikoz z 12V delat nejaky kV tak musi mit mensi odpor.. jednotky ohmu. a primarni vinuti kolem kohmu. Pak jeste muzete zmerit mezi jakymkoliv vyvodem primaru a sekundaru (vuci sobe) odpor zda nejsou prosvihnuty proti sobe. Dobry by taky bbylo zmerit izolacni odpor, ale tim vas uz nebudu zatezovat..
Prijemny mereni
M
To mabua: Díky za tyhle rady typu pane bože (vy jste neschopní), ale tohle měření jsem udělal jako první a obě cívky se jevily jako dobrý. Tímhle měřením se v tomhle případě nic nezjistí, protože se jedná o nepravidelnou a nahodilou závadu řídící jednotky. Nejprve mě vyměnili v autorizovaným servisu cívku, ale cestou domů se mě kontrolka zase rozsvítila . Tak jsem to zase otočil a jel tam auto vrátit. Pak to týden zkoumali, aby měli jstotu, že je opravdu vadná řídící jednotka. Ale chápu to, je to blbá závada, neprojevuje se trvale. Jinak tady máš chybu: a primární vinutí kolem kohmu - má být správně: a sekundární vinutí.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách