Zopnutie ventilatora na chladici

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

belisarius
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 12 úno 2008, 16:58

Zopnutie ventilatora na chladici

Příspěvek od belisarius »

Zdravim, mohli by ste mi prosim vas napisat z praxe, kedy sa Vam zopina ventilator na chladici? Za normalnej jazdy sa mi nema sancu zopnut bo teplotu mam vzdy v strede ukazovatela teploty. No nedalo mi to a nechal som ho ist doma na dvore na volnobeh ci sa zopne po 15minutach sa vysplhala teplota na posledny biely dielik...potom som to vypol, lebo ventilator sa nerozbehol...skontroloval som poistku, rele tie su OK, jedine co som si vsimol ze mi chyba poistka aj relatko od druhej rychlosti vetraka...ale to by nemalo mat vplyv teoreticky ked to sa ma zopnut az pri vyssej teplote. Snimac teploty motora mam urcite dobry bo to by mi nestartovalo dobre pri studenom alebo nevedelo udrzat otacky tak v tom to nebude...ma s tym niekto nejaku skusenost?
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
Reklama
 

abusacek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 01 říj 2007, 19:49
Bydliště: Zdice okres Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Zopnutie ventilatora na chladici

Příspěvek od abusacek »

Mě se sepíná ventilátor, když je ručička přesně v polovině. Většinou když jsem v koloně, nebo na volnoběh.
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Mne to taky spina kdyz je ukazatel v polovine a jedu pomalu, stojim nebo mam pustenou klimu.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Taktiez sa ventilator rozbehne ked je rucicka 0,2 mm nad polovicou :) Ked stojim pred garazou napriklad, pokial ju otvorim. MK2, bez klimatizacie.
Punto MK2 1.2 8V ELX
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Když stojim tak mi větrák běží skoro pořád,ale teplota je vždy pod půlkou
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
sparco86
Fiaťák
Příspěvky: 177
Registrován: 06 lis 2007, 11:44

Příspěvek od sparco86 »

tiež tak... vpolke sa zapina..... teraz som kupol komplet novy ventilator, protože
mi odešel motorek a nedal sa zohnat, tak komplet ventilator aj s uchytama
3400,- sk :roll: ale nedalo sa nic robit
belisarius
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 12 úno 2008, 16:58

Příspěvek od belisarius »

sparco86 píše:tiež tak... vpolke sa zapina..... teraz som kupol komplet novy ventilator, protože
mi odešel motorek a nedal sa zohnat, tak komplet ventilator aj s uchytama
3400,- sk :roll: ale nedalo sa nic robit
Fu pekne drahe...asi by som si zohnal nieco z druhej ruky...

No mne to vobec nezopina...budem to musiet vyriesit osobitnym rucnym spinacom dovediem tam 12V priamo z baterie. :roll:
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
sparco86
Fiaťák
Příspěvky: 177
Registrován: 06 lis 2007, 11:44

Příspěvek od sparco86 »

belisarius píše:
sparco86 píše:tiež tak... vpolke sa zapina..... teraz som kupol komplet novy ventilator, protože
mi odešel motorek a nedal sa zohnat, tak komplet ventilator aj s uchytama
3400,- sk :roll: ale nedalo sa nic robit
Fu pekne drahe...asi by som si zohnal nieco z druhej ruky...

No mne to vobec nezopina...budem to musiet vyriesit osobitnym rucnym spinacom dovediem tam 12V priamo z baterie. :roll:
no zhanal som tu na okolí a nexceli predat len motorček, ale len komplet,
tak som sa nasral a kupil nový, šak zase dlhšie vydrží, než použitý...

a tiež mam v pláne tam dat aj spinač z kabiny na gombik, aby sa zapinal
skorej, ked stojim niekde na zraze a hram, tak aby sa chladilo v kuse
J.kiwi
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 17 led 2008, 13:55
Bydliště: Ostrava <-> Beskydy

Příspěvek od J.kiwi »

Taky se mi ventilátor zapíná lehce nad 1/2, když stojím nebo popojíždím a mám zapnutou klimu. když ji vypnu, tak se za chvíli větrák vypne :)
Fiat Punto 5d 02, 1.2 8v, AC,ABS, 6airbag,
belisarius
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 12 úno 2008, 16:58

Příspěvek od belisarius »

Tak docital som sa ze pomocou cidla teploty zopina riadiacia jednotka ten ventilator rele je vyskusane je ok, poistka neprepalena, kable k ventilatoru ok. V manualy som pozeral len neviem najst to cidlo teploty, resp neviem ci maju byt dva zvlast pre vstrekovaciu jednotku a pre ventilator alebo je to len jedno. Neporadi niekto?
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

mne sa ventilator este asi nikdy nezapol. tepliota mi nevystupi nad polovicu... to je dobre ci zle?
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

belisarius píše:Tak docital som sa ze pomocou cidla teploty zopina riadiacia jednotka ten ventilator rele je vyskusane je ok, poistka neprepalena, kable k ventilatoru ok. V manualy som pozeral len neviem najst to cidlo teploty, resp neviem ci maju byt dva zvlast pre vstrekovaciu jednotku a pre ventilator alebo je to len jedno. Neporadi niekto?
Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
belisarius
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 12 úno 2008, 16:58

Příspěvek od belisarius »

SHANE54 píše:mne sa ventilator este asi nikdy nezapol. tepliota mi nevystupi nad polovicu... to je dobre ci zle?
ja som ho nechal na volnobeh ist 15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov...a teplota sa mi vysplhala na dielik pred cervenym polom sak vyskusaj aj ty a uvidis...

majco píše:Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.
dik za info keby bolo to cidlo zle by mi ani teplotu na palubovke spravne neukazovalo, ja som ho odpojil a ked som nastartoval tak mi zacala svietit cervena kontrolka prehriatia motora, takze vypada ze to cidlo funguje normalne a uz som z toho magor preco mi nezobne ten vetrak....v poistkovej skrinke mi este chyba relatko a poistka na druhu rychlosti vetraka tak som to kupil....ale to by nemalo ovplivnit zopnutie na tu prvu rychlost vetraka... :x
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

bezne stojim v lete v zapchach... asi to chce nejaku ozajstnu zatazkavaciu skusku... :lol:
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

belisarius píše:
SHANE54 píše:mne sa ventilator este asi nikdy nezapol. tepliota mi nevystupi nad polovicu... to je dobre ci zle?
ja som ho nechal na volnobeh ist 15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov...a teplota sa mi vysplhala na dielik pred cervenym polom sak vyskusaj aj ty a uvidis...

majco píše:Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.
dik za info keby bolo to cidlo zle by mi ani teplotu na palubovke spravne neukazovalo, ja som ho odpojil a ked som nastartoval tak mi zacala svietit cervena kontrolka prehriatia motora, takze vypada ze to cidlo funguje normalne a uz som z toho magor preco mi nezobne ten vetrak....v poistkovej skrinke mi este chyba relatko a poistka na druhu rychlosti vetraka tak som to kupil....ale to by nemalo ovplivnit zopnutie na tu prvu rychlost vetraka... :x
Nejsem si jistej, ale to čidlo, který ti ukazuje a signalizuje teplotu a přehřátí na přístrojovce, nespíná ventilátor. Ventilátor by měl spínat termospínač, kterej je někde vlevo na chladiči. Buď může bejt v háji ten a nebo máš zavzdušněnou chladící soustavu. U termospínače není voda, ale vzduch, takže nesepne ;) U jednoho punta jsem to zažil. Jakmile jsem chvíli stál v létě, začal vařit a ventilátor se netočil, ale vše bylo funkční...Zavzdušnění způsobila netěsnost chladící soustavy. Někde v hlavě motoru nebo kde, jestli se nepletu byly vyleptaný důlky od špatný chladící kapaliny...
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“