plyn

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Hrusk
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 13 říj 2007, 16:10

plyn

Příspěvek od Hrusk »

Zdravím všechny Palijáky
Mám jeden dotaz. Svoje vozítko mám předělané na plyn a při kontrole motorové části jsem zjistil, že se mi ulomil kousek umělohmotného krytu na vzduchovém filtru. Stalo se to zřejmě tak, že moje drahá polovička jela někdy v dubnu a v motorou ji bouchlo ( zřejmě špatně zapálený plyn ve válci a šlehlo to do filtru ). Byl jsem s tím u maníka, co mi to montoval a ten mi doporučil, aby si dal tuningový filtr. Já s tím nemám žádné zkušenosti, ani nevím, zda bude spotřeba větší nebo stejná a nebude to mít neblahý vliv na motor. Zda má s tím někdo zkušenosti, byl bych rád, kdyby se mnou o ně rozdělil a případně mi dal typ na zakoupení dobrého vzduchového filtru. Údajně by měl stát do 700,- Kč. Ten co mám originál, stojí okolo 3.200,- Kč, což je podle mě moc a nechce se mi tolik investovat.
Reklama
 

Kubasek
Fiaťák
Příspěvky: 88
Registrován: 13 pro 2007, 21:37
Bydliště: Brno jak řemen

Příspěvek od Kubasek »

Zdravím.Boužel ohledně filtru Ti neporadím,ale co by řešilo problém s bouchnutím při startování je pojistná klapka umístněná přímo ve víku krytu na vzduch.filtru.Pří velkém přetlaku tlakem otevře klapku a vyletí to ven.Toto mi to dělá při startování,když se směšovač na plyn rychle přepne a motor to nepřebere :) Optej se v místě,kde Ti plyn montovali,pač já ho měl vsazenej při montáži komplet LPG...Popřípadě pošlu foto,jak klapka vypadá...
..Opilý řidič,veselý vrah..
Hrusk
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 13 říj 2007, 16:10

Příspěvek od Hrusk »

Kubasek píše:Zdravím.Boužel ohledně filtru Ti neporadím,ale co by řešilo problém s bouchnutím při startování je pojistná klapka umístněná přímo ve víku krytu na vzduch.filtru.Pří velkém přetlaku tlakem otevře klapku a vyletí to ven.Toto mi to dělá při startování,když se směšovač na plyn rychle přepne a motor to nepřebere :) Optej se v místě,kde Ti plyn montovali,pač já ho měl vsazenej při montáži komplet LPG...Popřípadě pošlu foto,jak klapka vypadá...
Tu pojistnou klapku mám v krytu vzduchového filtru taky, ale byla to asi velká rána a nestíhala to ( stalo se to při jízdě ). Já osobně při startu nemám žádný problém. No a ten tuningový filtr mi právě doporučil ten maník, co mi to dělal, ale já zrovna nepotřebuji budit pozornost v okolí vyladěným motorem. Jinak díky.
Kubasek
Fiaťák
Příspěvky: 88
Registrován: 13 pro 2007, 21:37
Bydliště: Brno jak řemen

Příspěvek od Kubasek »

Áha...To se mi ještě nestalo.Škoda,že nemohu poradit,ale je to dost zajímavá zkušenost..
..Opilý řidič,veselý vrah..
hrosak
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 12 srp 2006, 13:24
Bydliště: Zábřeh

No to teda nevím co to je za montéra

Příspěvek od hrosak »

a taky nevím co je to za motor - obecně s tím mívají problémy motory s větším obsahem motoru, ale zkušenosti s plynem říkají - pokud je na filtru klapka a nestíhá - je něco v nepořádku se seřízením jednotky pro vstřikování. Dobře seřízenou jednotku a její občasné rázy klapka MUSÍ zvládnout. Žádný speciální filtr v tomtopřípadě nepomůže - problém pak bude s "kisnou"na filtr a to ještě větší. Samozřejmě při jiném filtru se bude muset seřídit bohatost paliva na reduktoru takže stejně seřízení bude nutné. Ještě jednou bych vyzkoušel funkci klapky a paqk našel jinou firmu než ta to co montovala nechal seřídit řídící jednotku plynu.
Palio 1,2
Hrusk
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 13 říj 2007, 16:10

Re: No to teda nevím co to je za montéra

Příspěvek od Hrusk »

hrosak píše:a taky nevím co je to za motor - obecně s tím mívají problémy motory s větším obsahem motoru, ale zkušenosti s plynem říkají - pokud je na filtru klapka a nestíhá - je něco v nepořádku se seřízením jednotky pro vstřikování. Dobře seřízenou jednotku a její občasné rázy klapka MUSÍ zvládnout. Žádný speciální filtr v tomtopřípadě nepomůže - problém pak bude s "kisnou"na filtr a to ještě větší. Samozřejmě při jiném filtru se bude muset seřídit bohatost paliva na reduktoru takže stejně seřízení bude nutné. Ještě jednou bych vyzkoušel funkci klapky a paqk našel jinou firmu než ta to co montovala nechal seřídit řídící jednotku plynu.
Díky za rady, mám 1,6 16V a asi to nechám seřídit, i když teď nemám žádný problém.
Kubasek
Fiaťák
Příspěvky: 88
Registrován: 13 pro 2007, 21:37
Bydliště: Brno jak řemen

Příspěvek od Kubasek »

Tak po týdením pocitu malého výkonu auta jsem mrknul náhodně do motoru a uviděl,že dekl na vzd.filtr nějak líta v uložení a šroub,který je přišroubován ke kastli u motoru v podstatě ani není.Po vytáhnutí pouzdra s filtrem jsem zjistil,že mi explodovala celá pravá strana k motoru.Slepil jsem to dvousložkovým lepidlem,omotal izolačkou a ještě omotal drátkem.. :idea: Uvidím,co to udělá...Každopádně to byl naštěstí sice jen jeden kus,ale totálně popraskaný..Píšu to,pač jsem minule psal o nezkušenosti s tímto problémem a ejhle,je to tu...Teď kde nejlépe sehnat tuto součástku.....
..Opilý řidič,veselý vrah..
Kubasek
Fiaťák
Příspěvky: 88
Registrován: 13 pro 2007, 21:37
Bydliště: Brno jak řemen

Příspěvek od Kubasek »

Uffff..Ten airbox na vzduchovým filtru mi od první blafnutí explodoval už třikrát.Vždycky ho něják slepím,ale za čas se rozlítne zas.Dělá mi to myslím hlavně při zahřátém motoru,když po nastartování rychle přepnu na plyn.Byl jsem u člověka co to montoval ale nenašel tam sebemenší problém.Při posledním blafnutí se mi jakoby rozhasily ventily,pač každý jel uplně jinak.Nechal jsem to dva dny stat a potom zničehonic napohodu.Jezdí normálně.Ten chlapík mi poradil změřit tlaky ve válci s ventilama,pač něma muže unikat plyn do sání.Co si o tom myslíte klucí.Co je v takovém případě nejlepší.
..Opilý řidič,veselý vrah..
Odpovědět

Zpět na „Palio“