Zopnutie ventilatora na chladici

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

jj, ale odvzdusnenie a kontrola hladiny kvapaliny je absolune prvy krok. pochybujem, ze to uz neskusal.
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Reklama
 

Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

SHANE54 píše:jj, ale odvzdusnenie a kontrola hladiny kvapaliny je absolune prvy krok. pochybujem, ze to uz neskusal.
Jestli zkoušel odvzdušnění, tak je to OK, ale jestli jen kouknul na hladinu kapaliny, jestli je jí dost, tak tím se moc nedoví. Může být na maximu a stejně tam může bejt bublina :) Takže pokud to nezkusil, ať to zkusí ;)
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

jasneee. niekedy zlozito vyzerajuce problemy maju jednoduche riesenie.
a niekedy je to naopak.
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
belisarius
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 12 úno 2008, 16:58

Příspěvek od belisarius »

Tak pani uz je vsetko v poriadku pravdepodobne bol niekde zly kontakt teraz sa to roztoci tak ako aj Vam. Vymienal som sviecky a bolo nutne poodpajat nejake snimace a este som aj resetol jednotku koly inemu problemu. Bud jedno alebo druhe malo nato vplyv, ale skorej to vypadalo na zly kontakt.
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Tak mam problem s ventilatorom chladica. Dnes v kolone mi teplota isla nad polovicu a vetrak nic. Tak som zastavil a kontroloval co je vo veci. Skusil som odpojit termospinac (hore na chladici, dva kable do neho idu) a reku spojim ich ze to by malo zponut ventilator. Ked som ich pspojil a zapol klucik, ventilator sa tocil :) Lene iba dovtedy dokial teplota neklesla do polovice a tam sa prestal tocit!!! Hm zvlastne, lebo som to mal stale rucne zopnute prepojenymi kontaktami spinaca. Tak som neriesil, ocistil konektory spinaca, pripojil dalej a zase do kolony a zase sa mi prehrieval, teplota sla hore a ventilator stal. Tak som zase zastavil, prepojil kontakty a ventilator sa zapal, ale zase len na nejaky cas kym sa neochladil. CIm to je?!!! To ma este nejaky sekundarny termostat, ktory to vypne??? Neni mi jasne teraz co je vlastne zle.

Lebo som si myslel, ze ked prepojim ten spinac na chladici napevno, ze mi ten ventilator pojde uplne stale
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Tak nejaky dalsi prvek tam asi je, kdyz ma ventilator vice rychlosti.. Mne se zase vetrak toci nejak moc a casto. Jako by to blbe chladilo. Necham zahrate auto chvilu stat, prijdu, zapnu klicek a hned se roztoci vetrak na max..A taky se mi zda, ze to blbe jede, kdyz je to teple.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

No tak som to teraz testoval. Vetrak je OK, ked ho prepojim na bat na priamo, tak toci v pohode. Ta vec hore na chladici (spinac) je zla. Lebo to nespina pri vyssej teplote, proste teplota ide nad polovicu a vetrak to nezopne. Ked to prepojim manualne, tak toci vetrak az dokial nedosiahne opat stred teplomeru a vypne sa. Nechal som to prepojene na pevno a tvari sa to uplne tak, ze ked je teplota vysoka, tak sa zapne vetrak a ked je nizka opat sa vypne, funguje to OK aj bez toho spinaca na chladici, kable k spinacu som napevno prepojil.

Otazka je > CO SPINA VETRAK ? Nejake dalsie cidlo? Naco potom je tam vobec ten spinac na chladici?! Chcem ist v nedelu na aute do chorvatska a neviem ci zozeniem zajtra ten spinac novy a vobec ci ho tam treba :? ked mne osobne nedochadza jeho vyznam.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Tak som na to asi priisiel. Ono to tam na chladici hore nie je spinac, ale len "engine fan adjustment resistor / resistor for radiator cooling fan" - aspon to som sa docital v servisnom manuale (CD s takym programom od fiatu s obrazkami a manualmi). Takze moje vysvetlenie je, ze snimac, ktory snima teplotu a ukazuje ju na teplomere aj zapina/vypina ventilator a tamten rezistor len upravuje otacky ventilatoru podla teploty chladica.
Teda ja ked som to prepojil kablom, tak mi ide vzdy ventilator na plne gule. Neviem ci to vadi. Kazdopadne az sa mi podari vo fiate zajtra kupit ten rezistor a ked nebude stat moc penazi, tak ho tam vymenim
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
belisarius
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 12 úno 2008, 16:58

Příspěvek od belisarius »

ygzo píše:Tak som na to asi priisiel. Ono to tam na chladici hore nie je spinac, ale len "engine fan adjustment resistor / resistor for radiator cooling fan" - aspon to som sa docital v servisnom manuale (CD s takym programom od fiatu s obrazkami a manualmi). Takze moje vysvetlenie je, ze snimac, ktory snima teplotu a ukazuje ju na teplomere aj zapina/vypina ventilator a tamten rezistor len upravuje otacky ventilatoru podla teploty chladica.
Teda ja ked som to prepojil kablom, tak mi ide vzdy ventilator na plne gule. Neviem ci to vadi. Kazdopadne az sa mi podari vo fiate zajtra kupit ten rezistor a ked nebude stat moc penazi, tak ho tam vymenim
presne ako pises...to bude ten rezistor ja ho tam vobec nemam...ide mi to na plne gule ale zapina sa to len raz za cas...a ako vravis ked to je nad polkou ukazovatela teplomeru...vetrak spina relatko na povel od riadiacej jednotky teplota sa bere podla mna z cidla teploty co mas aj na palubovke...
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

No, tak v Piestanoch a Trencine maju fiat predajne zavrete, v Bratislave ten diel maju jeden kus, sotji to nieco cez 800Sk. A v Trnave ho nemaju na sklade. Kaslem na neho, idem na dovolenku aj bez rezistora, s prepojenym kablikom :)
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Zopnutie ventilatora na chladici

Příspěvek od racer »

na tom termospínači na chladiči je tepelná pojistka. vyzkoušet jesi vede proud a vyměnit. tuším že je na 184°C ale nevim to jistě. nedá se moc přečíst
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Zopnutie ventilatora na chladici

Příspěvek od Petr1968 »

184 to jistě nebude :mrgreen:
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Zopnutie ventilatora na chladici

Příspěvek od racer »

184 se mě taky nezdá, ale na 90% to tam bylo napsaný, pak sem jí vypreparoval a nepřečtu tam už nic. dal sem novou 184 a když mě teploměr vylez 2 dílky nad půlku tak se začalo kouřit z motorku a tepelná pojistka skončila taky. kromě toho se mě taky nezdá že když zkoušim rukou otačet vrtulí tak se jí moc nechce (jde to hodně ztuha a jako by se to zadíralo), ale to mám dojem dělalo i když to fungovalo.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Zopnutie ventilatora na chladici

Příspěvek od racer »

dal jsem novej ventilátor (na vrakáči za 1000),ten starej byl totálně spečenej. tepelnou pojistku 121°C a už to jede. akorát se mě zdá že to má na 1. rychlost moc vysoký otáčky.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“