HELP - výfuk, lambda sonda
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - výfuk, lambda sonda
Zdravým! Potreboval by som poradiť. Na Punte55 1,1 r.v 96 mi zacalo niečo velmi hrkotať pri jazde,hlavne pri malých otáčkach, zdá sa mi že to ide od katalizátora. Už raz asi pred pol rokom mi robilo to isté,ale potom to zničoho nič prestalo. Co to môže byť? Ak to bude pokazený katalizátor,kolko stojí nový? Treba kúpiť hned aj Lambda sondu? Dalo by sa ho zmontovať,odpojiť Lambda sondu a jazdiť bez toho? Dakujem
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 217
- Registrován: 14 bře 2006, 10:40
- Bydliště: Palarikovo Okres Nové Zamky
tAKžE SA MODLI ABY TO nebol kataliator lebo stoji 12100 Sk a lambda sondu nemusiš kupovat ale musiš preprogramovat riadiacu jednotu tak že oklameš lambda sondu a ta si bude mysliet že katalizator pracuje spravne inak to bude robit sporostosti nedoporučujem ti davat preč katalizator. A ešte sa da kupit aj univerzal u nas v obchode okolo 3900. A ešte niečo ked daš preč katalizator tak neurobíš emisnu. Jedine ak podplatíš
dobrej nazor...Joe301 píše:tAKžE SA MODLI ABY TO nebol kataliator lebo stoji 12100 Sk a lambda sondu nemusiš kupovat ale musiš preprogramovat riadiacu jednotu tak že oklameš lambda sondu a ta si bude mysliet že katalizator pracuje spravne inak to bude robit sporostosti nedoporučujem ti davat preč katalizator. A ešte sa da kupit aj univerzal u nas v obchode okolo 3900. A ešte niečo ked daš preč katalizator tak neurobíš emisnu. Jedine ak podplatíš
Hele, klidne kat kuchni ven. Jinak lambda je PRED katalyzatorem, takze vubec nepozna, jestli tam kat je, nebo neni... Ikdybys lambdu odpojil, tak to pojede i bez ni a uplne normalne, akorat se zase trosku zhorsi emise. Lambda tam je proto, ze upravuje smes v motoru tak, aby se snizily skodliviny a aby byly vyfukovy plyny katalyzatorem upravitelny, prip. aby se vinou prilis bohate smesi katalyzator nenicil. Takze kdyz oddelas obe, nic se nedeje, nadruhou stranu, pokud je lambda ok, neni duvod ji odpojovat.
Jo a to hrkani muze delat kat. Proste ho vyndej, udelej si prirubu stejnou, jakou mas na katu, navar na to trubku a dej to tam. Kdyz budes mit jet na technickou, prip. emise, tak to jednoduse prehodis zpatky. Tak to delam ja... Ale pocitej s tim, ze ted to bude smrdet...
Hustokrutost
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 217
- Registrován: 14 bře 2006, 10:40
- Bydliště: Palarikovo Okres Nové Zamky
Re: Dakujem
Spotreba to neviem ale ti to zvýši výkon ale zasa podla smradu ti to každý spoznavoloda píše:Tak ja katalizátor zmontujem, . Aniekde som počul že bez kat bude aj nižšia spotreba,takže to bude ok. Diky za radu
ale
Ale ja mam Punto r.v. 96. Tam by to nemalo robiť problémy.A práva som vo finančnej kríze takže aj keby som cel, tak na to teraz nemám.Musím kúpiť ešte vodné čerpadlo, lebo mi tečie, ozaj kolko stoji také čerpadlo? Ja som kukal tych 1500sk.
No na novejsich samozrejme uz to tak jednoduchy neni, ale u techto systemu, kde je jedna lambda je to jedno. Pokud ma auto lambdy dve, jednu pred a druhou za katem, tam muze nastat problem. Ale mam za to, ze jeste do roku 2002 se pouzivala lambda jedna. Ale nejsem si jisty. Kazdopadne u 96tky neni co resit.Joe301 píše:No ale na punte II to tak lahke neni to mi možeš verit lebo to tak lahko neoklameš lebo ti to bude dusit koli po katalizatore lambde
Jo a snizeni spotreby, nebo zvyseni vykonu moc necekej, pokud teda neni katalyzator naprosto ucpanej.
Hustokrutost
-
- Začátečník
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15 čer 2006, 11:31
katalyzator
ja mam tiez punto 1.1 r.v.96 a tiez mi to hrkalo. tak som dal nad dieru, pobuchal som rukou katalyzator. to hrkanie slo s neho a bola to odpsdnuta vlozka. tak som ho dal vymenit. este dobre ze bol v zaruke
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 217
- Registrován: 14 bře 2006, 10:40
- Bydliště: Palarikovo Okres Nové Zamky
Re: ale
No tak to zavisi od akej je to firmy u nas vo firme je GRAF ak je to do čísla motoru 9042882 tak je to za 985 ak je to od 9042883 tak je to 1251 Sk alebo Febi ak je to dovoloda píše:Ale ja mam Punto r.v. 96. Tam by to nemalo robiť problémy.A práva som vo finančnej kríze takže aj keby som cel, tak na to teraz nemám.Musím kúpiť ešte vodné čerpadlo, lebo mi tečie, ozaj kolko stoji také čerpadlo? Ja som kukal tych 1500sk.
9042882 čisla motoru tak je to 1142Sk alebo Qinto hazel ak je to 1.1i tak je to 1102 alebo ak je to 1.1 van tak 943
Lacin tu popsal řešení, jak elegantně obejít emisena STK, na druhou stranu u auta s nefunkčním (studeným při startu ..) nebo vymontovaným katem vznikají takové kouzelné zplodiny, které by jednotky SS mohly používat do plynových komor .
Já jsem měl problém s emisem na starém Unu Turbu, už mě to nebavilo klepat se před každou STK strachy, tak jsem zašel na vrakoviště, koupil za 400,- kat z Peugeotu 405 Mi16 (sportingový dvoulitr s Euro 1), upravil jej (příruby) a bylo. Na emisích pak chlap čučel, a říkal, že tak nízké emise mají nové Fabie ... A to bylo mému Unu cca 15 let, a měl splňovat oficiálně jen Euro "0", kdežto fabie v té době uměla 8x přísnější Euro 3 .
Já jsem měl problém s emisem na starém Unu Turbu, už mě to nebavilo klepat se před každou STK strachy, tak jsem zašel na vrakoviště, koupil za 400,- kat z Peugeotu 405 Mi16 (sportingový dvoulitr s Euro 1), upravil jej (příruby) a bylo. Na emisích pak chlap čučel, a říkal, že tak nízké emise mají nové Fabie ... A to bylo mému Unu cca 15 let, a měl splňovat oficiálně jen Euro "0", kdežto fabie v té době uměla 8x přísnější Euro 3 .
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
caute,nejdem zakladať novu tému tak to dám sem,mám takýto problém,punto(MK1 75) mi pri akcelerácii stráca výkon,hlavne pri studenom motore,má pri pridaní plynu ako keby výkonovú dieru,stlačím plyn,motor sa chvílu ako keby dusil a potom zrazu trocha trhne a auto ide normálne,no a za dalšie mi ide z výfuku dosť silný zápach a pri štartovaní vypušta trocha bieleho dymu,no a pri pomalej jazde a volnobehu počuť od výfuku sem tam hrkotanie,ja osobne mám strach že je to katalizator,ale zas to cukanie..., čo tak lambda?
no neviem
no neviem
Naposledy upravil(a) Matto dne 13 črc 2008, 21:03, celkem upraveno 1 x.
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
ee katalyzator bych vyloučil,jestli ty na tom nebudeš podobně jako já špatné těsnění pod palicí,startuje ti to na 3válce? ten bílý dým tomu nasvědčuje, parkrát se mi stalo když jsem tomu do kopce nasolil a dupnul po plyně tak přestal táhnout,zadusíl se a ručička otáčkoměru šla rapidně dolů což mě až zarazilo co se to najednou dělo,ale to jsou mouchy které vychytám,jinak doporučuju zkontrolovat všechna čidla jestli jsou OK,třeba já jsem měl totálně zapatlané čidlo HÚ na klice které ovlivňuje zapalování,po očištění je to lepší
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
hmmm,tesnenie pod hlavou si myslím že je v pohode,štartuje normalne,voda sa nestráca,emulzia pod olej. viečkom nieje,teplota je v pohode,skôr si myslím že problém bude bud v lambde alebo katalizatore,skúsim asi odpojiť lambdu,či to nepomôže,a ešte pre istotu aj vymením palivový filter
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk