DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.
Vlastním PUNTO s touto motorizací. Mám cca 10tisíc. V létě jsem absolvoval Sardinii, takže určité zkušenosti i s jinými podmínkami než v ČR. Vlastnil jsem v minulosti 127 a Stilo vše v benzínu. Výsledek naprostá spokojenost. Motor jede na "svůj" obsah naprosto fantasticky. Spotřeba v normě výrobce. I tak by mě zajímal jiný postřeh, názor či zkušenost.
- Reklama
1,3 MultiJet
To se nenajde skutečně nikdo kdo má tuto motorizaci a má nějaký zajímavý postřeh?
Zahřátí motoru.
Jelikož jsem vůz s tímto motorem koupil v březnu neměl jsem zatím téměř žádné zkušenosti o zahřátím motoru, míněno za jakou dobu, za kolik km apod. Z přibývajícím poklesem venkovní teploty jsem došel k prvním poznatků, které zhrnu do slovního spojení - " trvá to poměrně dlouho". Rozhodně na 130kg motor s pár litry chladící vody, 4 litry oleje minimálně, velmi volnou jízdou, 6 až 10 km na plnou nastavenou hodnotu termostatu. Přikládám tento jev zejména mezichladičem vzduchu, který nasávaný vzduch při venkovní teplotě nař.-4°C zchlazuje skutečně intenzivně. Co jsem měl předtím Stilo to naopak bylo "teplé" za 2-3km. Máte někdo podobné zkušenosti.
studený motor
Vadí to, když se s dieslem jezdí zastudena? Přes tejden, když s tím jezdím do práce, tak se ručička teploměru ani nehne. Mám to asi 8 km z kopce.
Re: studený motor
Vadí. Do minimální teploty 60-70°C velmi, velmi zvolna max do 2500ot/min. Topení až po zahřátí.Kája píše:Vadí to, když se s dieslem jezdí zastudena? Přes tejden, když s tím jezdím do práce, tak se ručička teploměru ani nehne. Mám to asi 8 km z kopce.
Aditivum do paliva.
Při posledním tankování jsem použil poprvé (do tohoto motoru) aditivum Castrol TDA (0,5litru cca 220,-Kč). Poměr míchání 1:500 až 1:1000 dle ročního období a pravidelného používání (poprvé a u stařího motoru menší poměr).
První postřehy po pár kilometrech. Auto jak polité živou vodou! Trohu i když v měnší míře, když tankuji v zahraničí (zejména v Rakousku). Po delším období zhodnotím i spotřebu na ustálených trasách. Z manuálu a různých informací, by mělo dojít k snížení spotřeby a vlastně nainvestovaná částka do aditiva by se měla korigovat k nule.
Rád si přečtu podobné postřehy s aditivy i jiných typů dieselů.
První postřehy po pár kilometrech. Auto jak polité živou vodou! Trohu i když v měnší míře, když tankuji v zahraničí (zejména v Rakousku). Po delším období zhodnotím i spotřebu na ustálených trasách. Z manuálu a různých informací, by mělo dojít k snížení spotřeby a vlastně nainvestovaná částka do aditiva by se měla korigovat k nule.
Rád si přečtu podobné postřehy s aditivy i jiných typů dieselů.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
Mám tento motor vo Fiate IDEA a možem potvrdiť, že je to motor skutočne geniálny. Pri 90-tke po rovine pokojná jazda žere len 3,6 až 3,8. Jeho prednosti som spoznal aj v kopcoch - na Donovaly v pohode vytiahne na 5-ke. Trochu som si musel zvykať na nízko postavený krútiaci moment - do 1700 pri plyne na podlahe to moc nereaguje, ale nad 1800 to zrazu vystrelí ako raketa. S tým zahrievaním je to pravda. Ja mám climatronik a kúrenie mi automatika zapína až tak po cca 5 km pri teplote okolo nuly. Len neviem, na čo je dobré pridávať do nafty tie aditíva. Ja čapujem výhradne na Shelke a tam vraj už nejaké aditíva sú, zrejme preto nemám v zime absolútne žiadne problémy. Pred tým som mal benzín, preto som si musel dosť zvykať na úplne iný priebeh krútiaceho momentu, ktorý vlastne posúva cyklus preraďovania o stupeň nižšie. To znamená, že na 4-ku preraďujem už pri 40 km/hod, na 5- ku pri 60 km/hod. Pri rýchlosti 130 km/hod. sú otáčky len 3000/min. Motor je až neuveriteľne tichý. V nízkych otáčkach ho sice trochu počuť, ale pri 2000 otáčkach nik nespozná, že je to diesel. Ešte jednu kurióznu skúsenosť mám - keď v zime stojím so spusteným motorom - tento sa vobec nezahrieva - mozem kolko chcem stát, kúrenie sa mi nikdy nespustí, proste musí to jazdit, ináč je to furt studené.
1,3JTD - zkušennosti
ahojte, vlastním Punto s tímto motorem od konce roku 2003, najeto 25 000. Motor je na takto lehký vůz ideální, dlouhodobá spotřeba 4,2 l/100km. Nemůžu si ho vynachválit, jsem zvědav jaký bude po 200 000 tisících..... Myslím, že je to ideální motor pro českou, slovenskou "spořívku". Motor se v zimě opravdu pomalu zahřívá, ale když se dostane na provozní teplotu, hřeje intenzivně. Prostě nejlepší maloobjemový diesel!
-
- Začátečník
- Příspěvky: 27
- Registrován: 19 úno 2006, 16:05
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
taky vlastním tuto verzi
Motor je super,auto jsem kupoval jako předváděcí r.v.2005.Mělo najeto asi 10000km.Vyskytl se menší problém,jakési klepání ze předu auta,to jsem našel,povolený šroubek na držáku mezichladiče,dnes mi pro změnu začala jaksi povrzávat zadní náprava,nebo to tak aspoň slyším,nestává se vám to taky?Doufám že na garanče zjistí příčinu
Re: Aditivum do paliva.
Jak jsem slíbil tak činím.Miki píše:Při posledním tankování jsem použil poprvé (do tohoto motoru) aditivum Castrol TDA (0,5litru cca 220,-Kč). Poměr míchání 1:500 až 1:1000 dle ročního období a pravidelného používání (poprvé a u stařího motoru menší poměr).
První postřehy po pár kilometrech. Auto jak polité živou vodou! Trohu i když v měnší míře, když tankuji v zahraničí (zejména v Rakousku). Po delším období zhodnotím i spotřebu na ustálených trasách. Z manuálu a různých informací, by mělo dojít k snížení spotřeby a vlastně nainvestovaná částka do aditiva by se měla korigovat k nule.
Rád si přečtu podobné postřehy s aditivy i jiných typů dieselů.
Začnu od závěru. Jdenoznačně doporučuji! Najel jsem své tradiční trasy (Praha - Mnichov, Praha - M.Fatra, Praha-Hranice) některé jezdím s i bez dálnic (nebo s malým poměrem vzdálenosti), takže srovnání i ke klasické silniční cestě. Peníze se vrátí. Spotřeba jde cca 0,1-0,3l/100km. Domnívám se, že alespoň pro zimní období je to dobrá varianta zejména pro potlačení (snížená nim.teplota) parafínování nafty. Zcela evidentní nebo lépe řečeno můj pocit je o zvýšení cetanového čísla. Prostě ten motor má živější zátah, později ve výrazných stoupáních musíte řadit apod. Tento pocit mám vždy například, když tankuji v Rakousku a pak jedu např. na Brenner. Stejné dojmy mám, když tam při tankování v ČR přidám aditivum. Samozřejmě nemusíte souhlasit, prostě je to moje zkušenost a možná u motorů s natočenými 150000km to bude jiné.
Re: Aditivum do paliva.
Tak za 1 decilitr na 100 bych taky bral jezdit...Miki píše:Spotřeba jde cca 0,1-0,3l/100km.