Zopnutie ventilatora na chladici
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 12 úno 2008, 16:58
Zopnutie ventilatora na chladici
Zdravim, mohli by ste mi prosim vas napisat z praxe, kedy sa Vam zopina ventilator na chladici? Za normalnej jazdy sa mi nema sancu zopnut bo teplotu mam vzdy v strede ukazovatela teploty. No nedalo mi to a nechal som ho ist doma na dvore na volnobeh ci sa zopne po 15minutach sa vysplhala teplota na posledny biely dielik...potom som to vypol, lebo ventilator sa nerozbehol...skontroloval som poistku, rele tie su OK, jedine co som si vsimol ze mi chyba poistka aj relatko od druhej rychlosti vetraka...ale to by nemalo mat vplyv teoreticky ked to sa ma zopnut az pri vyssej teplote. Snimac teploty motora mam urcite dobry bo to by mi nestartovalo dobre pri studenom alebo nevedelo udrzat otacky tak v tom to nebude...ma s tym niekto nejaku skusenost?
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 451
- Registrován: 01 říj 2007, 19:49
- Bydliště: Zdice okres Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zopnutie ventilatora na chladici
Mě se sepíná ventilátor, když je ručička přesně v polovině. Většinou když jsem v koloně, nebo na volnoběh.
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 12 úno 2008, 16:58
Fu pekne drahe...asi by som si zohnal nieco z druhej ruky...sparco86 píše:tiež tak... vpolke sa zapina..... teraz som kupol komplet novy ventilator, protože
mi odešel motorek a nedal sa zohnat, tak komplet ventilator aj s uchytama
3400,- sk ale nedalo sa nic robit
No mne to vobec nezopina...budem to musiet vyriesit osobitnym rucnym spinacom dovediem tam 12V priamo z baterie.
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
no zhanal som tu na okolí a nexceli predat len motorček, ale len komplet,belisarius píše:Fu pekne drahe...asi by som si zohnal nieco z druhej ruky...sparco86 píše:tiež tak... vpolke sa zapina..... teraz som kupol komplet novy ventilator, protože
mi odešel motorek a nedal sa zohnat, tak komplet ventilator aj s uchytama
3400,- sk ale nedalo sa nic robit
No mne to vobec nezopina...budem to musiet vyriesit osobitnym rucnym spinacom dovediem tam 12V priamo z baterie.
tak som sa nasral a kupil nový, šak zase dlhšie vydrží, než použitý...
a tiež mam v pláne tam dat aj spinač z kabiny na gombik, aby sa zapinal
skorej, ked stojim niekde na zraze a hram, tak aby sa chladilo v kuse
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 12 úno 2008, 16:58
Tak docital som sa ze pomocou cidla teploty zopina riadiacia jednotka ten ventilator rele je vyskusane je ok, poistka neprepalena, kable k ventilatoru ok. V manualy som pozeral len neviem najst to cidlo teploty, resp neviem ci maju byt dva zvlast pre vstrekovaciu jednotku a pre ventilator alebo je to len jedno. Neporadi niekto?
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.belisarius píše:Tak docital som sa ze pomocou cidla teploty zopina riadiacia jednotka ten ventilator rele je vyskusane je ok, poistka neprepalena, kable k ventilatoru ok. V manualy som pozeral len neviem najst to cidlo teploty, resp neviem ci maju byt dva zvlast pre vstrekovaciu jednotku a pre ventilator alebo je to len jedno. Neporadi niekto?
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 12 úno 2008, 16:58
ja som ho nechal na volnobeh ist 15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov...a teplota sa mi vysplhala na dielik pred cervenym polom sak vyskusaj aj ty a uvidis...SHANE54 píše:mne sa ventilator este asi nikdy nezapol. tepliota mi nevystupi nad polovicu... to je dobre ci zle?
dik za info keby bolo to cidlo zle by mi ani teplotu na palubovke spravne neukazovalo, ja som ho odpojil a ked som nastartoval tak mi zacala svietit cervena kontrolka prehriatia motora, takze vypada ze to cidlo funguje normalne a uz som z toho magor preco mi nezobne ten vetrak....v poistkovej skrinke mi este chyba relatko a poistka na druhu rychlosti vetraka tak som to kupil....ale to by nemalo ovplivnit zopnutie na tu prvu rychlost vetraka...majco píše:Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Nejsem si jistej, ale to čidlo, který ti ukazuje a signalizuje teplotu a přehřátí na přístrojovce, nespíná ventilátor. Ventilátor by měl spínat termospínač, kterej je někde vlevo na chladiči. Buď může bejt v háji ten a nebo máš zavzdušněnou chladící soustavu. U termospínače není voda, ale vzduch, takže nesepne U jednoho punta jsem to zažil. Jakmile jsem chvíli stál v létě, začal vařit a ventilátor se netočil, ale vše bylo funkční...Zavzdušnění způsobila netěsnost chladící soustavy. Někde v hlavě motoru nebo kde, jestli se nepletu byly vyleptaný důlky od špatný chladící kapaliny...belisarius píše:ja som ho nechal na volnobeh ist 15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov...a teplota sa mi vysplhala na dielik pred cervenym polom sak vyskusaj aj ty a uvidis...SHANE54 píše:mne sa ventilator este asi nikdy nezapol. tepliota mi nevystupi nad polovicu... to je dobre ci zle?
dik za info keby bolo to cidlo zle by mi ani teplotu na palubovke spravne neukazovalo, ja som ho odpojil a ked som nastartoval tak mi zacala svietit cervena kontrolka prehriatia motora, takze vypada ze to cidlo funguje normalne a uz som z toho magor preco mi nezobne ten vetrak....v poistkovej skrinke mi este chyba relatko a poistka na druhu rychlosti vetraka tak som to kupil....ale to by nemalo ovplivnit zopnutie na tu prvu rychlost vetraka...majco píše:Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.