TYP - Obnova starého laku
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto, zokot
TYP - Obnova starého laku
Zdravim! Založil jsem tohle téma proto, že si myslim, že by někomu mohlo alespoň trochu pomoct. Jsem vlastníkem punta červené barvy z roku 1997. Proč jsem zmínil tu barvu a rok výroby. Jde o to, že barva je už nyní spíše růžová. Dlouho jsem zvažoval jak lak oživit a nakonec mi několika lidmi byl doporučen následující postup, který se mi osvědčil. Tak ho zde uvádím:
Nejprve je zapotřebí celý auto důkladně umejt (jar + voda) - žádný spreje vosky. Nic takovýho. Dalším bodem je připravit si vlažnou vodu s houbou a velmi jemný lakýrnický brusný papír (nejlépe 2000). Obsahuje mikroskopické brusné částečky. Papír nechte asi 10 minut namočený v kbelíku a pak se do toho pusťe. Navhčete problematické místo (v mém případě starého laku jsem dělal celý auto) a pak krouživě brusným papírem středním tlakem přejíždějte po laku. Papír musí stále hladce klouzat!!! To se zajistí právě tím že si budete auto navhčovat stále houbou. (V mém případě červeného laku z auta tekla naružověla voda). Ale žádný strach. Pak se musí auto důkladně umít. A připravit na další fázi. K ní budeme potřebovat brusnou pastu Regular Grade G3 od firmy Farecla. Je to tuba, která stojí přibližně 350 Kč. Tu použijeme podle následujícího návodu (http://www.autolaky.cz/G3.htm). A nakonec je nutné celý lak zakonzervovat voskem, který zvírazní barvu automobilu a zajistí vysoký lesk a ochranu. Opět se vyplatí připlatit. Výborná je například želva.
V mým případě se postup osvědčil a celý auto bylo hotový za den práce. Auto teď vypadá jako nové. Odstranil jsem veškerý svinstvo na karoserii (skvrny od asvaltu, zaschlý sajrajt ze stromů, škrábance, ...). Všechny přípravky, které jsem použil byly kvalitní a neobsahovaly ani trochu silikonu a podobných svinstev co auto jenom namastí. Celkově mě to stále okolo 700 Kč. Ještě je důležité říct, že se musí provést všechny fáze. Pokuď by se skončilo u brusného papíru nebo u brusné pasty, tak se lak vrátí opět do původního stavu a navíc může chytnout ještě světlejší (vyblitější) barvu.
Možností je určitě víc, ale já se na radu známýho autolakýrníka rozhodl pro tento způsob. I když ten brusný papír vypadá agresivně, není tomu tak. Vypadá opravdu jako obyčejný papír.
Jaký máte vy zkušenosti s oživováním zašlého laku? Setkali jste se již s tímto způsobem?
Nejprve je zapotřebí celý auto důkladně umejt (jar + voda) - žádný spreje vosky. Nic takovýho. Dalším bodem je připravit si vlažnou vodu s houbou a velmi jemný lakýrnický brusný papír (nejlépe 2000). Obsahuje mikroskopické brusné částečky. Papír nechte asi 10 minut namočený v kbelíku a pak se do toho pusťe. Navhčete problematické místo (v mém případě starého laku jsem dělal celý auto) a pak krouživě brusným papírem středním tlakem přejíždějte po laku. Papír musí stále hladce klouzat!!! To se zajistí právě tím že si budete auto navhčovat stále houbou. (V mém případě červeného laku z auta tekla naružověla voda). Ale žádný strach. Pak se musí auto důkladně umít. A připravit na další fázi. K ní budeme potřebovat brusnou pastu Regular Grade G3 od firmy Farecla. Je to tuba, která stojí přibližně 350 Kč. Tu použijeme podle následujícího návodu (http://www.autolaky.cz/G3.htm). A nakonec je nutné celý lak zakonzervovat voskem, který zvírazní barvu automobilu a zajistí vysoký lesk a ochranu. Opět se vyplatí připlatit. Výborná je například želva.
V mým případě se postup osvědčil a celý auto bylo hotový za den práce. Auto teď vypadá jako nové. Odstranil jsem veškerý svinstvo na karoserii (skvrny od asvaltu, zaschlý sajrajt ze stromů, škrábance, ...). Všechny přípravky, které jsem použil byly kvalitní a neobsahovaly ani trochu silikonu a podobných svinstev co auto jenom namastí. Celkově mě to stále okolo 700 Kč. Ještě je důležité říct, že se musí provést všechny fáze. Pokuď by se skončilo u brusného papíru nebo u brusné pasty, tak se lak vrátí opět do původního stavu a navíc může chytnout ještě světlejší (vyblitější) barvu.
Možností je určitě víc, ale já se na radu známýho autolakýrníka rozhodl pro tento způsob. I když ten brusný papír vypadá agresivně, není tomu tak. Vypadá opravdu jako obyčejný papír.
Jaký máte vy zkušenosti s oživováním zašlého laku? Setkali jste se již s tímto způsobem?
- Reklama
-
- Znalec
- Příspěvky: 647
- Registrován: 30 dub 2007, 10:44
- Bydliště: Tři Dvory
- Kontaktovat uživatele:
Zajímavý
Naposledy upravil(a) marty3d dne 27 čer 2007, 09:16, celkem upraveno 1 x.
jsem nejvic pratelskej clovek na svete a hafo mocinky mega moc se seznamim s nakejma coool lidickama, tak mi klidne pisnete papky
-
- Znalec
- Příspěvky: 647
- Registrován: 30 dub 2007, 10:44
- Bydliště: Tři Dvory
- Kontaktovat uživatele:
Myslíš, že bych takhle zvládnul odstranit tohle?
http://www.ukazto.com/img/skoby-sep1.jpg
http://www.ukazto.com/img/skoby-sep1.jpg
jsem nejvic pratelskej clovek na svete a hafo mocinky mega moc se seznamim s nakejma coool lidickama, tak mi klidne pisnete papky
Předpokládám, že je to do laku... Pokud ano tak ti tam zůstane jen ta rýha co je do laku. Záleží jak je hluboko a jak je široká. Pokud to bude jen na povrchu tak to dáš dolu. Každopádně by se to mělo barevně vyrovnat (to opatlaný kolem).marty3d píše:Myslíš, že bych takhle zvládnul odstranit tohle?
http://www.ukazto.com/img/skoby-sep1.jpg
A pokuď je to nad povrch tak to dáš dolu naprosto v pohodě.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
No, co ja viem... pises ze pokial by sa to finalne nenavsokovalo, tak to bude zase vyblite a prasive. Nemyslis ze po par umytiach bez voskovania tomu tak bude? Predsa len voskovat auto po kazdom umyti, to nerobi asi nikto lebo to je pracne. Podla mna ti to po kratkom case zase vybledne. Ale za pokus to stoji, ked uz aj tak mas ten lak zniceny.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
super rada...ale nemas i foto : pred a po ?
jj, ja byla na rozlesteni, ovsem nevim jestli se cele auto brousilo nebo je to jen nejaka pasta pac jsem mela lak v dobrem stavu... ale je jako nove, i kdyz po roce uz jsou ty rozdily oproti nove nalak.castech a tem puvodnim rozlestenym ve stinu videt.
na slunku zatim super stale.
jinak ty punta kdyz vidim jak jsou ruzove...to je fakt fuj.
jj, ja byla na rozlesteni, ovsem nevim jestli se cele auto brousilo nebo je to jen nejaka pasta pac jsem mela lak v dobrem stavu... ale je jako nove, i kdyz po roce uz jsou ty rozdily oproti nove nalak.castech a tem puvodnim rozlestenym ve stinu videt.
na slunku zatim super stale.
jinak ty punta kdyz vidim jak jsou ruzove...to je fakt fuj.
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
Tak ja práve premýšľam nad niečím podobným. Dnes si idem pre auto do servisu. Je opravene po buracke, a bola vymena kapota aj kufrove dvere. Este som tom nevidel ale predpokladam, že bude rozdiel medzi novo nalakovanym a starím lakom.
Auto je v čiernej farbe a roč 98, takže čo to už má za sebou. Čítal som o rôznych brúsnych pastách, voskoch atd...
Ten návod s brúsením hore síce vyzerá velmi zaujímavo, ale trošku sa bojím takého agresívneho zásahu. Ako bolo písané... vosk nevydrží večne onedlho by auto mohlo vyzerat este horsie.
Neporadí niekto dalšie skúsenosti... kludne aj s konkrétnymi značkami výrobkov.
Momentálne premýšlam nad použitím napríklad brúsnej pasty Turtle Wax, potom prebehnutie škrabancov korekčnou fixou čo je dodávaná k Turtle Wax Color Magic Plus. No a potom zrejme vosk. Ale netuším ktorý, aby efek vydržal viac ako 2 - 3 dažde. Niekde som počul aj o "hadr" voskoch... ale netuším o nich nič viac.
Ako by ste to riešili vy?
Auto je v čiernej farbe a roč 98, takže čo to už má za sebou. Čítal som o rôznych brúsnych pastách, voskoch atd...
Ten návod s brúsením hore síce vyzerá velmi zaujímavo, ale trošku sa bojím takého agresívneho zásahu. Ako bolo písané... vosk nevydrží večne onedlho by auto mohlo vyzerat este horsie.
Neporadí niekto dalšie skúsenosti... kludne aj s konkrétnymi značkami výrobkov.
Momentálne premýšlam nad použitím napríklad brúsnej pasty Turtle Wax, potom prebehnutie škrabancov korekčnou fixou čo je dodávaná k Turtle Wax Color Magic Plus. No a potom zrejme vosk. Ale netuším ktorý, aby efek vydržal viac ako 2 - 3 dažde. Niekde som počul aj o "hadr" voskoch... ale netuším o nich nič viac.
Ako by ste to riešili vy?
- Z.L.Y.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 331
- Registrován: 08 pro 2005, 13:22
- Bydliště: v zaměstnání
- Kontaktovat uživatele:
AppleBred píše:Tak ja práve premýšľam nad niečím podobným. Dnes si idem pre auto do servisu. Je opravene po buracke, a bola vymena kapota aj kufrove dvere. Este som tom nevidel ale predpokladam, že bude rozdiel medzi novo nalakovanym a starím lakom.
Auto je v čiernej farbe a roč 98, takže čo to už má za sebou. Čítal som o rôznych brúsnych pastách, voskoch atd...
Ten návod s brúsením hore síce vyzerá velmi zaujímavo, ale trošku sa bojím takého agresívneho zásahu. Ako bolo písané... vosk nevydrží večne onedlho by auto mohlo vyzerat este horsie.
Neporadí niekto dalšie skúsenosti... kludne aj s konkrétnymi značkami výrobkov.
Momentálne premýšlam nad použitím napríklad brúsnej pasty Turtle Wax, potom prebehnutie škrabancov korekčnou fixou čo je dodávaná k Turtle Wax Color Magic Plus. No a potom zrejme vosk. Ale netuším ktorý, aby efek vydržal viac ako 2 - 3 dažde. Niekde som počul aj o "hadr" voskoch... ale netuším o nich nič viac.
Ako by ste to riešili vy?
Mám koupenou profi rozleštovačku laků (né ten ventilátor z OBI )
a používám pasty od firmy 3M .Máš tam různé hrubosti včetně dokončovací a pak už není potřeba používat klasické leštěnky -jen jak při běžné udržbě.
Ovšem celé tohle stojí pěkný ranec ,tak je otázka jestli není lepší si to nechat někde udělat.
e-mail: jpstyling@seznam.cz
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
- Z.L.Y.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 331
- Registrován: 08 pro 2005, 13:22
- Bydliště: v zaměstnání
- Kontaktovat uživatele:
tempo?
můžeš ,ale začne ti pískovatět lak a budeš to muset leštit čím dál častěji
můžeš ,ale začne ti pískovatět lak a budeš to muset leštit čím dál častěji
e-mail: jpstyling@seznam.cz
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.