TESNENIE..

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Stanno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2008, 13:33
Bydliště: Prešov, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

TESNENIE..

Příspěvek od Stanno »

Zdar... Mam pre vas taku anketu..


KEDY VAM PRDLO TESNENIE POD HLAVOU? Punto 55S...

Diiik... totizto, neviem ci ho predchadzajuci majitel menil...

Punto ma teraz 107tis. km

Dnes som videl v servise rozrobene punto s tesnenim pod hlavou a iba 75tis.km!!!! Je to mozne??
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
Reklama
 

Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Mno, pri Punte je mozne vsetko podla mna ;)
Punto MK2 1.2 8V ELX
Stanno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2008, 13:33
Bydliště: Prešov, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stanno »

Arrow79 píše:Mno, pri Punte je mozne vsetko podla mna ;)
kedy to buchlo tebe??
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

tesnenie

Příspěvek od pietro v »

Pri tesneniach a takýchto veciach ide aj o vek, materiál jednoducho starne. Keď auto stojí v garáži môže mať nábeh len pár tisíc a odíde mu tesnenie.
Ja som na svojom Mk2 1,2 8V mal pôvodné do 150 tis, potom som menil, lebo som musel robiť krúžky, ináč bolo v pohode, neprepúšťalo, ale keby som ho nevymenil vtedy, zvažoval by som pri tomto nábehu preventívne ho vymeniť
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

ja som ho menil po 104 000km a 9ročnom aute a bolo este origoš.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Stanno píše:
Arrow79 píše:Mno, pri Punte je mozne vsetko podla mna ;)
kedy to buchlo tebe??
mne este nie, mam nabehanych 132000km :) ale MK2 1.2 8V
Punto MK2 1.2 8V ELX
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Neexistuje pravidlo. Na mém bývalém Unu (stejný motor jako Punto 55) bylo původní těsnění z výroby i ve chvíli, kdy jsem ho nechával sešrotovat.
Mělo najeto něco přes 250 000 km.
Punto 55S Mk I
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

ja mam najeto na puntu 115tis. a těsnění pod palicí budu měnit co nevidět-ztraci se voda a tlakuje expanzka, jinak pro zajimavost na mojem unku 1.5 vydrželo origo původní těsnění 250tis.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

tesnenie pod hlavou je rakovina punt. najma mk1. takze je to mozne... :wink:
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

SHANE54 píše:tesnenie pod hlavou je rakovina punt. najma mk1. takze je to mozne... :wink:
Tohle jsem nikdy neslyšel a připadá mi to jako "zaručená informace, protože to jedna paní povídala" :roll:

Já mám aktuálně na 55S najeto 155 000 km a žádný problém s těsněním nemám, je tam původní z výroby. Sestra má na Mk2 1242 ccm asi 115 000 km a totéž.
Punto 55S Mk I
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

to není že "jedna paňmáma povídala" to je známá věc že často odchází po 100tis. na firečkových motorech těsněnní pod palicí,stejnětak jako vodní pumpa atd. není to pravidlem,ale častý jev to je :wink:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Petr UL
Fiaťák
Příspěvky: 134
Registrován: 05 dub 2006, 07:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr UL »

Já musel měnit těsnění pod hlavou na Puntu II. po 7 letech provozu. Najeto jsem měl necelých 70.000 Km... :cry:

Na obhajobu Punta musím říc, že pravděpodobně nejdříve odešel termostat a asi následně až těsnění.
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

liborko píše:ja mam najeto na puntu 115tis. a těsnění pod palicí budu měnit co nevidět-ztraci se voda a tlakuje expanzka, jinak pro zajimavost na mojem unku 1.5 vydrželo origo původní těsnění 250tis.
Sem měl stejnej problém, nalil jsem tam přípravek na utěsnění chladícího okruhu a pochvili se to srovnalo. Takže nevim zda tam byla někde dírka a ucpala se. Každopádně zvažuju zda vyměnit tesněni bo počkat.
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

Buchtič píše:
liborko píše:ja mam najeto na puntu 115tis. a těsnění pod palicí budu měnit co nevidět-ztraci se voda a tlakuje expanzka, jinak pro zajimavost na mojem unku 1.5 vydrželo origo původní těsnění 250tis.
Sem měl stejnej problém, nalil jsem tam přípravek na utěsnění chladícího okruhu a pochvili se to srovnalo. Takže nevim zda tam byla někde dírka a ucpala se. Každopádně zvažuju zda vyměnit tesněni bo počkat.
je to sice řešení,ale krátkodobé a stejně se té výměně nevyhneš,já ani takovým lepidlům moc nefandím,zalepí to i to co nemá,a autíčku by se asi moc taková oprava nelíbila :D musim narychlo sehnat momenťák a vrhám se na to,starej se mi rozpad :D
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

mozno blba otazka, ale ako zistim, ze mi odislo tesnenie?
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“